برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شیرجه ایران در مسیر افتخار قرار می‌گیرد

مسوول کمیته فرهنگی و مشاور روابط‌ عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از انتشار جامع‌ترین کتاب آموزش رشته شیرجه از سوی این فدراسیون خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تالیف چنین آثاری، شیرجه به یکی از ورزش‌های مدال‌آور کشورمان تبدیل شود.-ناصر تقی‌پور خوئینی در گفت‌وگو با به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با آغاز سال جدید برنامه‌هایی که از سوی کمیته فرهنگی فدراسیون شنا تهیه و تدوین شده بودند، در اختیار هیات‌های این فدراسیون در استان‌های سراسر کشور قرار گرفتند و بنابراین، سال 92 را باید پرکارترین دوره برای آموزش شنا، شیرجه و واترپلو دانست. 

وی با اشاره به برپایی کلاس‌های متعدد آموزشی که در راس برنامه‌های فرهنگی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قرار دارد، گفت: علاوه بر برگزاری‌های دوره‌های آموزشی برای مربیان، شناگران و همچنین مربیان نجات‌ غریق، برپایی کلاس‌های توجیهی با محور اخلاق‌ اسلامی هم از برنامه‌های مهم کمیته فرهنگی است که سعی کرده‌ایم برای تدریس در این کلاس‌ها از استادان حوزه و دانشگاه دعوت کنیم. 

مسوول کمیته فرهنگی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو آثار موجود در کتابخانه‌ تخصصی این فدراسیون را منابعی مهم و کاربردی برای دانشجویان و استادان رشته تربیت بدنی عنوان کرد و افزود: کمیته فرهنگی همه تلاش‌ خود را برای جمع‌آوری کتاب‌های که مربوط به ورزش‌های آبی‌اند، به کار برده است و ما از همه ظرفیت‌های موجود در این کمیته سود برده‌ایم. از آن‌جایی که در ساختمان فدراسیون هم کتابخانه تخصصی و هم کتابخانه عمومی بنا شده است، باید گفت که توانسته‌ایم پاسخگوی نیازهای علمی علاقه‌مندان به این ورزش‌ها باشیم. 

تقی‌پور خوئینی گفت: تجهیز کتابخانه تخصصی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو مهم‌ترین برنامه کمیته فرهنگی است که پس از انتخاب سرپرست این فدراسیون، انجام خواهد شد. امیدوارم بودجه کافی برای تجهیز هر دو کتابخانه در اختیار کمیته فرهنگی قرار بگیرد. 

مشاور روابط‌ عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تایید این که اکثر آثار آموزشی این رشته‌‌های ورزشی، آثار ترجمه‌ شده‌اند، افزود: کتاب «علم پیروزی» مهم‌ترین منبع آموزشی مربیان شنا در سراسر دنیاست. این کتاب سال‌ها پیش توسط «جان آلبرخت» نوشته شد و مهدی خبازیان آن را به فارسی ترجمه کرد و هنوز کتابی که کامل‌تر و جامع‌تر از علم پیروزی باشد در حوزه ورزش شنا تالیف نشده است. 

تقی‌پور خوئینی ادامه داد: در ورزش شیرجه به تازگی کمیته فرهنگی فدراسیون دست به ترجمه اثری مشابه علم پیروزی زده است که این کتاب به زعم بسیاری از کارشناسان به ویژه امید صدیقی، رییس کمیته فنی شیرجه فدراسیون، اثری مدرن و بی‌بدیل در آموزش ورزشکاران و مربیان این رشته جذاب است. 

وی افزود: این کتاب به احتمال فراوان پس از بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو منتشر خواهد شد تا در حد امکان نیازهای آموزشی رشته شیرجه را برطرف کند. 

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.
تاریخ: 1392/2/7
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: