برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شکست آرسنال، میلان و پورتو منچسترسیتی به لیگ اروپا هم نرسید

جام جم آنلاین: رقابت های هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار آغاز شد که در مهمترین دیدار منچسترسیتی با شکست مقابل دورتموند از رسیدن به رقابت های لیگ اروپا هم باز ماند.

تیم فوتبال منچسترسیتی در حضور بیش از 62 هزار تماشاگر ورزشگاه «سیگنال آیدونا پارک» مقابل میزبان خود دورتموند با نتیجه یک بر صفر شکست خورد تا از صعود به رقابت های لیگ اروپا هم باز بماند.

در این دیدار، «ژولین شیبر» تک گل دورتموند را در دقیقه 57 به ثمر رساند تا شاگردان «یورگن کلوپ» با 14 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه مرگ به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.

این نخستین بار در طول تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان است که یک تیم انگلیسی نمی تواند حتی یک پیروزی در مرحله گروهی کسب کند و با شکست در هر سه بازی خانگی خود در رتبه نازل چهارم قرار می گیرد.

در دیگر دیدار این گروه رئال مادرید موفق شد با نتیجه 4 بر یک آژاکس را از پیش رو بردارد. «رونالدو» (13)، «خوزه کایخون» (28، 88) و «کاکا» (49) گل های رئال را در این بازی به ثمر رساندند. تک گل آژاکس را نیز «درک بوریگتر» در دقیقه 59 وارد دروازه رئال کرد.

به این ترتیب رئال 11 امتیازی به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کرد و آژاکس نیز با چهار امتیاز بالاتر از «من سیتی» سه امتیازی به رقابت های لیگ اروپا راه یافت.

در گروه B، آرسنال در یونان با نتیجه 2 بر یک مغلوب المپیاکوس شد تا به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کند.

شالکه با وجود تساوی در خانه مون پولیه با 12 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شد. المپیاکوس نیز با 9 امتیاز به لیگ اروپا صعود کرد و مون پولیه هم با دو امتیاز از دور رقابتها کنار رفت.

در گروه A، جدال پورتو و پاری سن ژرمن که جدالی برای صعود به عنوان تیم نخست بود با نتیجه 2 بر یک به سود نماینده فرانسه به پایان رسید. گل های پاری سن ژرمن را در این بازی «تیاگو سیلوا» (29) و «اسکیل لاوتزی» (61) به ثمر رساندند. تک گل پورتو را نیز «جکسون مارتینز» در دقیقه 33 وارد دروازه پاری سن ژرمن کرد.

در دیگر دیدار این گروه دیناموزاگرب و دیناموکیف به تساوی 1-1 رضایت دادند. پاری سن ژرمن با 15 امتیاز به عنوان تیم نخست و پورتو با 13 امتیاز به عنوان تیم دوم از این گروه صعود کردند.

دیناموکیف هم با پنج امتیاز راهی لیگ اروپا شد و دیناموزاگرب یک امتیازی نیز ار دور رقابتها کنار رفت.

و سرانجام در گروه C، زنیت یک بر صفر از سد میلان گذشت و مالاگا و اندرلشت هم به تساوی 2-2 رضایت دادند.

در این گروه مالاگا با 12 امتیاز به عنوان تیم نخست و میلان با هشت امتیاز به عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم پایانی صعود کردند.

زنیت با هفت امتیاز به لیگ اروپا رسید و اندرلشت هم با پنج امتیاز از دور رقابت ها کنار رفت.

نتایج کامل رقابت های سه شنبه شب به شرح زیر است:

گروه A:
دیناموزاگرب یک – دیناموکیف یک
پاری سن ژرمن 2 – پورتو یک

گروه B:
مون پولیه یک – شالکه یک
المپیاکوس 2 – آرسنال یک

گروه C:
میلان صفر – زنیت یک
مالاگا 2 – اندرلشت 2

گروه D:
دورتموند یک – منچسترسیتی صفر
رئال مادرید 4 – آژاکس یک (مهر)

تاریخ: 1391/9/15
موضوع: ورزش جهان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: