برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

خدری در گفتگو با مهر:امکانات قایقرانی استـان بوشهر صفر است/ تبعیض در تیم ملی نداریم

بوشهر - خبرگزاری مهر: ملی‌پوش قایقرانی ایران و دارنده مدال قهرمانی آسیا با انتقاد از امکانات این رشته ورزشی گفت: امکانات قایقرانی در استـان بوشهر صفر است و مسئولان امر نیز حمایت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد خدری که به خاطر تلاش و همت مثال زدنی اش خیلی زود به تیم ملی رسید.

او توانست در مسابقات آسیایی چین نایب قهرمان شود و افتخاری بزرگ برای استان بوشهر کسب کند. جوان توانمند و مستعدی که بدون امکانات قایقرانی در استان و شهرستان خود را به بالاترین سطح کشور و آسیا رسانید. پای صحبت این جوان نشستیم و در زیر خلاصه‌ای از گفتگوی ما را می خوانید.

به گفته خدری، وی در رشته ورزشی قایقرانی ماده روئینگ فعال است و در اردوی تیم ملی روئینگ که در زمستان و به خاطر سردی هوا در خوزستان و شهر آبادان برگزار می شود حضور دارد. در تیم ملی بزرگسالان پارو می زند و تاکنون در رده سنی جوانان و بزرگسالان پارو زده است و در سال‌های 90 و 91 در عضویت تیم ملی بوده و این حضور تا کنون ادامه دارد.

وی تاکنون در مسابقات آسیایی کره جنوبی و چین حضور داشته و در سال 90 در مسابقات آسیایی کره جنوبی در قایق دو نفره به مقام دوم دست یافته است و در سال 91 در مسابقات آسیایی چین در قایق چهار نفره توانست مقام دوم را بدست آورد همچنین در سال 91 در مسابقات آسیایی چین در قایق دو نفره مقام چهارم آسیا را کسب کرد.

عملکرد مناسب در مسابقات کشوری باعث دعوتم به تیم ملی شد

این ملی‌پوش قایقرانی‌ایران در ارتباط با نحوه دعوت‌شدن خود به تیم ملی اینگونه می‌گوید: در مسابقات کشوری عملکرد خوبی داشتم و مورد توجه مربیان تیم ملی قرار گرفتم و جزء نفرات انتخابی تیم ملی شدم.

وی در ارتباط با نحوه انتخاب قایقرانان برای انتخاب تیم ملی نیز گفت: معمولاً هر چند ماه یکبار تست انتخابی برای تیم ملی برگزار می‌شود و کسانی که بهترین رکورد را دارند به اردوی تیم ملی دعوت می شوند. 

خدری با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ باشگاهی عضویت ندارد، اضافه کرد: چون که روئینگ یک رشته نوپایی است و حدود هفت سال است که در کشور فعال شده و زیاد شناخته شده نیست و هنوز باشگاهی در کشور بوجود نیامده است. 

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی، یک رشته رکوردی است، خاطرنشان ساخت: این ورزش به صورت رکوردی است و مسافت مسابقه دو هزارمتر است که رکورد المپیک شش دقیقه و 42 ثانیه، رکورد جهانی شش دقیقه و 33 ثانیه و رکورد من هفت دقیقه و 36 ثانیه است. 

این ورزشکار ملی‌پوش درباره چگونگی شرکت در مسابقات نیز بیان داشت: در مسابقات به صورت تیمی دو نفره و چهارنفره شرکت می‌کنیم  که این رشته ورزشی شامل ماده های مختلفی است مانند روئینگ، کانو کانادایی، کایاک، کاناپولو، دراگن بد و ... است که من در رشته اسلالوم و تورینگ نیز فعالیت دارم.

تبعیض در تیم ملی وجود ندارد

وی در ارتباط با وضعیت حضور بوشهری‌ها در تیم ملی قایقرانی، بیان داشت: در رشته روئینگ فقط من در تیم ملی حضور دارم ولی در رشته کایاک آقای ترکی از بوشهر عضو تیم ملی هستند.

خدری در ادامه در ارتباط به مربیانی که تاکنون در تیم ملی با آنها کار کرده نیز خاطرنشان ساخت: در تیم ملی در گذشته زیر نظر آقای محمدعلی قرائت و در حال حاضر زیر نظر افشین فرزام مشغول هستم.

وی ارتباط خود با مربیان تیم ملی را خوب توصیف کرد و ادامه داد: مربیان با همه ورزشکاران خوب هستند ولی طبیعی است کسی که تمرین را جدی تر بگیرد و تلاش بیشتری انجام دهد جایگاه بهتری در نزد مربی دارد.

این ملی‌پوش قایقرانی در ارتباط با جو حاکم بر تیم ملی نیز گفت: جو حال حاضر تیم ملی خوب و رضایت بخش است و همه بچه ها با هم همدل و متحد هستند و با یکدیگر ارتباط خوبی دارند و همه مربیان نیز بازیکنان  و ملی‌پوشان را با یک چشم می‌بینند و تبعیض وجود ندارد. 

وی در ارتباط با مسابقات پش روی تیم ملی قایقرانی، اظهار داشت: در حال حاضر با برنامه دو ساله‌ای برای بازی‌های آسیایی اینچوآن کره جنوبی تمرین می کنیم اما در سال آینده نیز مسابقات آسیایی در پیش داریم و قبل از آن تورنمنت کاپ جهانی اتریش را سپری خواهیم کرد.

وی همچنین به اردوهای تیم ملی اشاره داشت و افزود: معمولاً تا چهار ماه قبل از مسابقات اردوها به 50 روز هم کشیده می شود اما در روال عادی 21 تا 25 روزه است.

 

خدری در ارتباط با امکانات تیم ملی نیز گفت: مسئولان سعی می کنند تا حتی‌الامکان کم و کاستی وجود نداشته باشد اما به دلیل نوپا بودن این رشته و شرایط خاص تمرینی که باید حتماً آب راکد و به طول مسافت دو هزار و 100 متر باشد خود به خود مشکلاتی به‌وجود می آید.

وی با بیان اینکه فدراسیون قراردادی را با ملی پوشان برای حضور در تیم ملی امضا نمی‌کند، یادآور شد: حضور در تیم ملی افتخاری است و معمولاً بعد از به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس ایران در مسابقات بین المللی پاداشی به ما تعلق می گیرد.

انتقاد از نحوه برخورد نامناسب مسئولان استانی

وی با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان استان با وی به عنوان یک ملی ‌پوش قایقرانی تصریح کرد: متأسفانه خیلی از مسئولان حتی از حضور بنده به عنوان یک شهرستانی در تیم ملی قایقرانی شاید اطلاع هم نداشته باشند این را گفتم که نحوه برخورد آنها با من مشخص شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نحوه حمایت مسئولان هیئت قایقرانی استان بوشهر از وی نیز خاطرنشان ساخت: قبلاً که حمایت بسیار ضعیف و کم بود ولی طی دو سه ماه اخیر و انتصاب خانم خالدی به عنوان رئیس هیئت استان شرایط تغییر کرده و بهتر شده و ما را بیشتر مورد لطف و حمایت قرار می دهند.

وی با اعلام رضایت از نحوه حمایت هیئت قایقرانی استان بوشهر از خود و ورزشکاران این رشته ورزشی بیان داشت: فعلاً که خوب شروع کرده اند ولی امکانات تمرینی ما در استان و در سطح شهرستان خیلی ضعیف و در حد صفر است.

وی در ارتباط با احساس خود درباره ملی‌پوش شدن در تیم ملی نیز بیان داشت: ملی پوش شدن آرزویم بود و بعد که ملی پوش شدم به پیراهن ملی افتخار می کردم و الان هم همینطور است ولی توقع حمایت بیشتر از قبل را دارم.

خدری خطاب به جوانان نیز گفت: توصیه می کنم اگر خیلی به ورزش علاقمند هستند هدفشان را بالا بگیرند تا بتوانند به آن دست یابند و همچنین هیچوقت درسشان را رها نکنند.

وی نحوه علاقمندی خود به رشته قایقرانی را اتفاقی عنوان کرد و اظهار داشت: خیلی مبتدی بودم که در اولین مسابقه کشوری حضور یافتم اما فراتر از انتظار نشان دادم و بعد از آن از رقابت در مسابقات خوشم آمد و ادامه دادم و در سومین تورنمنت کشوری سوم شدم و با شش ماه تمرین به تیم ملی رسیدم.

فوتبالیست‌ها پیشرفت نکردند و من سراغ رشته دیگری رفتم

خدری در پاسخ به این سوال که "در حالی که اکثر جوانان عاشق فوتبال هستند ولی چرا تو به این رشته روی نیاوردی و سراغ قایقرانی رفتی" نیز گفت: شهرستان گناوه فوتبالیست‌های خیلی خوبی داشت اما متأسفانه خیلی از آنها اصلاً پیشرفت نکردند من هم که این را دیدم کمتر به دنبال فوتبال رفتم و ورزش حرفه ای ام را غیر فوتبالی انتخاب کردم.

این ورزشکار ملی‌پوش قایقرانی در پاسخ به این سوال که "تا کی به این رشته ورزشی ادامه خواهی داد" نیز گفت: اگر خدا بخواهد فعلاً هدفم بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی است و بعد از آن هم المپیک 2016 برزیل و بعد از آن هم خدا داند.

وی در ارتباط با خصوصیات مورد نیاز برای یک ورزشکار رشته قایقرانی، بیان داشت: ورزشکاران موفق در این رشته ورزشی دارای قد بلند، دستان کشیده و بدنی کاملاً عضلانی هستند چون که در رشته روئینگ تمامی عضلات بدن درگیر هستند.

خدری ادامه داد: این رشته ورزشی را در هر سنی می‌توان انجام داد و حتی برای قهرمانی نیز تا سنین بالا می‌توان در کورس بود، قهرمانان جهان از 36 تا 40 سال هم سن دارند.

...........................

گفتگو : اسماعیل کشتکار


تاریخ: 1391/10/2
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: