برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

قلعه نویی در نشست خبری:کفاشیان مظلوم واقع شده/ دایی را رئیس AFC کنیم/ حاضرم به تیم ملی کمک کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال انتقادهایی را به بی برنامگی در فوتبال ارائه کرد و با اشاره به اینکه قوانین مان قائل به فرد شده گفت: رئیس فدراسیون در مقابل هجمه های مطرح شده مظلوع واقع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی در نشست خبری تیمش پیش از دیدار با پیکان قبل از این که سئوالات خبرنگاران مطرح شود گفت که می خواهد در خصوص دو موضوع صحبت کند. وی ابتدا در مورد صحبتهایش در نشست خبری بعد از دیدار با سپاهان گفت: مثل اینکه صحبت هایم به بعضی ها برخورده است. من آنچه به ذهنم رسید گفتم و الان هم روی حرفم ایستاده ام.

وی با تاکید مجدد بر اینکه فوتبال جای فوتبالی هاست تصریح کرد: نباید به کسی بر بخورد. شاید برخی ها چه افرادی نظامی چه سیاسی و چه صنعتی همانند جعفری، هاشمی، عزیز محمدی و غیره برای فوتبال زحمت کشیدند اما منظورم این است هر کس باید جای خودش باشد.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه با تقدیر از زحمات رویانیان که در این مدت زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و آنچه مدیر باید از لحاظ کار اقتصادی و آینده نگری انجام می داد را در این باشگاه انجام داده است تصریح کرد:  جایی که 98 درصد بودجه آن توسط دولت ارائه می شود باید در اختیار اهل فن آن قرار بگیرد. ورزش باید دست ورزشی ها باشد همانطور که هنر باید دست هنرمند و برج سازی دست مهندس باشد.

وی افزود: هر کس باید در جایگاه خودش بنشیند. به نظرم حرفهایم برای بعضی ها سوءتفاهم ایجاد کرد و به من زنگ زده یا پیغام داده اند. من روی حرفهایم ایستاده ام اما در کل منظورم این بود که باید فوتبال دست فوتبالی ها باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهدیم نفراتی مثل مصطفوی، دادکان و غیره بیرون نشسته اند و این آقایان داخل گود هستند در ادامه در خصوص انتقادات شدید علیه کفاشیان اظهار داشت: چون کفاشیان موضع اش را اعلام کرد من باید بگویم او مظلوم واقع شده. شما از یک مدیر چه می خواهید. مردم خواستند او مربی خارجی بیاورد و آنطور که امروز آیت اللهی گفته قبل از بازی هم پول این مربی را دادند بگذریم از اینکه هنوز ما پولهایمان را از سپاهان، تراکتورسازی و استقلال نگرفته ایم.

قلعه نویی این هجمه ها را اصولی ندانست و ادامه داد: کفاشیان ایراد فنی زیاد دارد که این بر می گردد به همان بحث اولم در مورد حضور غیر فوتبالی ها در فوتبال هر چند او از مدیران ورزشی بوده و تجربه های مختلفی در فدراسیون دو و میدانی و کمیته ملی المپیک داشته است اما در فوتبال ایرادات بسیاری دارد. مانند من که اگر دو تا حسن داشته باشم صد ایراد دارم اما پس از باخت به ازبکستان نباید این همه حمله علیه او صورت می گرفت.

وی صحبتهایش را این گونه ادامه داد: کفاشیان چه کار باید می کرد؟ اگر مدافعان اشتباه نمی کردند و مانند دو هفته قبل که کره را بردیم حالا او مدیر خوبی شده بود.

قلعه نویی با اشاره به اینکه خودم تجربه چنین باخت هایی را داشته ام اضافه کرد: ما در باران بسیار شدید مالزی باختیم و محاکمه شدیم اما مربی خارجی می بازد و می گوید استوک خراب است. این تفاوت ما با مربیان خارجی است. کفاشیان کارهای ستادی لازم برای  این بازی انجام داد. کره را بردیم اما در این بازی باختیم و حمله های غیرمنصفانه ای به او شد.

وی در مورد دیدار تیمش مقابل پیکان هم خاطرنشان کرد: ویسی از دوستان خوب من و از سرمایه های آینده مربیگری فوتبال کشور است. طبیعتا روز سختی برابر این تیم پیش رو داریم اما خوشحالم با تیمی بازی می کنیم که نگرش مربی و بازیکنان آن ارائه فوتبال در زمین است.

وی با ستایش مجدد بازیکنانش در دیدار با سپاهان که از لحاظ معرفتی، فنی و تاکتیکی مردانه بازی کردند ادامه داد: پس از آن بازی به سپاهانی ها هم تبریک گفتم. آنها هم می توانستند  پیروز شوند. این بازی را دو بار دیده ام و هنوز از دیدن آن لذت می برم. امیدوارم بازی با پیکان هم مانند آن مسابقه زیبا شود.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه با مشکلاتی که تیم دارد ممکن است در این بازی چهار دروازه بان ذخیره روی نیمکت بگذارد تصریح کرد: شب گذشته جلسه خوبی با آقای فتح الله زاده داشتم و طبیعتا یک سری مشکلات وجود دارد که امیدوارم آنها را در نیم فصل با جذب بازیکنان جدید حل کنیم.

خبرنگاری در مورد اینکه به نظر می رسد  در این روزها می خواهند به قلعه نویی تحمیل کنند حتما سرمربی تیم ملی شود خاطرنشان کرد: بحثی در این خصوص با من نشده و کفاشیان هم موضع اش را اعلام کرده. تمام فکر و ذکرم امروز با استقلال است و با تعهد کارم را انجام می دهم. آدمی هم نیستم که کار را نیمه کاره ول کنم و تا آخرش با استقلال هستم. برنامه هایم را هم به فتح الله زاده داده ام تا در نیم فصل دوم با قدرت بیشتری در مسابقات شرکت کنیم.

خبرنگاری در مورد انتقادهای غیر منطقی بعضی از گزارشگران تلویزیونی در زمان بازیها از تیم ها سئوال کرد که قلعه نویی این گونه به این سئوال پاسخ گفت: آدمی که مسئولیتی می گیرد باید خدا را در نظر داشته باشد. من در مورد قلم هم این حرف را زدم اما برخی ها مفهوم آن را نفهمیدند. یک آقایی خود را جلو انداخت و خیلی ها هم که خبرنگار نبودند از من شکایت کردند. شما ببینید گزارشگر بازی ملوان - پیکان چقدر خوب گزارش کرد. آدم از آن لذت می برد اما برخی ها در گزارش یا تیم مقابل را می کوبند و یا بدتر از آن. تیم شهر خود را تخریب می کنند. این کارها خوب نیست. آدم باید همیشه خدا را در نظر بگیریم.

وی گفت: آن روز که با تیم ملی نتیجه نگرفتم شاید 12 برنامه در کانال های مختلف علیه من گذاشتند حتی در فراکسیون ورزش من را محاکمه کردند. این معلوم است که گروهی می خواستند قلعه نویی را بزنند. دوست دارم آقایان شکایت کنند و من آرشیو آن روزهای صدا و سیما را آورده و در دادگاه نشان دهم. قلعه نویی همیشه خدا را در نظر گرفته و سالم کار می کند نه به مدیری زنگ می زنم و نه در دفتر مدیری نشسته ام . توکلم همیشه به خدا و اهل بیت بوده و پای همه چیز نیز ایستاده ام.

وی خاطرنشان کرد: باید واقعیت ها را گفت. چرا امروز سه هزار تماشاگر به ورزشگاه می رود. با این همه هزینه و توجه به فوتبال و اینکه جوانان برنامه های تفریحی آنچنانی نداشته و پارک هم که می خواهند هزار مشکل دارند برای ورزش هم باید خیلی هزینه کنند. فکر نمی کنید ورود همین آقایان با برنامه باعث شده توجه تماشاگران به فوتبال کاهش یابد.

سرمربی پیشین تیم ملی با اشاره به اینکه بارها تاکید کردم نباید در تلویزیون قداست ها را شکست، بازیکن، مربی و مدیر را در یک کفه ترازو قرار دهد و از همه مهمتر بایدجایگاهها را حفظ کرد ادامه داد: این مشکلات دردی را دوا نمی کند. آیا داوران را به جان هم بیاندازند مشکلی حل می شود. باید فوتبال را از این فضا خارج کرد و فقط فوتبالی ها که رنج مصدومیت، درد شکستن و تجربه قهرمانی را داشتند می توانند این کار را انجام دهند. متاسفانه آقایان هر چه دلشان می خواهد می گویند. از این کانال به آن کانال می روند تا خود را مطرح و مشهور کنند اما محبوبیت مهم است. خیلی ها مشهورند اما محبوب نیستند.

قلعه نویی با اشاره به اینکه علاوه بر چشم انداز 20 ساله ، سند راهبردی و برنامه ریزی باید کار دست فوتبالی ها باشد ادامه داد: اینکه یک خبرنگار جوان بیاید و در حالی که اصلا در بازیها تمرین ها و اردوهای استقلال و پرسپولیس حضور ندارد علیه اینها بنویسد درست نیست. من در مجموع حرف بدی نزده ام که به آقایان برخورده است. آقایان نظامی، سیاسی و صنعتی وارد فوتبال شده اند و برخی کارهای خوب کرده اند اما من پای حرفم ایستاده ام.

وی اضافه کرد: در این مملکت جوانان برنامه ای ندارند. چگونه می شود آبادانی ها که عاشق فوتبال هستند برای بازیهای تیم خود بیش از 2 ، 3 هزار نفر به ورزشگاه نروند. اگر تلویزیون فضا را باز نگذارد که هر اهانتی به فوتبالی ها نشود این مشکلات حل خواهد شد.

وی به موضوع جالب دیگری هم اشاره کرد: من به عنوان سرباز حاضرم هر کاری که از دستم بر می آید برای تیم ملی انجام دهم. در گذشته یک روز کیومرث هاشمی یک ساعت به من اصرار کرد که سرمربی تیم ملی شوم در حالی که می خواستم با استقلال به آسیا بروم. آقای علی آبادی هم به من گفت شما را با این گروه برای جام جهانی آورده ام اما بعد دیدید چه معامله ای با من صورت گرفت. من کاری برای این فوتبال نکرده ام اما مردم بسیار شریفی داریم که برای آنها حاضرم هر کاری انجام دهم.

قلعه نویی با بیان اینکه کفاشیان نظر خوبی در حمایت از کی روش داده اما چرا این حمایت ها در خصوص دایی ها نیست اما در مورد کی روش ها وجود دارد تصریح کرد: من همیشه از تیم ملی حمایت کرده و خواهم کرد اما آخر کدام پیشرفت؟ ما نباید امروز تغییری در کادر فنی تیم ملی بدهیم و همچنین باید به مدیران فوتبال آرامش داده تا تیم ملی را به خوبی هدایت کنند اما اینکه یک ربع جلوی ازبکستان خوب بازی کردیم را باید پیشرفت نامید؟ آن هم جناح راست ما خوب بود که بعد از یک ربع سرمربی ازبکستان متوجه شد و با بستن آن جناح مانع از حملات تیم ملی شدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید واقعیت ها را به مردم گفت نه بیان مطالب به صورت دروغ ادامه داد:  اینکه جایی منافع مان باشد بگوییم خوب است و اگر منافع مان نباشد بگوییم بد است درست نیست. در این مدت تنها مقابل بحرین خوب بودیم. تیمی که همه می دانید به خاطر مشکلات سیاسی و مسائل دیگر 20 درصد توانش را هم ارائه نکرد. من در تیم ملی بازی ای ندیده ایم حتی صبح روز دیدار با ازبکستان هم گفتم در کنار توانایی ها قدرتی و سرعتی ازبکها روی ضربات کاشته خطرناک اند. آنها باید کره را هم می بردند و همه دیدند روی ضربات ایستگاهی به آنها دو گل زدند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون می گوید تیم ملی خوب بود . نباید از او خورده گرفت البته ما کره را بردیم و دروغ گفتیم. به ازبک باختیم و باز هم دروغ می گوییم. من خودم جایی که تیم حریف خوب باشد می گویم آنها می توانستند ما را ببرند و جایی که تیم مقابل بازی خوبی را انجام نداده می گویم 5 گل دیگر می توانستیم بزنیم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: گروهی بدون قرارداد می آیند کار می کنند ولی 330 مقاله علیه شان می نویسند اما امروز همه چیز برعکس شده است.

وی با اشاره به اینکه فوتبال هم تهدید است و هم فرصت تصریح کرد: اگر فرصتش را در نظر بگیرید برای جامعه جوان ما خیلی خوب است ولی باید شاخ و برگ آن که برنامه ریزی و آدم های اهل فن است را هم در نظر گرفت. شما ببینید در عربستان روزی که الاتحاد و الاهلی بازی می کنند فردایش امیدهای این دو تیم به میدان می رود اما در باشگاه خودمان تیم امید در مرغوبکاری تمرین می کند که از لحاظ کیفیت زمین، رختکن و دستشویی بسیار پائین است و تبدیل به پارکینک شده است.

قلعه نویی با تاکید دوباره بر اینکه آدمهای اهل فن را خانه نشین کرده و چشم اندازی هم نداریم ادامه داد: طرح جامع ورزش را مهرعلیزاده تدوین کرد اما الان در بایگانی ها خاک می خورد زیرا قوانین مان قائم به فرد شده است. امیدوارم برای وزارتخانه ورزش و جوانان هم قانونی اساسی در نظر بگیرند که اگر فردا روزی عباسی رفت طرحهایش را با خود نبرد و یا اگر نفر جدید آمد سیستم جدیدی وارد نکند. همین است که تا الان 30 چارت اداری برای استقلال تدوین شده است.

سرمربی استقلال با اشاره به اینکه امروز نه آدم اهل فن سر کار است و نه برنامه و استراژی داریم خاطرنشان کرد: شما ببنید در همه دنیا بحث زمین حل شده است اما در ایران باید برای تمرین بزنیم توی سر خودمان. فکر می کنم در اندونزی تیم ها هم هتل دارند هم ورزشگاه اما در ایران اگر ازادی را کنار بگذاریم دیگر ورزشگاه ها شرایط استاندارد ندارند. همین است که 36 امتیاز از ما برای لیگ قهرمانان دوره بعد کسب کرده اند. ما می خواهیم با چه امیدی پیشرفت کنیم؟

قلعه نویی با اشاره به اینکه فردوسی پور را دوست دارد اما واقعا بعضی مواقع مطالبی را در برنامه اش ارائه می دهد که به فوتبال ضربه می زند تصریح کرد: خدا برای کسی نیاورد وقتی در این برنامه می بینم پدری به خاطر سهل انگاری و نبود امکانات پسر 16-17 ساله اش را در زمین فوتبال از دست می دهد. آیا در کشورهای عربی هم این اتفاقات می افتد. همین است که آنها پیشرفت می کنند اما در ایران تا یک آدمی حرف می زند سریع او را کنار می گذارند.

وی در بخش پایانی این مصاحبه دفاع تمام قدی از علی دایی انجام داد و گفت: باید همه ایران جمع شویم وعلی دایی را رئیس کنفدراسیون آسیا کنیم . تا 100 سال آینده هم چنین کسی را در ای اف سی نخواهیم داشت اما شما ببنید چه بلایی سرش می آوریم که دو هفته در میان  در اینجا رگ گردنش بیرون می زند. ما در ایران نخبه و سرمایه کشی چه مدیر و چه مربی داریم.


تاریخ: 1391/9/1
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: