برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مبانی مربیگیری پرورش اندام تعیین شد

کتاب «مبانی مربیگیری در پرورش‌اندام» بر اساس سرفصل‌های مربیگری در این رشته ورزشی از سوی کمیته آموزش فدراسیون این رشته ورزشی منتشر خواهد شد.-عبدالمهدی نصیرزاده، دبیر کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و یکی از مولفان این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب مبانی مربیگری پرورش اندام از دو بخش تالیف و ترجمه تشکیل شده است و کتاب‌های «زمان‌بندی تمرینات قدرتی» اثر پروفسور تئودور بومپا و «تمرینات قدرتی و بدنسازی ضروری» به قلم توماس ماشیل، منابع ترجمه این کتابند. 

وی با اشاره با تالیف مشترک این اثر، افزود:‌ در تالیف و تدوین مبانی مربیگری در پرورش اندام، افتخار همکاری با ناصر امیری، رییس کمیته آموزش فدراسیون پرورش‌اندام را داشتم و قرار است این کتاب از سوی انتشارات پلک و با حمایت فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام روانه بازار نشر شود. 

نصیرزاده درباره محتوای این کتاب توضیح داد: مبانی مربیگیری و پرورش اندام از هفت فصل تشکیل شده است که وظایف و نقش مربیان، آناتومی کاربردی، فیزیولوژی، مروری بر تغذیه، طراحی تمرین در پرورش‌اندام، هایپرتروفی، ماکسیم استرونگ و کات عضلانی،‌ برخی از بخش‌های این کتابند. 

وی افزود:‌ در فصل چهارم این کتاب به تاثیر کربوهیدرات‌ها و چربی‌های استروییدی و مکمل‌های ورزشی که بدنسازان در دوران مختلط از آن‌های استفاده می‌کنند، پرداخته شده است. ضمن این‌که در فصل پنجم هم از طراحی تمرین در پرورش‌اندام و انجام شش فاز تمرینی سخن به میان آمده است. 

دبیر کمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام با بیان این‌که هدف از انتشار این کتاب، درآمدزایی نبوده است، اضافه کرد:‌ قرار است کتاب مبانی مربیگری و پرورش‌اندام به عنوان اثری مرجع به مربیان و مدرسان بدنسازی کشور معرفی شود. 

عبدالمهدی نصیرزاده، دبیرکمیته آموزش فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام، فارغ‌التحصیل مدیریت ورزشی در مقطع دکتراست. در کارنامه وی که در سال‌های نه‌چندان دور به ورزش کشتی ‌می‌پرداخت، چند تالیف مشترک از جمه اصول علمی کشتی گرفتن، حقوق ورزشی و کارآفرینی در وزرش دیده می‌شود. نصیرزاده اکنون استادیار رشته تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور است.
تاریخ: 1392/5/21
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: