برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

اتفاقات هفت روز ورزش/هفته سیاه فوتبال و نخستین باخت پرسپولیس/ دیپورت مشکوک یک بازیکن

شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی و ناکامی تیم فوتبال جوانان کشورمان در راهیابی به پیکارهای جهانی و حذف تیم ملی فوتسال از مسابقات جام جهانی باعث شد تا کلکسیون ناکامی فوتبال در یک هفته گذشته کامل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان را باید مهم‌ترین و البته تلخ‌ترین اتفاق هفت روز گذشته ورزش دانست. در کنار این، از اتفاقات مهم دیگر می‌توان به شروع لیگ کشتی با شکست پرسپولیس، انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال به عنوان سرمربی جدید بسکتبال مهرام و دیپورت شدن بازیکن غنایی از پرسپولیس اشاره کرد.

از آمدن تا دیپورت شدن آپیا در پرسپولیس
"استفان آپیا"، بازیکن غنایی و سرشناس هفته گذشته برای انعقاد قرارداد با پرسپولیس وارد تهران شد. از وسایل و چمدانی که آپیا با خودش به تهران آورده بود مشخص بود که تمام توافقات با این بازیکن انجام شده و فقط امضای قرارداد باقی مانده است. با این حال "مانوئل ژوزه" سرمربی پرسپولیس یکبار دیگر مقابل تصمیم باشگاه ایستاد و با وجود چند جلسه تمرین آپیا با سرخپوشان، این بازیکن را نخواست.

گفته می‌شود ژوزه قصد دارد از تنها سهمیه غیرآسیایی پرسپولیس با آوردن یک بازیکن مصری استفاده کند. با وجود دیپورت شدن آپیا، "دیوید کارنی" مدافع استرالیایی هم روز سه شنبه به تهران آمد تا در صورت جلب نظر ژوزه با پرسپولیس قرارداد امضا کند.

حضور اولین ایرانی در فینال پروتورهای تنیس جهان
برای نخستین بار در تاریخ تنیس روی میز ایران، یک ایرانی به رقابت‌های فینال بزرگ پروتورهای تنیس روی میز جهان راه یافت. پس از حضور نوشاد عالمیان در دو پروتور آلمان و لهستان و کسب قهرمانی امیدها در رقابت‌های آلمان و کسب مقام سومی در مسابقات لهستان و به دست آوردن امتیازات لازم، برای نخستین بار یک ایرانی جواز حضور در رقابت فینال بزرگ پروتورهای جهان را کسب کرد. رقابت‌های فینال تورهای جهانی روزهای 16 الی 19 آذرماه در شهر هانگ ژیو چین برگزار می‌شود و یک میلیون و شانزده هزار دلار جایزه نقدی برای آن تعیین شده است.

بچیروویچ سرمربی مهرام شد
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران روز یکشنبه به عنوان سرمربی جدید تیم بسکتبال مهرام انتخاب شد. مصطفی هاشمی، سرمربی سابق مهرام هفته گذشته به یکباره از سمت خود برکنار شد و بعد از چند روز، "مهمد بچیروویچ" پس از جلب رضایت فدراسیون بسکتبال، به صورت همزمان هدایت مهرام را هم برعهده گرفت.

حذف تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی
تیم ملی فوتسال ایران که موفق شده بود به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی صعود کند، مقابل کلمبیا شکست خورد و از این مسابقات حذف شد. در حالی که پیش بینی می‌شد تیم فوتسال ایران با در پیش داشتن قرعه‌های آسان به جمع چهار تیم برسد ولی کلمبیا سد راه ملی پوشان شد و شگفتی ساز این رقابت‌ها نام گرفت.

شکست جوانان مقابل کره جنوبی و تداوم ناکامی برای رسیدن به جام جهانی
تیم فوتبال جوانان ایران با قبول شکست سنگین مقابل کره جنوبی از راه یافتن به مسابقات جام جهانی بازماند. در ادامه ناکامی‌های فوتبال ایران، روز یکشنبه تیم فوتبال جوانان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد تا حسرت ایران برای رسیدن به مسابقات جام جهانی 14 ساله شود.

پرسپولیس با شکست شروع کرد
مسابقات لیگ کشتی آزاد از روز سه شنبه با دو مسابقه آغاز شد که در مهم‌ترین مسابقه تیم کشتی پرسپولیس جویبار مقابل ثامن الحجج سبزوار شکست خورد. ثامن الحجج سبزوار، مدافع عنوان قهرمانی موفق شد در جویبار پرسپولیس را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد تا جدال دو مربی سابق تیم ملی بار دیگر به سود محسن کاوه تمام شود. در دیگر مسابقه این هفته، تیم فولاد ماهان اصفهان موفق شد با نتیجه 5 بر دو گاز مازندران را شکست بدهد.

تکمیل کلکسیون ناکامی فوتبال با شکست برابر ازبکستان
تیم ملی فوتبال ایران در حالی که می‌توانست با پیروزی برابر ازبکستان جای خود را در جدول گروه اول محکم‌تر کند، مقابل حریفش شکست خورد. ایران چهارشنبه شب و در حضور کمتر از 50 هزار تماشاگر به مصاف ازبکستان رفت ولی در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد تا بهترین شانس را برای رسیدن به صدر جدول از دست داد. دو گل ایران در این مسابقه توسط داور آفساید اعلام شد.


تاریخ: 1391/8/25
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: