برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سلیمانی پهلوان باشی کشور شد‌

جام جم آنلاین: علیرضا سلیمانی در مراسمی با حضور اعضای هیات اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای به عنوان پهلوان باشی کشور معرفی شد.

به گزارش روز یکشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، به این ترتیب از این پس صدور حکم زنگ و ضرب تمامی ورزشکاران، کهنه سواران و عیاران کشور منوط به بررسی و دستور سلیمانی و کمیته احیای حقوق کشتی پهلوانی که زیر نظر او فعالیت می کند، خواهد بود.

قهرمان سابق سنگین وزن کشتی آزاد جهان پس از دریافت حکم پهلوان باشی کشور کرد: پهلوانی فروختنی نیست و باید بدانیم که ما هیچکدام پهلوان نیستیم زیرا پهلوان واقعی امیرالمومنین (ع) است و امیدوارم بتوانیم بخش کوچکی از فضایل و روحیات او را در وجود خود متبلور کنیم.

سلیمانی افزود: پهلوان باید علاوه بر مردمداری، دیانت هم داشته باشد. کسی که پا در عرصه پهلوانی می گذارد نوکر و خادم اهل بیت است زیرا ورزش زورخانه ای با نام امام علی (ع) و اولاد او شروع می شود و با نام امام زمان (عج) به پایان می رسد.

پیش از انتخاب علیرضا سلیمانی به عنوان پهلوان باشی کشور باستانی کاران به اجرای گوشه هایی از ورزش زورخانه ای پرداختند.

در این مراسم جمع زیادی از پیشکسوتان ورزش باستانی و زورخانه ای ایران و اعضای هیات اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای حضور داشتند.

سلیمانی در کارنامه خود شش دوره انتخاب به عنوان پهلوان کشور را دارد.

تاریخ: 1391/9/26
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: