برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتاب تربیت‌بدنی ویژه اول متوسطه منتشر می‌شود

مدرس مرکز تربیت‌ معلم شهید چمران از پایان یافتن تالیف کتاب تربیت‌بدنی اول متوسطه خبر داد و گفت: این اثر با همکاری گروه مولفان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش وزارت آموزش و پرورش تالیف شده است و برای سال تحصیلی جدید از سوی اداره کل چاپ و نشر وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.-عباس اردستانی، یکی از مولفان کتاب تربیت‌بدنی اول متوسطه، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این کتاب در هفت فصل تدوین شده است و مخاطبان آن معلمان ورزش در مقطع تحصیلی اول متوسطه‌اند.

وی ادامه داد: مخاطبان در بخش نخست با کلیاتی از برنامه درس تربیت‌بدنی آشنا می‌شوند. بخش دوم این نوشتار درباره طراحی برنامه آموزش تربیت‌بدنی در یک سال تحصیلی است. همچنین بخش سوم به مضامین تربیت‌بدنی و سلامتی می‌پردازد.

ویراستار و مولف کتاب‌های ورزشی با اشاره به این‌که یادگیری ورزش بسکتبال برای دانش‌آموزان مقطع تحصیلی اول متوسطه اجباری است، گفت: در کتاب تربیت‌بدنی اول متوسطه کوشیده‌ایم این رشته ورزشی را به طور اختصاصی برای مربیان تشریح و نکات مهم این رشته ورزشی را بیان کنیم.

وی افزود: محتوای بخش پنجم این کتاب درباره رسیدن به آمادگی جسمانی است و طی آن مربیان برای رسیدن به این پیش‌نیاز ورزشی راهنمایی می‌شوند. در فصل ششم هم اطلاعاتی درباره درس‌های اختیاری تربیت‌بدنی مانند فوتسال، تنیس روی میز،‌ هندبال و بدمینتون ارایه کرده‌ایم تا مربیان بر اساس شرایط، امکانات و استان‌ها آن‌ها را انتخاب کنند و به صورت درس تکمیلی یا جایگزینی به دانش‌آموزان تعلیم دهند.

اردستانی درباره بخش آخر کتاب تربیت‌بدنی اول متوسطه اظهار کرد: بخش هفتم، بخشی جدید است که در برنامه تحصیلی ملی آن را طراحی نکرده‌اند. این بخش را برای راهنمایی و هدایت مربیان ورزش آورده‌ایم تا ورزش‌های بیرون خانواده برای دانش‌آموزان نهادینه شود، ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی در کوه و ورزش‌های زورخانه(رشته ورزشی ملی).

وی افزود: البته مطالب بخش آخر کتاب اختیاری است و معلمان بر اساس اقتضای شرایط می‌توانند از بهره‌مند شوند.
تاریخ: 1392/3/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: