برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

راهنمای مربیان ورزش‌های تیمی مکتوب شد

کتاب «علم تمرین؛ راهنمای مربیان ورزش‌های تیمی» اثر تئودور بومپا را که نعیما خواجوی، تهمینه طهرانی، سارا زارع، کاظم خدایی و عباس عبدالملکی به فارسی برگردانده‌اند، به تازگی از سوی نشر علم و حرکت روانه بازار نشر شد._به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر با هدف بالا بردن دانش و آگاهی در زمینه آمادگی جسمانی و آموزش مربیان به رشته تحریر درآمده است. 
 
«مبانی تمرین‌های تکنیکی برای ورزش‌های تیمی،‌ تمرین‌های تاکتیکی برای ورزش‌های تیمی، سیستم‌های بازی، ساختار تیمی و استعدادیابی، علم تمرین ورزش‌های تیمی، همانندسازی طراحی تمرین‌های کارساز برای ورزش‌های تیمی، تمرین‌های قدرت و توان،‌ تمرین چابکی و فرزی، تمرین سرعت، تمرین‌های واکنش و حرکت، تمرین استقامتی و بازگشت به حالت نخستین، خستگی، بیش‌تمرینی و بی‌تمرینی» فصول یازدهگانه کتاب حاضر به شمار می‌آیند.

مخاطبان کتاب در این نوشتار با موضوعاتی نظیر تکنیک، بن‌مایه‌های لغزش‌های تکنیکی، سیستم بازی، تمرین‌های تاکتیکی، استعدادیابی، الگوی بازی یکپارچه، ‌ارزش توان در ورزش‌های تیمی، دوره‌بندی تمرین‌های قدرتی توان، تمرین توان انفجاری، دوره‌ای کردن تمرین چابکی و فرزی، متغیرهای تمرین سرعتی،‌ گونه‌های سرعت واکنش، طرح‌های تمرینی آمیزه‌ای و فاکتورهای کارساز در بازگشت به حالت نخستین آشنا می‌شوند. 

در بخشی از این نوشتار آمده است: «در ورزش‌های تیمی، سبک اجرای ویژه انجام بازی را به عنوان نشان ویژه آن تیم در نظر می‌گیریم. از این رو، واژه سبک و روش هم کاربرد تکنیکی و هم آمادگی‌های تاکتیکی و تکنینکی را بیان می‌کند. ورزش یکسان بیشتر با اندکی ناهمسانی در کشور یا کشورهای مشخصی انجام می‌شود.»

درباره نویسنده این کتاب هم باید گفت که دکتر تئودور المپیوس بامپا، استاد بازنشسته دانشگاه یورک ایالت اونتاریو کانادا است. تاکنون از وی 15 عنوان کتاب به چاپ رسیده که همگی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده‌ و به 18 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند. بامپا تنها مربی‌ای است که در دو رشته ورزشی دو و میدانی و قایقرانی قهرمانی جهان و المپیک را پدید آورده است.

نخستین چاپ کتاب «علم تمرین؛ راهنمای مربیان ورزش‌های تیمی» با شمارگان یک هزار نسخه، در 280 صفحه و به بهای 140 هزار به تازگی از سوی نشر علم و حرکت منتشر شده است.
تاریخ: 1392/3/23
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: