برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«آندره آغاسی» در راه نمایشگاه کتاب‌ تهران

مترجم کتاب «آندره آغاسی» که به تازگی از سوی نشر کتیبه زرین با همکاری انتشارات خبر امروز به چاپ رسیده است، از رونمایی این اثر در بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.-هدی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: این کتاب در 203 صفحه و 27 فصل، چند سال پیش به قلم آندره آغاسی، تنیس‌باز نامدار آمریکایی نوشته شد که آیینه تمام‌نمایی از زندگی این قهرمان است و دربرگیرنده همه مسابقاتی است که آغاسی در آن‌ها شرکت کرد. ضمن این‌که این اثر نگاه ویژه‌ای هم به زندگی شخصی وی از دوران کودکی تا سی و شش سالگی‌اش دارد. 

حسینی درباره انگیزه‌اش‌ ترجمه این اثر گفت: چند وقت پیش نشر خبر امروز اقدام به انتشار ترجمه زندگینامه چهره‌های نام‌آشنای ورزش جهان کرد. بیشتر این کتاب‌ها مربوط به بازیکنان و مربیان فوتبال مانند لیونل مسی (بازیکن تیم فوتبال بارسا) و رافائل بنیتز (سرمربی فعلی تیم چلسی) بودند. ترجمه و انتشار زندگینامه آغاسی در این میان کاری ویژه به حساب می‌آید. 

وی افزود: اکثر علاقه‌مندان به تنیس در کشورمان گمان می‌کنند که آغاسی اصالتاً‌ ایرانی است و بخشی از زندگی‌اش را در کشورمان گذرانده است. در فصل دوم این کتاب آغاسی اشاره‌ای به این مساله می‌کند و مدعی می‌شود که پدر و مادرش ایرانی‌الاصلند اما خودش هرگز در کشورمان زندگی نکرده است. 

حسینی با اشاره به ارایه این کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به احتمال فراوان این اثر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

آندره آغاسی متولد 20 آوریل 1970 در لاس‌وگاس آمریکا و فرزند امانوئل آغاسی، مشتزن اسبق تیم‌ ملی بوکس ایران است. وی یکی از شش تنیسوری است که موفق به فتح همه گرند‌اسلم‌ها (مسابقات مهم تنیس در رده‌های مختلف سنی) شده است. آغاسی هنوز هم با 43 سال سن در رنکینگ برترین بازیکنان تنیس جهان، یکی از 10 چهره‌ برتر این رشته ورزشی است. 

بیست‌ و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
تاریخ: 1392/2/7
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: