برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

انتشار نخستین کتاب راهنمای جامع پزشکی بوکس

رکوردار تالیف و ترجمه کتاب بوکس در ایران از انتشار نخستین کتاب راهنمای جامع پزشکی بوکس خبر داد و گفت: این اثر به همت فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به تازگی راهی باز نشر ایران شده است. کتاب «راهنمای جامع پزشک رینگ بوکس آیبا» علاوه بر بوکسورهای ایران برای تمامی ورزشکاران و مربیان ورزش‌های رزمی نیز کاربرد دارد.محمدرضا ملایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که این اثر تنها کتاب دانش‌افزایی پزشک رینگ بوکس جهانی است و در سطح ایران و آسیا نیز نخستین و تنها کتاب در این زمینه محسوب می شود، اظهار کرد: کتاب راهنمای جامع پزشک رینگ بوکس آیبا، مرجع پزشکی ورزشی بوکس محسوب می‌شود و مطالعه آن برای تمامی بوکسورها، پزشکان عمومی، دانشجویان تربیت‌بدنی، داوران و ورزشکاران رشته‌های رزمی مناسب است.

این مولف کتاب‌های بوکس ادامه داد: من به فدراسیون پزشکی ورزشی ایران پیشنهاد دادم تا از این اثر در اجرای دوره‌های پزشکی رینگ بوکس در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کند.

وی با اشاره به این‌که بوکس ورزشی المپیکی است، بیان کرد: این رشته ورزش به پزشک ماهر نیاز دارد و ضروری است پزشکان تیم‌های ورزش‌های رزمی و بوکس از دانش و اطلاعات کافی درباره پزشکی ورزشی آگاه باشند.

ملایی درباره محتوای کتاب راهنمای جامع پزشک رینگ بوکس آیبا گفت: محتوای این اثر به مباحثی مانند انواع آسیب‌ها، پیشگیری از آسیب‌ها، راهکارهای وزن کم کردن، خطرات وزن کم‌ کردن و آشنایی مربیان با مشکلات پزشکی ورزشی می‌پردازد.

وی در پاسخ به این سوال که «آسیب‌های ورزش بوکس بیشتر در کدام ناحیه بدن اتفاق می‌افتد؟» عنوان کرد: اغلب آسیب‌های ورزش بوکس در دست ها، مچ‌‌های دست و بینی اتفاق می‌افتد. البته در آسیب‌های نادر این ورزش ممکن است کبد و تحال نیز آسیب ببینند.

این مترجم ورزشی در پایان از انتشار هفتمین کتابش با عنوان «راهنمای تکمیلی مربیان آیبا» خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این اثر تا بهمن ماه امسال از سوی نشر علم و حرکت منتشر شود و پس از آن کتاب‌های «ضربه با قدرت» و «راهنمای افزایش عملکرد بوکسورها» را در اختیار ناشران ورزشی قرار خواهم داد.
تاریخ: 1392/8/29
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: