برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شکست‌های بدمینتون بدون کتاب ادامه خواهد داشت

حمیده اخوان، کارشناس بدمینتون و نویسنده آثار آموزشی این رشته ورزشی گفت: در صورتی‌که از انتشار کتاب‌های آموزش ابتدایی و پیشرفته بدمینتون حمایت نشود، ناکامی‌های کشورمان در مسابقات بین‌المللی این رشته تداوم خواهد داشت._اخوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به تغییراتی که فدراسیون جهانی بدمیتون در قوانین این رشته ورزشی طی سال‌های گذشته انجام داده است، اضافه کرد: یک سال پس از انتشار نخستین کتابم، تغییرات عمده‌ای در قوانین این ورزش به وجود آمد که این تغییرات در چاپ‌های بعدی کتاب «بدمینتون: آموزش آسان تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نوین» ضمیمه شد.

وی تغییر امتیازدهی به بازیکنان بدمینتون را مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در این ورزش دانست و اشاره کرد: پیش از سال 1384 در بدمینتون تک نفره و دونفره آقایان، بازیکنانی پیروز می‌شدند که در یک ست به امتیاز 15 برسد و سقف امتیاز در رقابت‌های بانوان هم 11 بود. در قوانین جدید، بازیکنان برای پیروزی در یک ست باید 21 امتیاز به صورت رالی کسب کنند و این موضوع در مسابقات بانوان و آقایان، مشترک است.

استاد علوم تربیت‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این‌که دیگر اتفاق مهم در برگزاری رقابت‌های بدمینتون، تغییر شکل برگه داوری این مسابقات است افزود: پس از انتشار چاپ نخست کتاب «بدمینتون: آموزش آسان تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نوین» این کتاب در بسیاری از دانشکده‌ها منبع شد اما متاسفانه تنها چهار امتیاز از 100 امتیاز ممکن به خاطر انتشار این کتاب در پرونده حرفه‌ای‌ام ثبت شد. علت این مساله را نمی‌دانم اما گمان می‌کنم یکی از دلایلش، عضو نبودن من در هیات علمی دانشگاه فردوسی است.

اخوان اضافه کرد: حتی جایی به من تهمت زده شد که مطالب کتابم را از روی کتاب نویسنده دیگری نوشته‌ام، در حالی که کتاب من به فاصله کمی از اثر وی منتشر شده بود و من آن کتاب را ندیده بودم. البته با روشن شدن این موضوع، بعدها از من عذرخواهی شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این کتاب با توجه به چاپ‌های متعددی که داشته است، در منابع کمتیه آموزش فدراسیون بدمینتون جایگاهی ندارد. این هم از سوال‌هایی است که مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده است و شاید پاسخ این پرسش را باید از رییس کمیته آموزش بدمینتون (مرتضی مداحی) پرسید.

نویسنده کتاب‌های آموزشی ورزش با اشاره به نتایج ضعیف تیم‌های ملی بدمینتون کشورمان در  مسابقات بین‌المللی، افزود: متاسفانه به هیچ‌یک از تیم‌های پایه بدمینتون کشورمان نگاه علمی نداریم و نتیجه این می‌شود که تیم‌های بانوان و آقایان در همه مسابقات بین‌المللی‌ با شکست مواجه می‌شوند. این نتایج در شان بدمینتون ایران نیست و امیدوارم با توجه بیشتر به بخش آموزش و انتشار کتاب‌های کاربردی در حوزه بدمینتون، شاهد رشد این ورزش در کشورمان باشیم.

به گفته اخوان، قرار است به زودی چاپ هشتم کتاب «بدمینتون: آموزش آسان تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نوین» از سوی انتشارات بامداد کتاب روانه بازار نشر شود.
تاریخ: 1392/5/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: