برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتشار مکتوب «راهنمای جامع آموزش بوکس»

کتاب «راهنمای جامع آموزش بوکس» به همت کمیسیون مربیان «آیبا» ویژه مدرسان و مربیان ورزش بوکس آماتور به رشته تحریر درآمده است. این اثر را محمدرضا ملایی به فارسی برگردانده و از سوی نشر علم و حرکت روانه بازار نشر شده است.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب راهنمای جامع آموزش بوکس در شش فصل به محتوای مربیان، آموزش، مسابقه، جنبه‌های اضافه شده، تکنیک‌های پیشرفته و اختصاصی کردن تمرینات می‌پردازد.

سیستم مدیریت مربیان آیبا، مهارت‌ها و مسوولیت‌ها و روش‌های مربیگری موضوعاتی‌اند که مخاطبان  در فصل نخست با آن آشنا می‌شوند.

فصل دوم کتاب راهنمای جامع آموزش بوکس به آموزش مبتدیان، آمادگی جسمانی، آموزش و روش‌های آموزشی، سازماندهی جلسات آموزشی، تکنیک بوکس، آمادگی جسمانی، ‌آموزش تاکتیکی و بازگشت به حالت اولیه توجه دارد.

فصل سوم کتاب حاضر درباره «پیش از مسابقه، در طول مسابقه و قوانین و مقررات اطلاعاتی» را ارایه می‌دهد. همچنین فصل چهارم به مضامینی درباره تغذیه کنترل وزن، پزشکی و آموزش مبارزه با دوپینگ می‌پردازد.

در فصل پنجم و ششم درباره «تکنیک پیشرفته ـ اروپایی، تکنیک پیشرفته ـ روسیه، تکنیک پیشرفته ـ آمریکایی، تکنیک پیشرفته ـ کوبایی، آموزش پیشرفته، اختصاصی کردن تمرینات و کنترل و نظارت بر آموزش» سخن به میان می‌آید.

در بخشی از کتاب «راهنمای جامع آموزش بوکس» آمده است:‌ «قرعه کشی رسمی باید به سرعت پس از آزمایش پزشکی رسمی و وزن‌کشی عمومی انجام شود و این عمل باید کمتر از سه ساعت پیش از اولین مسابقه در اولین روز مسابقه باشد. سیستم قرعه‌کشی کامپیوتری در تمامی مسابقات باید مورد تایید آیبا باشد که بتوان برنامه مسابقات را بر اساس نتیجه قرعه‌کشی تنظیم کرد.» 

نخستین چاپ کتاب «راهنمای جامع آموزش بوکس» با شمارگان یک هزار نسخه، در 288 صفحه و به بهای 125 هزار ریال به تازگی از سوی نشر علم و حرکت روانه بازار کتاب شد.
تاریخ: 1392/3/17
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: