برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

صانعی: کتاب فرگوسن هنوز اجازه توزیع ندارد

در حالی که ترجمه فارسی کتاب «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» دیروز(یکشنبه) از سوی نشر ماهواره با همکاری نشر حایر منتشر شد، مدیر مسوول نشر صانعی هم از انتشار این کتاب توسط نشر خود خبر داد و نسبت به توزیع این کتاب در بازار کتاب از سوی نشر ماهواره معترض شد.-محسن صانعی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: انتشارات صانعی هم این کتاب را با ترجمه احمد دیانی منتشر کرده و این اثر از نهم دی‌ماه آماده ارایه در بازار کتاب ورزشی ایران بوده است اما به دلیل این‌که هنوز این کتاب از سوی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام وصول نشده بود، از عرضه آن در بازار کتاب خودداری کردیم.

وی با ابراز شگفتی از توزیع کتاب «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» از سوی نشر ماهواره، گفت: صدور مجوز انتشار یک کتاب از سوی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به معنای اجازه داشتن یک ناشر برای توزیع کتابش نیست، بلکه کتاب چاپ شده باید به اداره کتاب تحویل داده شود تا پس از این‌که انطباق کتاب منتشره با آن‌چه ارشاد مجوز انتشارش را صادر کرده است مسجل شد، به اصطلاح «اعلام وصول» شود. پس از اعلام وصول است که یک ناشر اجازه دارد کتابش را در بازار توزیع کند. هنگامی که من دیروز(یکشنبه) با اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماس گرفتم آن‌ها به من گفتند که هیچ کتابی با عنوان «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» از سوی این اداره اعلام وصول نشده است.

وی افزود: توزیع کتاب «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» در حالی دیروز در بازار کتاب انجام شد که نشر صانعی هم از نهم دی‌ماه کتابش را منتشر کرده و فقط منتظر اعلام وصول اداره کتاب بوده است.

مدیرمسوول نشر صانعی سپس به تفاوت‌های ترجمه فارسی زندگینامه الکس فرگوسن از سوی این نشر با کتاب منتشر شده از سوی نشر ماهواره پرداخت و گفت: در حالی که تصاویر انتهایی کتاب ارایه شده در بازار سیاه و سفید است، ما این کتاب را با 32 صفحه شامل تصاویر رنگی با کاغذ گلاسه منتشر کرده‌ایم و با وجود این‌که تعداد صفحات کتاب منتشر شده توسط نشر صانعی 32 صفحه بیشتز از کتاب ارایه شده در بازار توسط نشر ماهواره است، دقیقا قیمتی برابر با همان کتاب دارد!

صانعی گفت: ترجمه کتاب «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» را احمد دیانی انجام داده است که مترجمی با تجربه محسوب می‌شود. 

چاپ نخست کتاب کتاب «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» با ترجمه مهدی پاک‌نهاد با شمارگان 15 هزار نسخه، در 344 صفحه و به بهای 119 هزار ریال از سوی نشر ماهواره با همکاری نشر حایر منتشر شد و روانه بازار کتاب ورزشی شد. این در حالی است که بنابر پیگیری خبرنگار ایبنا، اعلام وصول اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز برای هیچ کتابی درباره زندگینامه الکس فرگوسن به ویژه با عنوان دقیق «الکس فرگوسن، اتوبیوگرافی من» صادر نشده است.
تاریخ: 1392/10/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: