برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ترجمه آموزش قوانین و مقررات داوری کبدی به فارسی

تازه‌ترین قوانین و مقررات رشته‌های مختلف کبدی که سال گذشته در قالب جزوه‌های آموزشی از سوی فدارسیون جهانی این ورزش منتشر شده بود، توسط آرزو غلامی، مسوول روابط بین‌الملل فدارسیون کشورمان، ترجمه و به صورت کتاب منتشر شد.غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: فدراسیون جهانی کبدی پیش از آغاز مسابقات داخلی کشورمان، جدیدترین مقررات این ورزش تا سال 2013 را که نسبت به سال‌های گذشته تغییرات اندکی داشت، به صورت جزوه برای ما ارسال کرد. پیش از این هم کتاب جامع داوری کبدی از سوی این فدارسیون منتشر شده بود و ترجمه «قوانین داوری کبدی» در واقع، تلفیقی از مطالب این کتاب به انضمام جزوه‌های آموزشی است که به تازگی منتشر شده است.

مسوول روابط بین‌الملل فدراسیون کبدی ادامه داد: آموزش قوانین و مقررات داوری کبدی در 9 فصل و 83 صفحه تدوین شده است و قوانین و مقررات کبدی 12 نفره، اصطلاحات کبدی، قوانین کبدی سالنی پنج نفره، علایم داوری با تصویر و قوانین کبدی ساحلی از بخش‌های اصلی این کتابند. جز بخش‌های ترجمه، قسمت‌هایی هم توسط معصومه میرزایی، از مولفان حوزه کبدی به این اثر ضمیمه شده‌اند. ضمن این‌که صفرمحمد ساریخانی، عبدالحمید مقصودلو و عباس خواجه اورسجی، دیگر مولفانی بودند که در تدوین این  اثر همکاری داشتند.

وی با اشاره به برگزاری متناوب دوره‌های آموزشی داوران و مربیان کبدی در همه استان‌های کشور،‌ اضافه کرد: این کتاب برای همه هیات‌های استانی کبدی ارسال شده و از ‌آن‌جایی که کتاب آموزش قوانین و مقررات داوری کبدی هنوز روانه بازار نشر نشده است، فدارسیون این کتاب را در اختیار فعالان حوزه ورزش کبدی و افرادی که به تهیه آن تمایل دارند، قرار خواهد داد.

غلامی درباره دیگر ترجمه‌هایش، توضیح داد: کتاب جامع فدارسیون جهانی کبدی در برگیرنده مفاهیم متعدد و گسترده‌ای است و به همین دلیل مطالب آن را تفکیک کردیم تا به صورت کتاب‌های جداگانه‌ای از سوی فدارسیون منتشر کنیم. آثاری مانند «آشنایی با کبدی»، «اخلاق و حقوق در ورزش کبدی» و «چگونگی افزایش روحیه و انرژی در  کبدی» از ترجمه‌های من در حوزه وزرش کبدی به شمار می‌آیند.
تاریخ: 1392/4/30
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: