برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

معمار کشتی فرنگی ایران به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «محمد بنا، معمار کشتی فرنگی ایران» نوشته امین باقری که به شرح حال زندگی محمد بنا و چگونگی قهرمانی تیمی از کشورمان در مسابقات المپیک پس از 63 سال اختصاص دارد، از سوی نشر دانش کیان اراک منتشر شد.باقری، نویسنده این کتاب، با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب «محمد بنا، معمار کشتی فرنگی ایران» ضمن پرداختن به زندگی‌نامه محمد بنا، سرمربی سابق تیم کشتی فرنگی کشورمان و رمزهای موفقیت وی همراه تیم ایران در بزرگترین رویداد ورزشی جهان، گزیده از تاریخچه حضور کشتی ایران در ادوار مختلف المپیک را هم ارایه می‌کند. 

وی قهرمانی کشتی فرنگی ایران در المپیک 2012 لندن را اتفاقی تاریخی در ورزش کشورمان عنوان کرد و افزود: این کتاب نشان می‌دهد که اگر به یک مربی وطنی اعتقاد داشته باشیم، با وجود همه کمبود‌ها و مشکلاتی که از دیرباز گریبانگیر ورزش ایران است، موفقیت در بزرگترین عرصه‌های جهانی دور از دسترس نیست. 

باقری درباره انگیزه‌اش برای نوشتن این کتاب گفت: این کتاب در واقع، ادای دین به مردی است که پس از 63 سال تیمی از کشورمان را قهرمان المپیک کرد و سه نشان طلا را برای کاروان ورزش ایران در انگلستان به ارمغان آورد. چنین اتفاق بزرگی نباید به دست فراموشی سپرده شود و انتشار این کتاب می‌تواند نام بنا را در ذهن مردم ایران جاودانه کند. 

قهرمان کشتی آموزشگاه‌های کشور اضافه کرد:‌ این کتاب در 90 صفحه تدوین شده است و بخش اصلی آن به سوابق بنا از سال 2003 تا 20012 اختصاص دارد. ضمن این‌که در آن به چگونگی ورود بازگشت بنا به کشورمان پس از چندین سال هم اشاره شده است. 

باقری در پاسخ به این پرسش که « آیا فدراسیون کشتی برای حمایت از این کتاب کاری انجام داده است؟» توضیح داد: متاسفانه فدراسیون تا این لحظه هیچ حمایتی از این کتاب نکرده است و تنها کمکی که فدراسیون به من کرد، این بود که عکس‌هایی از کشتی ایران را در اختیارم گذاشت. شاید دلیل آن مشکلاتی است که مسوولان فدراسیون کشتی ایران با بنا دارند! در هر صورت، من برای نوشتن این اثر انگیزه مالی نداشتم. 

وی افزود: البته صحبت‌هایی را با هیات‌های کشتی در سراسر کشور انجام داده‌ام و حتی حاضرم این کتاب را با نصف قیمت در اختیار علاقه‌مندان کشتی قرار دهم. علاوه بر این، امروز هم با محمد مهدی مشهدی آقایی (مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی) برای حمایت از این کتاب صحبت‌ خواهم کرد. 

این مربی کشتی درباره پایان گفت: کتاب دیگری در دست تالیف دارم که موضوع آن شرح زندگی تمام مدال‌آوران ورزش ایران در بازی‌های المپیک است. در آن کتاب به زندگی قهرمانان وزنه‌‌برداری، تکواندو و دو و میدانی هم خواهم پرداخت. 

کتاب «محمد بنا، معمار کشتی فرنگی ایران» در هزار نسخه و با قیمت 80 هزار ریال از سوی انتشارات دانش کیان اراک روانه بازار نشر شده است. 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا در رقابت‌های المپیک 2012 لندن با کسب سه نشان طلا ضمن کسب عنوان قهرمانی، باعث شد کاروان ورزش کشورمان در جدول توزیع مدال این رقابت‌ها با قرار گرفتن در رده هفدهم، بهترین نتیجه تاریخ ورزش ایران در المپیک را رقم بزند.
تاریخ: 1392/5/30
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: