برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رونمایی از مدعیان لیگ برتر بسکتبال

جام جم آنلاین: هفته سوم لیگ برتر بسکتبال با دیدار فولادماهان اصفهان و مهرام به اوج حساسیت می‌رسد. این بازی در شرایطی امروز در اصفهان برگزار می‌شود که فولاد ماهان بعد از باخت به پتروشیمی بندر امام در هفته دوم، اصلا نمی‌خواهد به عنوان یکی از مدعیان جدی جام، دو باخت پی‌در‌پی را در کارنامه‌اش ببیند.

از سویی، مهرامی‌ها با مشکلاتی که در آغاز فصل داشتند، دو برد در بازی‌های آسان به دست آوردند و پیروزی در اصفهان می‌تواند شرایط جدید این تیم را تثبیت کند.

بازی دو تیم فولاد ماهان اصفهان و مهرام از مدت‌ها قبل و در فصل نقل و انتقالات بسکتبال به طور غیرمستقیم آغاز شد. روزی که صمد نیکخواه بهرامی با پیشنهاد وسوسه‌انگیز فولادی‌ها قصد داشت مهرام را ترک کند.

آنها بابت انتقال صمد به اصفهان هزینه زیادی پرداخت کردند، حتی محسن صادق‌زاده سرمربی تیم اصفهانی سهمیه آخر جذب بازیکن ملی را به روزهـــــای پایانی نقل و انتقالات موکول کرد تا شاید کاپیتان تیم ملی با پیراهن فولاد ماهان در لیگ برتر بازی کند.

واکنش باشگاه مهرام به این پیشنهاد اصفهانی‌ها و اختلاف بین دو باشگاه بر سر صمد، روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات بسکتبال را پرسر و صدا کرد تا این‌که مهرامی‌ها قرارداد دوساله خود را با نیــــکخواه بهرامی رو کردند و به این ترتیب، آب‌ها برای مدتی از آسیب افتاد. صادق‌زاده، قید سهمیه سوم با کاپیتان تیم ملی را زد و به اصغر کاردوست دیگر ملی‌پوش بسکتبال روی آورد.

بازی دوم بین فولاد ماهان و مهرام در راه حضور مهرام در جام باشگاه‌های آسیا انجام شد؛ روزی که مهرام دو بازیکن ملی‌پوش فولاد ماهان را طلبید تا به‌عنوان یار کمکی همراه مهرام به بیروت بروند.

اوشین ساهاکیان و اصغر کاردوست مدنظر مهرامی‌ها بودند، اما باشگاه فولادماهان با حضور آنها در تیم تهرانی مخالفت کرد.

این جریان پای فدراسیون بسکتبال را به میان کشید. محمود مشحون رییس فدراسیون تاکید کرد همکاری با مهرام به‌عنوان نماینده بسکتبال ایران در جهت منافع ملی ضروری است، اما با این حال باز هم فولادی‌ها تا سه روز قبل از اعزام مهرام به بیروت بر تصمیم خود پافشاری کردند. در نهایت با وجود بسته‌شدن فهرست مهرام، دو بازیکن مورد نظر با پادرمیانی فدراسیون روانه بیروت شدند، اما مهرام به ازای دیرکرد در تکمیل‌کردن فهرست 12 نفری بازیکنان خود از سوی فیبا ـ آسیا 6000 دلار جریمه نقدی شد.

امروز بعد از این بازی‌های غیرمستقیم، فولاد ماهان و مهرام رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. تیم اصفهانی برخلاف همه تیم‌های لیگ برتری دوران آماده‌سازی مطلوبی داشت و در آرامش و بدون دغدغه مالی، بازیکنان صاحب نام خود را جذب کرد، اما مهرام در یارگیری چندان موفق نبود و حتی حامد آفاق، ملی‌پوش خود را از دست داد.

بازی دو تیم در فصل قبل با حاشیه‌های زیادی همراه بود و با توجه به اتفاق‌های پیش از شروع لیگ، به نظر می‌رسد سایه مسائل حاشیه‌ای بر سر این بازی هم سنگینی کند، اگرچه فولادی‌ها دیروز اعلام کردند از بچروویچ، سرمربی جدید مهرام قبل از بازی امروز تجلیل می‌کنند.

بازی خانوادگی جنوبی‌ها

در دیگر بازی‌ها به نظر نمی‌رسد اتفاقی خاص یا نتایج غیرمنتظره‌ای رخ بدهد. نتایج دو هفته قبل این را می‌گوید، مگر این‌که تیم‌های نیمه دوم جدول بتوانند خارج از تصور و دور از روال دو هفته گذشته عمل کنند.

این تیم‌ها البدر بندر کنگ، شهرداری گرگان، صنایع پتروشیمی ماهشهر یا نفت سپاهان هستند. بازی نفت سپاهان با استقلال زرین قشم نزدیک‌تر است چون ممکن است با افزوده‌شدن اونتوریولت بازیکن خارجی نفت سپاهان، این بازیکن بتواند برخی از پیش‌بینی‌ها را بر هم بزند. در هر صورت، امروز دانشگاه آزاد با شهرداری گرگان بازی می‌کند.

تیم مهران شاهین‌طبع (دانشگاه آزاد) جوان است و خوب می‌دود و بسکـــتبال بلد است. در زنجان، فرزاد کوهیان در اندیشه این است تا از البدر بندرکنگ یک مغلوب بسازد.

شرایط دو تیم نیز همین را می‌گوید، اما البدر که هفته گذشته در خانه نفت سپاهان را برد، با انگیزه به زنجان رفته است. بازی دو تیم خانوادگی در نوع خود جالب است.

صنایع پتروشیمی ماهشهر و پتروشیمی بندر امام؛ اما این کجا و آن کجا. مخصوصا که این روزها هوای بندر امام بعد از برد فولاد ماهان برای مهران حاتمی و تیمش آفتابی است.

محمد رضاپور ‌-‌ جام‌جم

تاریخ: 1391/8/25
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: