برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

حمایت بلاتر از فناوری تشخیص گل

جام جم آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) که از دو فناوری تشخیص گل در مسابقه‌های جام باشگاه‌های جهان بهره گرفته، وعده داد در رقابت‌های آینده جام‌جهانی اشتباهات داوری نظیر نپذیرفتن گل فرانک لمپارد در جام جهانی 2010، تکرار نخواهد شد.

فدراسیون بین المللی فوتبال، از دو سیستم «چشم شاهین» و «داور گل» در مسابقات جام باشگاه‌های جهان در ژاپن استفاده کرده و یکی از این دو فناوری در جام کنفدراسیون‌ها در سال آینده به کار گرفته خواهد شد.

بلاتر گفت: یکی از این دو سیستم و نه هر دو آنها در جام کنفدراسیون‌‌ها و جام جهانی 2014 استفاده خواهد شد.

وی افزود: تاکنون هیچ تصمیم مهمی اتخاذ نشده است و بعد از مسابقه فینال جام باشگاه‌‌ها ارزیابی انجام خواهیم داد.

فناوری چشم عقاب که ابتکار انگلیسی‌هاست، سال‌هاست با موفقیت در تنیس و کریکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری مبتنی بر هفت دوربین سریع است که در زوایای مختلف هر دروازه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در فناوری داور گل که یک طرح آلمانی - هلندی است، از یک سیم پیچ الکترونیکی داخل توپ و امواج مغناطیسی اطراف دروازه استفاده شده است.

بلاتر گفت: داوران از داشتن این ابزار کمکی که در شرایط دشوار به تشخیص آنها کمک می‌کند، خشنودند.

وی گفت: در جام جهانی 2010 به یاد می‌آورید که لمپارد گل عالی را مقابل آلمان به ثمر رساند که دستکم 70 سانتیمتر از خط دروازه عبور کرد اما داوران متوجه آن نشدند.

این دو فناوری در جام باشگاه‌های جهان مورد استفاده قرار گرفته است و اطلاعات را از طریق یک ساعت مچی در کسری از ثانیه برای داور ارسال می‌کنند.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و لیگ برتر انگلیس، از چشم شاهین حمایت کرده‌اند، هرچند میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) همچنان مخالف سرسخت استفاده از فناوری تشخیص گل است. (ایرنا)

تاریخ: 1391/9/25
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: