برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتشار کتاب هندبال پایه و مقدماتی

کتاب «هندبال پایه و مقدماتی» اثر مشترک جانس زیرونسکی و فراستیک تابورسکی را جواد زارعی، اکرم منظم‌نژاد و حمید قبادی به فارسی برگردانده‌اند. این اثر در دو قسمت به معرفی فنون پایه هندبال و نحوه آموزش آن و ارایه تمرینات کامل و پیشرفته‌ تکنیک‌های مقدماتی هندبال می‌پردازد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب حاضر می‌کوشد موضوعاتی نظیر قوانین آموزش، ‌روش‌های آموزشی، شیوه‌های آموزش، مراحل آموزش یک اصل جدید، قوانینی برای آموزش مبتدیان، آموزش دفاع فردی، شیوه تاکتیکی و روش‌های تاکتیکی تیمی و گروهی را ارایه دهد.

همچنین مخاطبان کتاب هندبال پایه و مقدماتی با مطالبی مانند قانون آموزش دیداری، روش ترکیبی، شیوه کلی و بسته،‌ مرحله تمرکز، ‌انواع پاس دادن،‌ شوت درجا، دریبل کردن،‌ دروازه‌بان،‌ روش‌های تاکتیکی فردی، اصول همکاری در دفاع،‌ سیستم‌های حمله و کنترل و هدایت توپ آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «شوت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی هندبال است. بخش بسیار مهمی که تعیین کننده امتیازهاست. در هنگام شوت زدن عضلات پایین و بالای دست‌ها، ناحیه لگن خاصره و بالاتنه به شدت درگیر می‌شوند. می‌توان این گونه فرض کرد که شوت زدن همانند پاس دادن است با این تفاوت که شوت با عملکرد قوی‌تر بالاتنه و عضلات بالایی دست‌ها انجام می‌شود، قدرت شوت تحت تاثیر فاصله و زمان عمل دست به روی توپ قرار می‌گیرد.»

نخستین چاپ کتاب هندبال پایه و مقدماتی با شمارگان یک هزار نسخه، در 130 صفحه و به بهای 50 هزار ریال به تازگی از سوی نشر حتمی روانه بازار کتاب شده است.
تاریخ: 1392/7/19
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: