برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

هندبال صاحب 2 کتاب جدید شد

کتاب‌های «نگاه علمی به هندبال روز» تالیف مشترک جواد زارعی و مهدی طالب‌پور و «هندبال پایه و مقدماتی» نوشته جانس زبرونسکی و فراستیک تابورسکی با ترجمه اکرم منظم‌نژاد و حمید قبادی از سوی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت ورزش و جوانان با همکاری انتشارات حتمی، روانه بازار نشر شد.جواد زارعی، عضو کمیته داوران فدراسیون هندبال، با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «نگاه علمی به هندبال روز» کتاب جامعی برای این رشته ورزشی است و این اثر را باید دایر‌هالمعارف هندبال نامید. 

وی افزود: این کتاب که از سوی فدراسیون هندبال برای تدریس در دوره‌های مربیگری درجه 2 و 3 انتخاب شده، شامل هشت فصل است. در این اثر غیر از پرداختن به مباحثی مانند بیومکانیک در هندبال، به همه مسابقات بین‌المللی ایران از جمله حضور در بازی‌های آسیایی،‌ جام ملت‌های آسیا و رقابت‌های انتخابی المپیک و همچنین دیدارهای بین‌المللی باشگاه‌های کشورمان‌ اشاره شده است. 

مربی اسبق تیم ملی هندبال ایران با اشاره به این‌که تالیف این اثر شش سال طول کشید،‌ گفت: یکی از ویژگی‌های این کتاب، پرداختن به تکنیک‌های هندبال است و برای هر تکنیک حدود 100 تمرین اختصاصی تشریح شده است. ضمن‌ این‌که بخش جامعی هم در این کتاب برای تاکتیک‌های هندبال مانند چگونگی آرایش دفاع و‌ حمله یک تیم و شرکت در ضد حملات در نظر گرفته شده است. 

زارعی درباره دیگر فصل‌ها «نگاه علمی به هندبال روز» توضیح داد: از آن‌جایی که دروازه‌بان،‌ بازیکن بسیار مهمی در هندبال است، بخشی را به تمرینات دروازه‌بانی این رشته اختصاص داده‌ایم. همچنین نحوه چیدمان بازیکنان، برنامه‌ریزی قبل، بعد و همزمان با مسابقات یه تورنمنت، اصول علمی و آسیب‌‌شناسی در ورزش‌ هندبال، دیگر بخش‌های این کتابند. در بخش پایانی کتاب هم به قوانین و مقررات هندبال که سال 2010 از سوی فدراسیون جهانی تصویب شده‌اند، پرداخته‌ایم. البته این بخش هم به صورت کتابی جداگانه از سوی فدراسیون هندبال منتشر شده است. 

سرپرست سابق تیم ملی نوجوانان کشورمان با بیان این‌که قرار است به زودی 100 جلد این کتاب از سوی فدراسیون هندبال خریداری شود، اضافه کرد: «نگاهی عملی به هندبال روز» دربرگیرنده 473 صفحه و بهای آن 20 هزار تومان تعیین شده است. 

مربی سابق تیم ملی دانشجویان کشورمان درباره کتاب «هندبال پایه و مقدماتی» هم گفت: این اثر نحوه آموزش هندبال به سنین پایه را تشریح می‌کند و تکنیک‌ها پایه، دریافت پاس، دفاع و شوت در چارچوب، مطالب اصلی «هندبال پایه و مقدماتی» را تشکیل می‌دهند. 

وی ویژگی این کتاب را آموزش انجام تمرینات ساده برای نونهالان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: «هندبال پایه و مقدماتی» از بخش‌های قوانین و آموزش، روش‌های آموزش، مراحل آموزش، قوانین کار با مبتدیان، تکنیک‌های مختلف هندبال، آموزش دفاع فردی برای دروازه‌بان و دیگر بازیکنان و روش‌های‌ تاکتیکی فردی و گروهی تشکیل شده است. 

زارعی «هندبال مقدماتی پایه»‌ را کتابی کاربردی برای مربیان شاغل در آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: اکرم منظم‌نژاد و حمید قبادی در ترجمه این کتاب همکاری زیادی با من داشتند. 

به گفته وی، کتاب «هندبال مقدماتی پایه» در 130 صفحه و بهای پنج هزار تومان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.
تاریخ: 1392/6/9
موضوع: توپ و تور
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: