برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کتاب جام جهانی 2014 برزیل به بازار خواهد آمد!

میشاییل هورلی نویسنده کتاب‌های ورزشی، کتابی به رشته تحریر درآورده‌است که روزیکم فوریه 2014 (یکشنبه 12 بهمن‌ماه ) راهی بازار کتاب خواهد شد و در آن، برگزاری جام جهانی فوتبال در برزیل را از ابعاد مختلف سنجیده‌است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب، جام‌جهانی 2014 نام دارد و درباره برزیل میزبان این بازی‌ها و سی و یک تیم دیگر حاضر در این مسابقات اطلاعات زیادی در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. 

در کتاب جام جهانی 2014 نگاهی عمیق به تاریخ این بازیها شده‌است و از سال 1930 که نخستین دوره آن در اروگوئه برگزار شد و پس از آن، دو کشور ایتالیا و فرانسه در سالهای 1934 و 1938 به‌ترتیب میزبان دومین و سومین دوره از این رقابتها بودند، تاریخ مسابقات، مرور شده‌است. با آغاز جنگ خانمانسوز دوم جهانی برگزاری این بازیها به مدت دوازده سال متوقف شد و چهارمین دوره از این مسابقات را برزیلیان میزبانی کردند که در آن بازیها، برزیل دچار مشکلات زیادی شد و در فینال نتیجه را با قبول شکست دو ـ یک به اروگوئه، کشور همسایه واگذار کرد. این شکست آشوب و جنجالی بزرگ در تاریخ ورزش این کشور به‌وجود آورد و علاوه بر مرگ چندین نفر، باعث زخمی شدن چندصد نفر دیگر شد که «میشائیل هورلی»   Micheal Hurley  در تاریخچه جام جهانی به آن می‌پردازد.

کتاب جام جهانی 2014 به‌دلیل معرفی همه تیم‌های شرکت‌کننده در این بازیها نزدیک به سه ماه بعد از آیین قرعه‌کشی جام جهانی به بازار خواهد آمد، زیرا تا چند هفته به مراسم قرعه‌کشی جام جهانی، تکلیف صعود تیم‌هایی همانند اروگوئه، مکزیک، پرتغال، فرانسه و چند تیم دیگر اروپایی مشخص نبود و به همین خاطر چاپ آن برای معرفی همه تیم‌های حاضر در این بازیها به تأخیر افتاد. 

«میشائیل هورلی»  در کتاب جام جهانی 2014 نگاهی به همه شهرهای میزبان و ورزشگاه‌های برزیل داشته و نیز بازیکنان بزرگ حاضر در جمع سی و دو کشور شرکت‌کننده را معرفی می‌کند و به خوانندگان خود تماشای بازی بعضی از بازیکنان بزرگ این تیم‌ها را توصیه کرده‌است.

جام جهانی 2014 در شرایطی در برزیل برگزار خواهد شد که بسیاری از شخصیت‌های ورزشی و بازیکنان سابق این کشور می‌گویند که دولت برزیل به جای برگزاری جام جهانی، باید به کمک اقشار کم درآمد می‌رفت و به بهبود شرایط اقتصادی آنان توجه می‌کرد. 

جام جهانی 2014 در شرایطی در برزیل برگزار می‌شود که تابستان گذشته با برگزاری جام کنفدراسیون‌ها در این کشور، اعتراض‌های زیادی توسط شهروندان برزیلی در سراسر این کشور انجام شد که تبعات خاص خود را در برداشت.
 
اگرچه برآورد سود برگزاری این بازی‌ها در دیار قهوه جهان رقمی معادل 600 میلیارد دلار تخمین زده شده‌است، ولی با این حال بسیاری از بازیکنان سابق فوتبال این کشور معتقدند که دولت برزیل باید به جای صرف هزینه‌های سرسام‌آور، برای برگزاری جام‌جهانی به وضع اقتصادی اقشار کم درآمد توجه می‌کرد.
بازیکنانی همانند ریوالدو، روماریو، رونالدو و به‌به‌تو از تظاهرات شهروندان برزیلی حمایت کردند و با صحبت‌های خود علیه دولت «دیلماروسف» رئیس‌جمهوری این کشور موضع‌گیری کردند. رئیس‌جمهوری کنونی برزیل که یک خانم اقتصاددان است، از پدری بلغاری و مادری برزیلی در برزیل متولد شده و از نظر قدرت سیاسی بعد از آنگلا مرکل دومین زن قدرتمند سیاست جهانی محسوب می‌شود. 

از هورلی کتاب‌های زیادی به بازار آمده‌است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: پل‌های بزرگ جهان، بزرگترین آسمان‌خراش‌های جهان، بلندترین کوه‌های جهان، بزرگترین ورزشگاه‌های جهان، بزرگترین المپیک تاریخ، آموزش ورزش بسکتبال، تاریخی‌ترین لحظات المپیک‌ها، بزرگترین ستارگان تاریخ فوتبال جهان، تاریخ پیدایش بزرگترین دریاچه‌ها و برکه‌های جهان، کتاب آموزش ورزش بیس‌بال، کتاب تاریخچه فوتبال، بزرگترین لحظات تاریخ دیدارهای جام‌های جهانی، آموزش ورزش هاکی، آموزش ورزش قایقرانی، آموزش ورزش فوتبال، آخرین کتاب «میشائیل هورلی» هم درباره اطلاعات عمومی در ورزش است که از این کتاب استقبال زیادی شده‌است. 

بیستمین دوره از معتبرترین تورنمنت تاریخ ورزش جهان از نیمه خردادماه آینده در برزیل به عنوان دیار قهوه جهان برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال  ایران هم برای چهارمین بار بعد از شرکت در جام‌های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان، راهی این رقابتها خواهد شد و در بیستمین دوره از بازیهای جام‌های جهانی، با تیم‌های ملی آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین همگروه است.

تاریخ: 1392/9/27
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: