برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فراخوان برای حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه ورزش

کارشناس گروه مطالعات برنامه‌ریزی مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان از ارایه فراخوان بسته‌های اجرایی «توسعه و تعمیم ورزش همگانی» و «توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» با هدف حمایت از طرح‌های پژوهشی در حوزه ورزش ایران خبر داد.-داود ملکی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: محققان و پژوهشگران در قالب شخصیت حقیقی و حقوق می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. همچنین بسته اجرایی «توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» و «توسعه و تعمیم ورزش همگانی» شامل مباحثی است که هیات وزیران آن‌ها را مطرح کرده است و وزارت ورزش و جوانان و مراکز هم‌راستا با این وزارتخانه موظف به اجرای آن‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌توانند طرح‌های خود را در حوزه «توسعه علمی ورزش همگانی» در چارچوب مطالعات تطبیقی روش‌های نوین و ابتکاری کشورهای پیشرو در توسعه ورزش همگانی، بررسی وضعیت کیفی فضاهای ورزشی ساخته شده در مناطق روستایی و ارایه الگوی مناسب، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فراروی ورزش بانوان و ارایه راهکار توسعه و بررسی وضعیت ورزش کارکنان در دستگاه‌های اجرایی مختلف و ارایه الگوی ملی عرضه کنند.

کارشناس گروه مطالعات برنامه‌ریزی مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان درباره مقوله «توسعه علمی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» گفت: در این بخش لازم است پژوهشگران طرح‌های خود را با توجه به عنوان‌های «انجام فراتحلیل مطالعات و تحقیقات تاکنون در زمینه استعدادیابی ورزشی در ایران، بررسی تطبیقی الگوهای استعدادیابی ورزشی در کشورهای منتخب، طرح تدوین پایگاه اطلاعاتی ارزیابی ورزشکاران نخبه ایران در سطح بازی‌های المپیک و آسیایی، طرح تدوین استانداردهای خدمات پزشکی ورزشی در ورزش حرفه‌ای و جهانی،‌ طرح ملی تدوین شاخص‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و ‌تدوین نیم‌رخ روانی ورزشکاران رشته‌های ورزشی المپیکی در کشور» ارایه دهند.

وی اظهار کرد: همچنین توجه به طرح تدوین برنامه‌های تغذیه‌ای و مکمل‌های مجاز برای ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی، طرح بهره‌برداری از ظرفیت‌های بومی و ملی در امر تولید مکمل‌های غذایی و گیاهی مفید ورزش در داخل کشور، طراحی نظام تقویت روانی و شناختی ورزشکاران قهرمان، تدوین الگوی مناسب برای توسعه حمایت اجتماعی و روانی دولتی و غیردولتی از قهرمانان و مربیان ملی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی ورزش زنان در رویدادهای ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، از دیگر عنوان‌های قابل توجه در طرح‌های پیشنهادی حوزه «توسعه علمی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» به شمار می‌آیند.

ملکی با بیان این‌که هر سال بر اساس نیازسنجی، بودجه و توان این مرکز اولویت‌هایی را با توجه به سیاست‌های دولت و هیات وزیرات تعیین می‌کنیم، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند طرح‌های خود را تا پایان سال 1392 به گروه مطالعات برنامه‌ریزی مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان ارایه دهند. مطالب مورد نیاز درباره این طرح‌ها در پایگاه اینترنتی www.msy.gov.ir آورده شده است. البته با توجه به تخصیص بودجه، محدودیت‌هایی در پذیرش نهایی و اجرای این طرح‌ها داریم.
تاریخ: 1392/3/6
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: