برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صادق زاده با مهر مطرح کرد:لیگ بسکتبال مدعی تمام عیار ندارد/ بزرگترین ضعف نیم فصل مربوط به داوران بود

سرمربی تیم بسکتبال فولاد ماهان اصفهان با تاکید بر اینکه رقابت چند تیم در لیگ برتر بسیار نزدیک دنبال می‎شود، گفت: البته نیم فصل نخست مسابقات نشان داد هیچ تیمی مدعی تمام عیار نیست و نمی‎تواند خود را تنها شانس برای قهرمانی بداند.

محسن صادق‎زاده در گفتگو با خبرنگار مهر دور رفت رقابت‎های بسکتبال لیگ برتر را تشریح کرد و اظهارداشت: مشکلات مالی که در جریان سرمایه گذاری گریباناگیر تیم‌‎ها شده بود باعث شد آنها نتوانند آغاز خوبی در لیگ برتر داشته باشند هرچند به مرور وضعیت تیم‌ها خیلی بهتر شد و رقابت میان آنها کیفیت لازم را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه 6-5 تیم در لیگ برتر مدعی هستند، یادآور شد: البته دور رفت مسابقات نشان داد که امسال تیم‎‌ها نمی‎توانند مدعی تمام عیار باشند و خود را به تنهایی شانس قهرمانی تلقی کنند. مشخص شدن تیم به واقع مدعی و اینکه شرایط چه تیمی به قهرمانی نزدیک‎تر است به پایان لیگ باز می‎‌گردد. آن زمان است که همه چیز در مورد وضعیت تیم‎ها و تعیین قهرمان مشخص خواهد شد.

سرمربی تیم بسکتبال فولاد ماهان ادامه داد: با این شرایط دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر خیلی خاص‎تر و فشرده‌تر دنبال خواهد شد. پتروشیمی، مهرام، دانشگاه آزاد و همیاری زنجان از تیم‌های خوب لیگ هستند که در دور برگشت رقابت آنها با یکدیگر و دیگر تیم‌ها خیلی تعیین کننده خواهد بود. حتی استقلال زرین قشم هم از تیم‌های خوب شرکت کننده است.

صادق‎زاده که تیمش در پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر رده دوم جدول رده بندی را به خود  اختصاص داد، یادآور شد: وضعیت فولاد ماهان هم برخلاف آنچه که تصور می‎کردیم می‌توانیم مدعی تمام عیار باشیم، واضح و مشخص نیست. البته به گونه‎ای برنامه ریزی شده بود که مدعی باشیم و تلاش لازم را هم در این زمینه انجام دادیم اما لیگ امسال شرایط سخت و سنگین دارد و باید برای قهرمانی قدم‎ها را با توان بیشتری برداریم.

وی با اشاره به اینکه از اواخر خردادماه گذشته برنامه ریزی برای حضور در لیگ امسال را آغاز کردیم، تصریح کرد: البته به دلیل تغییراتی که باید در نفرات خود ایجاد می‏کردیم و بعد از آن برنامه ریزی لیگ و دیدارهای سخت و فشرده با چهار تیم بالای جدول در آغاز لیگ، دچار بحران و نوسان شدیم اگرچه با همکاری بازیکنان و تلاش آنها از این وضعیت فاصله گرفتیم و شرایط به مرور بهتر شد.

سرمربی تیم بسکتبال فولادماهان کاهش تعداد تیم‎ها را در ارتقای کیفیت برگزاری مسابقات تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: طبقه بندی بازیکنان و اینکه گروه بندی آنها برخلاف سال گذشته از چند دسته به یک دسته تقلیل پیدا کرد نیز رابطه مستقیم با عملکرد تیم‏ها و کار با کیفیت آنها داشت.

وی ادامه داد: به هرحال کاهش طبقه بندی بازیکنان باعث شد تیم‎ها در کنار سهمیه‌‍های ملی برای جذب دیگر بازیکنان هم آزادی عمل داشته باشند. در این شرایط بازیکنان خارج از فهرست سهمیه‎های ملی جایگاه خود را در کنار نفرات این فهرست تثبیت کردند که این امر موجب تقویب تیم‎ها و بازی‌های با کیفیت آنها شده است.

" در این شرایط عامل برتری تیم‎ها و تعیین قهرمان در پایان فصل چیست؟"، صادق در پاسخ به این پرسش مهر گفت: در هر تیم مجموعه بزرگی در رسیدن به اهداف تلاش می‎کند. از سرمایه گذاران گرفته تا هواداران و در این میان بازیکنان و مربیان در نتیجه گیری نهایی تاثیرگذارند.

سرمربی تیم بسکتبال فولادماهان تنها نقطه ضعف عمده لیگ برتر در نیم فصل نخست را به مربوط به داوران عنوان کرد و گفت: اینکه داوران مجریان خوبی در اجرای قوانین باشند و به هنگام بروز مشکلی در جریان بازی آن را به خوبی مدیریت کنند در کنترل حواشی بسیار تاثیرگذار است. داوران تلاش زیادی در این زمینه داشتند اما به واقع مجریان خوبی نبودند چون در بسیاری موارد در جریان حواشی قرار می‎گرفتند و با آن حرکت می‎کردند.

محسن صادق زاده در پایان گفت: اگر قوانین به درستی و به موقع اجرا و مدیریت شوند، بروز حواشی نمی‏تواند تاثیر منفی در مسابقات داشته باشد. داوران باید از فرآیند و علم روانشناسی آگاه باشند و مدیریت روانی یک بازی را به خوبی انجام دهند. آنها باید مجریان خوبی باشند و تحت تاثیر حواشی قرار نگیرند. داوران در این زمینه تلاش کردند اما می‎توانند مجریان بهتری باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل نخست مسابقات بسکتبال لیگ برتر پنجشنبه گذشته به پایان رسید. این رقابت‎ها از پنجشنبه آینده وارد نیم فصل دوم می‎شود.


تاریخ: 1391/10/3
موضوع: توپ و تور
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: