برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«شنای رقابتی» منبع اصلی کلاس‌های مربیگری است

مسوول کمیته فرهنگی و مشاور روابط‌ عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان این‌که کتاب «شنای رقابتی» مهم‌ترین منبع تدریس در کلاس‌های مربیگری شنا به شمار می‌آید، از برپایی کلاس مربیگری درجه 2 پس از پایان ماه مبارک رمضان در این فدراسیون خبر داد.-ناصر تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: «کتاب جامع شیرجه» تالیف مشترک تقی عسگری، امید حدیقی و محمدعلی مجزا، مراحل پایانی‌ چاپ را پشت سر می‌گذارد و این اثر به زودی از سوی فدراسیون روانه بازار نشر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های درجه 2 مربیگری شنا پس از ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: فدراسیون شنا امسال برنامه‌های آموزشی را در اولویت عملکرد خود قرار داده و کلاس‌های آموزشی از آغاز سال با نظم ویژه‌ای برای مدرسان و مربیان سطوح مختلف برگزار شده است.

مشاور روابط‌ عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تازه‌ترین برنامه کمیته آموزش این فدراسیون را برگزاری کلاس‌های درجه 2 مربیگری عنوان کرد و افزود: این کلاس‌ها پس از ماه مبارک رمضان با حضور مدرسان ممتاز فدراسیون برگزار خواهد شد. البته برپایی کلاس‌های درجه یک هم مدنظر فدراسیون شنا است اما مجوز برگزاری کلاس سطح یک از سوی فدراسیون جهانی شنا (فینا) صادر می‌شود و امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته چنین کلاس‌هایی در کشورمان برگزار شود.

تقی‌پور درباره منابع تدریس در کلاس‌های درجه 2 مربیگری‌ شنا، گفت: «شنای رقابتی» که کامل‌ترین کتاب حوزه این ورزش در سطح جهان به شمار می‌آید، منبع و مرجع اصلی مدرسان سطوح درجه یک و دو در همه کشورها است. این کتاب را «ارنست مکس ریسکو» نوشته و بهزاد مهدی ‌خبازیان آن‌‌را به فارسی برگردانده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «در صورت برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه یک در کشورمان، چه کتاب‌هایی در این کلاس‌ تدریس خواهد شد؟» توضیح داد: تعیین مدرس دوره‌های مربیگری درجه یک بر عهده فدراسیون جهانی شنا است. سال گذشته این کلاس زیر نظر «فرناندو دلگادو» مربی و مدرس نام‌دار کوبایی در مشهد با محوریت تازه‌ترین کتاب‌ها،‌ مقالات و تحقیقات ورزش‌های آبی و‌ با حضور 35 نفر از مربیان کشورمان برگزار شد. امسال هم در صورت نیاز مکاتباتی با فدراسیون جهانی در این زمینه خواهیم داشت.

مسوول کمیته فرهنگی فدراسیون شنا از فعالیت کتابخانه این فدراسیون در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: کتابخانه‌های تخصصی و عمومی فدراسیون در ماه مبارک رمضان هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد. ضمن این‌که انتشار منشور اخلاقی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است که پس از منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال، دومین منشور اخلاقی فدراسیون‌های ایران به حساب می‌آید.
تاریخ: 1392/4/11
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: