برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

آمادگی ارشاد برای حمایت از چاپ کتاب ویژه ورزشکاران جانباز و معلول

همزمان با برگزاری «روز پارالمپیک و رسانه» از سه کتاب ورزشی با عنوان‌های «تغذیه ورزشی پایه؛ رویکرد کاربردی علوم ورزشی در ورزش قهرمانی»،«تنیس روی میز؛ راهنمای سطح یک فدراسیون جهانی» و «قهرمانان میدان لندن»رونمایی شد. معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم برای انجام هرگونه حمایت از فعالیت‌های مختلف معلولان و جانبازان به ویژه در حوزه کتاب و نشر اعلام آمادگی کرد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مسوولان ورزشی مانند «محمد علی‌آبادی» رییس کمیته ملی المپیک و «محمود خسروی‌وفا» رییس فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، تعدادی از ورزشکاران جانباز و معلول، عده‌ای از اهالی هنر و سینما از جمله «داریوش ارجمند» پیشکسوت سینما و تلویزیون، اهالی رسانه‌های ورزشی، ناشران، مترجمان و نویسندگان در سالن‌هایش‌های آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک کشورمان برگزار شد، «حسین نوش‌آبادی» معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیرنده آمادگی خود را برای هرگونه کمک به افرادی که برای معلولین و جانبازان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و به ویژه کتاب و نشر فعالیت می‌کنند، اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که امروز یکی از مهمترین وظایف نظام، دولت و همه مدیران این است که برنامه‌ها و اقدامات خودشان را معطوف به حمایت از ورزش معلولان و جانبازان کنند، افزود: حضور اهالی ورزش، پیشکسوتان عرصه هنر و همچنین نمایندگان رسانه‌ها در چنین مراسمی در واقع، پاسداشت و تکریم افرادی است که سعی دارند بر عزت و شکوه ملت ایران بیفزایند.

نوش‌آبادی با اشاره به این‌که نباید حمایت از جانبازان و معلولان را محدود به حیطه ورزشی این عزیزان کنیم، اظهار کرد: افتخارآفرینان عرصه ورزش جانبازان و معلولان امروز در سایر عرصه‌های فرهنگی، هنری و فکری هم پیشتازند و اگر آمار حضور آنان در عرصه‌های گوناگون را جمع‌آوری کنیم، خواهیم دید که آنان به توفیق‌های بالایی دست یافته‌اند. ما نیز وظیفه داریم از تمامی فعالیت‌های آنان حمایت کنیم.

داریوش ارجمند، پیشکسوت عرصه هنر و بازیگری نیز در این مراسم برای دقایقی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: ایران کشور ایمان، اعتقاد و کشور علی‌بن ابی‌طالب و مردانی است که هر جمله که از دهان آنان خارج می‌شود، بخشی از تاریخ است، چه رسد به انسانی که عضوی از بدنش را در راه میهن اهدا کرده است.

بازیگر نقش مالک اشتر نخعی در سریال امام علی(ع) ضمن تمجید از افتخارآفرینی‌های ورزشکاران جانباز و معلول در میادین مختلف ورزشی افزود: امروز آمده‌ایم تا دست شما را با افتخار ببوسیم، شما که باعث آبرو، ایمان و عزت ایران در جهان شده‌اید. ما از شما امید می‌گیریم.

پیش از این‌که در این مراسم از سه کتاب «تغذیه ورزشی پایه؛ رویکرد کاربردی علوم ورزشی در ورزش قهرمانی»،«تنیس روی میز؛ راهنمای سطح یک فدراسیون جهانی» و «قهرمانان میدان لندن» رونمایی شود، دکتر بهمن زند، مولف کتاب «تغذیه ورزشی پایه؛ رویکرد کاربردی علوم ورزشی در ورزش قهرمانی» در سخنانی کوتاه درباره این اثر مکتوب گفت: این کتاب، جلد نخست از یک مجموعه علمی است که ویژگی آن نیز کاربردی بودن آن به شمار می‌آید.

وی افزود: تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌های متعدد و متنوعی با موضوع علوم ورزشی از جمله تغذیه ورزشی منتشر شده‌اند اما مطالب کاربردی در بیشتر این آثار مکتوب به گونه‌ای نهفته است که برای یافتن آن‌ها باید منقاش به دست گرفت و این مطالب را از دل آثار مکتوب حوزه علوم ورزشی بیرون کشید!

دکتر زندی تالیف و انتشار «تغذیه ورزشی پایه؛ رویکرد کاربردی علوم ورزشی در ورزش قهرمانی» را حاصل زحمت پنج ساله در آکادمی پارالمپیک کشورمان دانست و گفت: این اثر مکتوب برای ورزشکاران، مربیان و حتی پزشکان ورزشی که خدمات علمی را به اهالی ورزش ارایه می‌دهند، قابل استفاده است.

سپس دکتر سیما لیموچی، مولف کتاب «تنیس روی میز؛ راهنمای سطح یک فدراسیون جهانی» نیز درباره این اثر مکتوب گفت: برای ترجمه این کتاب من و همکارانم حدود دو و نیم سال تلاش کریدم و مطمئنم این کتاب ارزش چنین تلاشی را داشت چون در هر دو بخش همگانی و قهرمانی مطالب مهمی را به مخاطبانش معلول و غیرمعلول ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: این کتاب در بخش عمومی و همگانی، تنیس روی میز را به آسانی آموزش می‌دهد و در بخش قهرمانی نیز با استفاده از علوم ورزشی پیشرفته و البته در قالب جملاتی ساده و وروان، ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای را راهنمایی می‌کند. تشریح کلاس‌بندی، آموزش تکنیک‌ها در حالت‌های نشسته و ایستاده و همچنین ارایه قوانین و فلسفه ورزش تنیس روی میز، از جمله ویژگی‌های این کتاب است.

با توجه به این‌که دکتر نگین حسینی، مولف کتاب «قهرمانان میدان لندن؛ همراه با کاروان شهید رئیسعلی دلواری در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن» در ایران به‌سر نمی‌برد، از زحمات این نویسنده و روزنامه‌نگار کشورمان نیز در این مراسم قدردانی شد.

در پایان از سه کتاب «تغذیه ورزشی پایه؛ رویکرد کاربردی علوم ورزشی در ورزش قهرمانی»،«تنیس روی میز؛ راهنمای سطح یک فدراسیون جهانی» و «قهرمانان میدان لندن» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات، محمود خسروی‌وفا و دکتر زند و دکتر لیموچی رونمایی شد.
تاریخ: 1392/9/10
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: