برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هندبال بانوان ایران به مصاف اندونزی می‌رود

جام جم آنلاین: تیم ملی هندبال بانوان ایران پس از ماه‌ها اردو نشینی راهی اندونزی شد تا بار دیگر حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را تجربه کند. بانوان هندبالیست ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا با چین، تایوان، اندونزی، کره‌شمالی و کره‌جنوبی همگروه هستند، گروهی سخت و دشوار که البته گروه مرگ رقابت‌ها لقب گرفته است.

سانیا پانیچ سرمربی صربستانی تیم ملی هندبال بانوان برای حضور در این رقابت‌ها بیشتر از بازیکنان باتجربه استفاده کرده است تا در تقابل با غول‌های هندبال آسیا ابزار بیشتر و بهتری را در اختیار داشته باشد.

با تجربه‌های تیم ملی همچون نجمه مرادی و زهرا تقی‌یار بیش از ده سال است که در تیم ملی حضور دارند، اما بازیکنان دیگری همچون سمیه شهریاری نیز از تجربه بسیار بالایی برخوردارند که پانیچ روی این تجارب حساب ویژه‌ای باز کرده است.

شهریاری می‌خواهد اعتماد پانیچ را با ارائه بهترین بازی‌های عمرش به بهترین شکل پاسخ دهد، هر چند که او هم همانند سایر بازیکنان تیم ملی می‌داند برای مقابله با قدرت‌های برتر هندبال آسیا فقط انگیزه کافی نیست.

او در گفت‌و‌گو با جام‌جم از آمادگی بالای تیم ملی پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌گوید و در این رابطه چنین اظهار نظر می‌کند: تیم بسیار آماده است و به لحاظ آمادگی نقص و کمبودی نداریم. ماه‌ها اردو نشینی و تمرینات منظم و به خصوص دیدارهای تدارکاتی که در صربستان برگزار کردیم ما را به سطح آمادگی مطلوب رساند.

شهریاری، روحیه بالا و انگیزه زیاد اعضای تیم ملی هندبال را دیگر خصوصیتی می‌داند که می‌تواند ضریب موفقیت تیم را بالاتر ببرد. وی یادآور می‌شود: حضور پانیچ که از برترین مربیان اروپایی است انگیزه ما را حتی پیش از حضور در اردوها افزایش داده بود، پس از آن هم که شرایط بسیار خوبی از سوی فدراسیون هندبال برای ما ایجاد شد و حتی به یک اردوی تدارکاتی در صربستان اعزام شدیم تا هیچ کمبودی نداشته باشیم و هر روز روحیه بهتری پیدا کنیم.

بازیکن ملی‌پوش باشگاه ذوب‌آهن اصفهان حضور پانیچ در تیم ملی را فصل تازه‌ای در هندبال بانوان ایران می‌داند و می‌افزاید: مسلما تاثیرات مثبت حضور پانیچ را در رقابت‌های قهرمانی آسیا خواهیم دید. او همین الان هم تغییرات قابل‌توجهی درتیم ملی ایجاد کرده و با سبک جدید تمرینات او، تاکتیک تیم ملی متحول شده است.

شهریاری با اشاره به همگروهی ایران با تیم‌های مطرح و قدرتمند آسیا می‌گوید: آرزو می‌کردیم در گروه آسان‌تری قرار می‌گرفتیم اما باز هم راضی هستیم. قرار گرفتن مقابل تیم‌هــــایی چــــون چین یا کره‌جنوبی هیجان‌انگیز است و تجربه قابل‌توجهی برای ما محسوب می‌شود. قرار گرفتن در مقابل این تیم‌ها باعث می‌شود ایراد کار خود را بهتر از هر زمانی بفهمیم.

این بازیکن با تجربه خاطرنشان می‌کند: خیلی سخت است که با قرار گرفتن در چنین گروهی نتیجه بگیریم اما برای کسب نتایج خوب از انگیزه کافی برخوردار هستیم و می‌توانیم موفق باشیم. برای ما ناراحت‌کننده است که بگوییم فقط برای کسب تجربه به اندونزی می‌رویم، اما با شرایط کنونی نباید بیش از این انتظار داشت. ما از اکثر تیم‌های آسیایی خیلی عقب‌تریم؛ اما می‌توانیم این عقب‌ماندگی را ظرف سه سال جبران کنیم. تنها کاری که از دستمان برمی‌آید این است که برای ارتقای مقام آخری سال گذشته تلاش کنیم.گفتنی است تیم ملی هندبال بانوان ایران روز جمعه هفدهم آذر ماه در نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

هیلدا حسینی‌خواه ‌-‌ جام‌جم

تاریخ: 1391/9/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: