برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتاب‌های شطرنج مات شدند

رییس فدراسیون شطرنج کشورمان که به تازگی شایعاتی درباره حضورش در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تهران هم به گوش می‌رسد، گفت: کتابخانه عمومی برای این فدراسیون کاربرد چندانی ندارد و ما هم تصمیمی برای بازگشایی آن نداریم. کتابخانه فدارسیون شطرنج مدتی پیش تعطیل شد.-سیدمحمدجعفر کامبوزیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه تخصصی فدارسیون شطرنج را سال ‌1379 با 50 عنوان کتاب افتتاح کردیم که آثار بسیار ارزنده‌ای بودند. متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نبودن نظارت صحیح و اصولی، بسیاری از آثار این کتابخانه که به صورت امانی از کتابخانه خارج شده بودند، به فدراسیون برگردانده نشدند و در واقع، بیش از دو سوم آثار کتابخانه تخصصی ناپدید شدند.

وی افزود: به این دلیل مدتی پیش تصمیم گرفتیم آثار باقی مانده در کتابخانه را که بیشتر جنبه کاربردی برای مربیان این ورزش دارد، در اختیار کمیته آموزش قرار دهیم تا آثار باقیمانده کتابخانه در فدراسیون حفظ شوند و کتابخانه هم تعطیل نشود.

کامبوزیا در پاسخ به این پرسش که «وقتی می‌گویید کتاب‌های شطرنج در اختیار کمیته آموزش قرار گرفته است،‌ چگونه ادعا می‌کنید کتابخانه فدراسیون پا برجاست؟» گفت: کتابخانه فدراسیون از اول هم عمومی نبود. وقتی می‌گوییم کتابخانه تخصصی، یعنی مرکزی که متعلق به متخصصان و کارشناسان و مربیان است. ما آثار  باقی‌مانده را در اختیار چنین افرادی قرار می‌دهیم. کتابخانه تعطیل نشده، بلکه آثار موجود در آن به کمیته آموزش تحویلی داده شده است.

وی با تاکید بر این‌که کتاب‌های فدراسیون تنها در اختیار مربیان قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شطرنج می‌توانند از مقالات و تحقیقات موجود در اینترنت برای آموزش و پیشرفت در این رشته ورزشی استفاده کنند و کتاب‌های فدراسیون به هیچ عنوان در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته انتشار کتاب‌های شطرنج روند نزولی شدیدی را طی کرده است، افزود:  رفته‌رفته کتاب‌های شطرنج جایگاه خود را میان عموم از دست می‌دهند. به این دلیل و همچنین از آن‌جایی که  انتشار کتاب برای فدراسیون هزینه‌بر است، دلیلی برای فعالیت کتابخانه تخصصی فدراسیون شطرنج برای عموم نمی‌بینیم.
تاریخ: 1392/5/6
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: