برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتاب عکس‌های دیوید بکهام فردا راهی بازار کتاب می‌شود

دو کمپانی بزرگ انگلیسی و فرانسوی به‌طور مشترک کتاب جدید دیوید بکهام کاپیتان اسبق تیم ملی انگلیس را منتشر و آنرا در 31 ام اکتبر (پنجشنبه 9 آبانماه) در سراسر اروپا پخش خواهند کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دیوید بکهام فوتبال خود را از تیم جوانان منچستر یونایتد آغاز کرد و در سال 1993 همراه با بازیکنانی همانند «پل اسکولز»، «نیکی بات»، برادران «نویل» و «رایان گیگز» جواز ورود به تیم بزرگسالان را به دست آورده و بعد از 10 سال بازی در این تیم و کسب افتخارات زیادی در ماه فوریه سال 2003 به خاطر برخورد بسیار خشونت‌آمیز «سرالکس فرگوسن» سرمربی آن زمان منچستر یونایتد با او که به هنگام بازی در مرحله پنجم جام حذفی باشگاههای انگلیس در برابر آرسنال بوقوع پیوست و به پارگی ابروی بکهام انجامید که چندین بخیه خورد، ترجیح داد  از اولدترا فورد برود و راهی سانتیاگو برنابئو در شهر مادرید شود تا در تکمیل تیم کهکشانی رئال مادرید او هم سهم داشته باشد.
 
دیوید بکهام بعد از چهار سال بازی در تیم رئال مادرید و کسب دو جام قهرمانی با این تیم، راهی آمریکا شد تا به عضویت باشگاه لس‌آنجلس گالاکسی درآید و در ژانویه پارسال  از آمریکا به پاریس مهاجرت کرد تا راهی تیم پاری. سن. ژرمن به عنوان غولی دوباره برخاسته در فوتبال اروپا شود. 

دیوید بکهام با کسب جام قهرمانی همراه با تیم پاریسی پاری. سن. ژرمن  به نخستین بازیکن تاریخ بریتانیا بدل‌شد که با چهار تیم باشگاهی در انگلیس، اسپانیا، آمریکا و فرانسه به جام قهرمانی دست یافته و نام خود را در کتاب رکوردآفرینان گینس به ثبت رساند. 

جاناتان تایلور مسوولیت انتشار این کتاب را به عهده داشته و قرار است همه درآمد حاصل از فروش این کتاب به سود انجمن‌های خیریه جمع‌آوری شود. 

فردا برای «دیوید بکهام» روز بسیار بزرگی است که نخستین بازی خود را در لیگ برتر در چنین روزی در سال 1993 برگزار کرده‌است. 

دیوید بکهام در بیست سال گذشته یکی از محبوب‌ترین و شاخص‌ترین ورزشکاران دنیا بوده‌است و از این رو  به ثروتمندترین ورزشکار انگلیس بدل شد و انتشار این کتاب می‌تواند با تیراژی میلیونی در سراسر جهان روبرو شده و دوستداران وی را خوشحال کند. 

دیوید بکهام سابقه 115 بازی در تیم ملی انگلیس داشته که 58 بازی آن با بازوبند کاپیتانی بوده‌است. وی بعد از پیترشیلتون دروازه‌بان افسانه‌ای انگلیس که 125 بازی ملی در کارنامه دارد، دومین بازیکن تاریخ فوتبال انگلیس از نظر تعداد بازی‌های ملی به‌حساب می‌آید و هیچ بازیکنی در خارج از دروازه‌ بیشتر از او در تیم ملی انگلیس بازی نکرده است. 

این فوتبالیست 38 ساله با منچستر یونایتد صاحب شش جام قهرمانی باشگاههای انگلیس، یک جام قهرمانی باشگاههای اروپا و دو جام حذفی شده و در سال 1999 وقتی منچستر یونایتد به جام قهرمانی و حذفی انگلیس و جام قهرمانی باشگاههای اروپا دست یافت، کمک‌کرد  منچستر یونایتد نخستین تیم انگلیس شود که به این افتخار نائل آمده‌است.

قبل از منچستر یونایتد که نخستین تیم انگلیس بود که به این افتخار دست می‌یافت، سلتیک گلاسگو در سال 1967، آژاکس آمستردام در سال 1972، پی.اس.وی آیندهوون در سال 1988 چنین افتخاری کسب کرده‌اند و بعد از آنان، بارسلونا در سال 2009، اینترمیلان در سال 2010 و بایرن مونیخ در سال 2013 به چنین موفقیت بزرگی دست یافت و در تاریخ فوتبال فقط این هفت تیم به چنین پیروزی بزرگی دست یافته‌اند. در این کتاب، عکس‌هایی از دیوید بکهام منتشر شده که نخستین‌بار در یک نشریه به چاپ می‌رسد و در میان آنها عکس‌هایی هم از لوییس‌ هامیلتون قهرمان رانندگی جهان از انگلیس و «اندی موران» تنیسور بزرگ انگلیسی که فاتح جام ویمبلدون شده و از افتخارات یکی دو دهه اخیر ورزش بریتانیاست، به چاپ رسیده‌است. دیوید بکهام با ازدواج با ویکتوریا آدامز خواننده سرشناس انگلیسی که آن هنگام عضو گروه اسپایس‌گرلز بود، به شهرت خود افزود. حالا این زوج سرشناس بریتانیایی صاحب چهار فرزند هستندکه پسر بزرگ آنان بروکلین از جمله بازیکنان شاخص‌ تیم نوجوانان چلسی است. 

کارشناسان انگلیسی، فروش فوق‌العاده کتاب دیوید بکهام را تضمین کرده و معتقدند که این کتاب رکود فروش کتاب زلاتان ابراهیموویچ ستاره بزرگ تیم پاری.سن.ژرمن و کاپیتان تیم ملی سوئد را  که چندی پیش به‌نام «منم، زلاتان ابراهیموویچ» منتشر شد، خواهد شکست، زیرا محبوبیت دیوید بکهام به عنوان کاپیتان پیشین تیم ملی انگلیس با مهاجم سوئدی قابل قیاس نیست. بازیکنی که حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را به‌دلیل مصدومیت از ناحیه آشیل پا از دست داد، ولی «فابیو کاپللو» سرمربی ایتالیایی آن زمان انگلیس او را به عنوان دستیار به آفریقای جنوبی برد. بیشترین ظلم را «روبرت پیرس» مربی تیم امید انگلیس درباره او مرتکب شد و وی را برای بازی‌های المپیک 2012 لندن در تیم خود جای نداد و بدترین خاطره این بازیکن که عمده‌ترین نقش را در واگذاری میزبانی به شهر لندن توسط کمیته جهانی المپیک ایفا کرد، در ذهن او به جای گذارد که او همیشه از آن با خاطر تلخ یاد می‌کند و بعد از آن هم وقتی در بازی‌های جام قهرمانی باشگاههای اروپا، لیونل مسی، او را جا گذارد و وی نتوانست عکس‌العملی نشان دهد از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و حالا می‌خواهد سهام یک باشگاه آمریکایی را خریداری کرده و باشگاه‌دار شود.

تاریخ: 1392/8/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: