برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فرگوسن تمام دکه‌ها را قبضه کرد

در حالی که از هفته گذشته انتشار و توزیع کتاب زندگینامه الکس فرگوسن، سرمربی سابق تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس، در بازار کتاب تهران از سوی سه ناشر آغاز شد، از دیروز(شنبه) 10 هزار نسخه از این کتاب در دکه‌های نشریه‌فروشی سراسر کشور قرار داده شد.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در حالی که بازار اصلی کتاب ایران در خیابان انقلاب اسلامی تهران از ابتدای هفته گذشته شاهد عرضه کتاب زندگینامه این پیرمرد اسکاتلندی بود، بحث‌های داغی درباره توزیع غیرقانونی این کتاب از سوی یک ناشر مطرح شد، مبنی بر این که ناشر مذکور در حالی که از اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه توزیع اعلام وصول این کتاب را دریافت نکرده، اقدام به توزیع کتابش کرده است.

این اقدام نشر ماهواره که کتاب «زندگینامه الکس فرگوسن؛ اتوبیوگرافی من» را پیش از رقبایش به بازار کتاب تهران فرستاده بود، سایر ناشرانی را که این کتاب را ترجمه کرده بودند، بر آن داشت تا کتاب منتشر شده‌شان را توزیع کنند.

جالب این است که بر اساس اطلاعات مندرج در بخش اطلاع‌رسانی سایت کتابخانه ملی ایران، قرار بر این بوده است کتاب «الکس فرگوسن، زندگینامه من» با ترجمه از سوی نشر در سال 1393 منتشر شود و این موضوع در فیپای این کتاب نیز درج شده است.

با این حال، این کتاب با سه نام تقریبا یکسان از سوی سه ناشر به نام‌های ماهواره با ترجمه مهدی‌ پاک‌نهاد، صانعی با ترجمه ‌احمد دیانی و البرز با ترجمه یاسین قاسمی از بازار کتاب تهران سردرآورد.

دیروز(شنبه) نشر ماهواره که در این رقابت گوی سبقت را از سایر رقیبانش ربوده است، 10هزار نسخه از این کتاب را در دکه‌های نشریه‌فروشی سراسر کشور توزیع کرد.

مهدی پاک‌نهاد، مترجم کتاب با اعلام این خبر گفت:«من واقعا متاسفم که یکی از ناشران که وی نیز این کتاب را ترجمه کرده، به توزیع این اثر از سوی نشر ماهواره اعتراض کرده است، آن هم به این دلیل که ما اعلام وصول این کتاب را از اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نکرده‌ایم. این در حالی است که در سایت کتابخانمه ملی به صراحت درج شده است که زمان انتشار این کتاب از سوی نشر صانعی سال 1393 درج شده است!»

نکته قابل توجه این‌که طبق اخباری که به دست بخش ورزشی ایبنا رسیده ‌است، هنوز چند مترجم دیگر در حال ترجمه این کتاب به زبان فارسی‌اند و یکی از ناشران تخصصی حوزه تربیت بدنی و ورزش نیز قصد انتشار این اثر را دارد، آن هم در حالی که به گفته پاک‌نهاد، نخستین مترجمی که زندگینامه فرگوسن با ترجمه او به بازار کتاب ایران فرستاده شد، «تب خرید این کتاب مانند زمانی که کتاب زندگینامه استیو جابز در بازار کتاب ایران منتشر شد، طی حداکثر سه ماه فروکش خواهد کرد.»
تاریخ: 1392/10/21
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: