برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

راهنمایی مکتوب برای تمامی مربیان بوکس ایران

مسوول کمیته آموزش فدراسیون بوکس از انتشار کتاب «راهنمای مربیان بوکس» در ایران خبر داد. رییس فدراسیون بوکس کشورمان از این اثر مکتوب به عنوان «کتاب وحدت در رشته ورزشی بوکس» نام برده است.عبدالرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: این کتاب اثری مرجع کامل بوکس برای مربیان و مدرسان این رشته ورزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: کتاب «راهنمای مربیان بوکس» را 16 نفر از استادان بزرگ بوکس تالیف کرده‌اند. این اثر به بررسی برنامه‌های یک‌ساله، بدنسازی و ضدحمله در این رشته ورزشی پرداخته است.

دارنده‌ تنها مدال‌آور ایرانی وزن 48 کیلوگرم قهرمانی بوکس آسیا ادامه داد: «راهنمای مربیان بوکس» هفت فصل دارد که فصل نخست تا فصل پنجم آن ویژه مربیان بی‌ستاره و معمولی است و از آن در کلاس‌های آموزشی داخلی استفاده می‌شود. فصل ششم این کتاب نیز برای مربیان 2 و 3 ستاره مناسب و همچنین فصل آخر کتاب مربوط به بوکس حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: ترجمه این کتاب دو سال طول کشید و به نطر من، این اثر می‌تواند یادگاری مناسب و قابل استفاده برای بوکسور‌ها، مربیان و داوران رشته ورزشی بوکس باشد.

انصاری که سابقه مربی‌گری بدنسازی دارد و از سابقه تمرین دادن تیم ‌ملی نیز برخوردار است، بهترین ویژگی‌ این کتاب را جامع بودن آن دانست که حتی برای خودش هم 90 درصد مطالب تازگی داشته‌اند.

به گفته وی، احمد ناطق نوری(رییس فدراسیون بوکس کشورمان) استفاده از مطالب کتاب را به تمامی مربیان، ورزشکاران و داورن توصیه کرده و از این اثر به عنوان «کتاب وحدت در رشته ورزشی بوکس» نام برده است.

از برجسته‌ترین نکات این کتاب می‌توان به بخش بوکس حرفه‌ای در فصل هفتم کتاب اشاره کرد که به توضیح چگونگی برنامه‌ریزی برای مربیان حرفه‌ای و معمولی پرداخته است.

رشته ورزشی بوکس سه شاخه با نام‌های APB، WSB و PROFESIONAL BOXING دارد که احسان روزبهانی تنها بوکسور ایرانی در بخش WSB محسوب می‌شود.

کتاب «راهنمای مربیان بوکس» در 252 صفحه و به بهای 300 هزار ریال وارد بازار کتاب ورزشی ایران شده است.
تاریخ: 1392/10/28
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: