برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

بررسی بهداشت شنا و شناگر در یک کتاب

«بهداشت شنا و شناگر» عنوان کتابی نوشته مشترک علی‌‌رضا رحیمی و مهرسا فریدنیاست که در قالب دو بخش به بررسی نکات بهداشتی محیط‌های شنا و بهداشت فردی شناگران با توجه به استاندارد‌ها و مباحث روز محیط‌های آبی می‌پردازد.-دکترعلی‌رضا رحیمی از مولفان کتاب «بهداشت شنا و شناگر» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: با توجه به این‌که استخر‌های شنا به نوعی از پرطرفدار‌ترین محیط‌های ورزشی و تفریحی و حتی درمانی‌اند و در مدت زمان محدود مورد استفاده تعداد بسیاری از افراد قرار می‌گیرند پرداختن به مسایل و موضوعات بهداشتی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: ضروری است تمامی استفاده‌کنندگان اعم از شناگران حرفه‌ای و بیمارانی که با هدف آب‌درمانی از استخر استفاده می‌کنند با نکات بهداشتی و سلامتی مرتبط با محیط‌های استخر آشنا شوند و با رعایت این اصول بهداشتی از بروز آسیب‌ها و یا ابتلا به بیماری‌ها مصون بمانند.

رییس دانشگاه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد‌ اسلامی کرج، گفت: بر این اساس و با این دیدگاه، کتاب «بهداشت شنا و شناگر» تنظیم و تالیف شده است که از دو منظر به مباحث بهداشتی محیط‌های شنا و استاندارد‌های لازم پیرامون وظایف مدیران استخر‌ها و نیز به بررسی نکات بهداشت فرد شناگر می‌پردازد. 

وی ادامه داد: همچنین این کتاب حاوی مباحث اصول بهداشتی و درمانی در قالب اقدامات و راهکار‌های مناسب درمانی برای مبتلایانی است که از طریق آب استخر به بیماری‌های مختلفی اعم از پوستی و میکروبی مواجه شده‌اند. 

رحیمی با اشاره به سر فصل‌های کتاب گفت: این اثر شامل چهار بخش اصلی با عنوان‌های «بهداشت و تعاریف»، «استخر»، «بهداشت و سلامت شناگران» و «بهداشت سونا و جکوزی» است که به مباحثی کاربردی چون «تجهیزات استخر شنای سر‌پوشیده»، «مشکلات شنا در استخر‌های روباز»، «بهداشت آب استخر»، «فواید ورزش آبی»، «اثرات آب بر سیستم بدن انسان»، «بیماری‌های منتشره از راه استخر»، «بیماری چشم شناگر»، «عوامل موثر بر آسیب تاندون» و «تاثیرات مربوط به فیزیولوژی در استفاده از سونا» اشاره می‌کند.
 
مولف کتاب در پایان به اثر دیگری که در حال نگارش آن است اشاره کرد و گفت: «ورزش صبحگاهی» عنوان کتابی است که در مرحله نگارش به سر می‌برد و تا اواخر زمستان سال جاری منتشر خواهد شد.
 
دکتر علی‌رضا رحیمی متولد سال 1346 و دارای دکتری فیزیولوژی ورزش است. از وی تاکنون هفت عنوان کتاب همچون «ورزش برای بیمارن سرطانی»، «اوج آمادگی در شنا با 100 تمرین»، «اطلس رنگی آسیب ورزشی» و «ورزش برای سالمندان» به چاپ رسیده است. 

چاپ نخست کتاب «بهداشت شنا و شناگر» به قلم مشترک علی‌رضا رحیمی و مهرسا فریدنیا در 146 صفحه با شمارگان یک صد نسخه و بهای هشت‌هزار و 500 تومان از سوی انتشارت ورزش منتشر شده است.
تاریخ: 1391/9/21
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: