برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

برای ساختن حدادی‌ها ‌چه‌ کرده‌ایم

جام جم آنلاین: حامد حدادی در آن سوی دنیا برای تیم بسکتبال ممفیس بازی می‌کند. او یک استعداد درخشان در ورزش ایران است. ورزشکاری که با اتکا به استعداد فیزیکی و استفاده از هوش حرکتی‌اش راهی ایالات متحده شد و امسال برای پنجمین مرتبه در لیگ NBA بازی می‌کند.

احسان حدادی نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک به ممفیس رفته و با حدادی بسکتبال دیدار کرده است. احسان حدود یک ماه است‌ با حمایت باشگاه پرسپولیس و فدراسیون دوومیدانی به آمریکا رفته تا در کنار امین نیکفر (دیگر ملی پوش دوومیدانی ایران) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ایالات متحده، مربی جدیدی برای ادامه فعالیتش دست و پا کند.

برخورد دو حدادی ورزش ایران در آمریکا برای اهالی ورزش کمی بیش از یک دیدار ساده قابل تعمق و تفکر است. این‌که جوانان ایرانی متکی به استعداد و هوش سرشار خود می‌توانند مرزهای پیشرفت را درنوردند و افق‌های تازه‌ای را ترسیم کنند، به عنوان الگوهای مطرح جامعه ورزشی باید زیر نظر قرار بگیرد.

سرمایه‌گذاری برای حدادی‌ها و کشف و شناسایی حدادی‌های دیگر در همه رشته‌های ورزشی، ارکان موفقیت‌های بعدی ورزش است.

ورزش ایران به دلیل نداشتن سیستم مشخصی برای استعدادیابی، همواره به صورت مقطعی چشم به استعدادهایی مانند حدادی‌ها دوخته است بنابراین سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر اعتمادسازی، دستاوردهای علمی مناسبی برای ورزشکاران ایرانی به همراه دارد.

در کشوری که جوانانش، ورزش را دوست دارند چند سال باید بگذرد تا حدادی‌هایی برای بسکتبال و پرتاب دیسک شناسایی و معرفی شوند، اما آیا برای ورزش ایران در روزهای بدون این قهرمانان فکری شده است؟ احسان حدادی برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و رقابت با همتاهای خارجی خویش، امکانات تمرینی در داخل را در مقایسه با داشته‌های رقبای خود ناچیز می‌داند و از این‌روست که هر از چندی برای تمرین و آماد‌ه‌سازی جلای وطن می‌کند.‌

حامد حدادی بسکتبالیست ممفیس در آخرین گفت‌وگویش ضمن مقایسه امکانات بسکتبالیست‌های ایرانی با امکاناتی که تیم‌های سایر نقاط دنیا دارند، امکانات بسکتبال در ایران را کوچک شمرده است.

ورزش ایران حدادی‌های دیگری می‌خواهد اما امکانات تمرینی برای حدادی‌هایی که در راه هستند چگونه باید فراهم شود؟ ورزش ایران چگونه باید چهره‌های بین‌المللی دیگر در ورزش دنیا بسان حدادی‌ها بسازد؟

محمدرضاپور - گروه ورزش

تاریخ: 1391/8/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: