برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مراسم گلریزان در زورخانه شهید فهمیده برگزار شد

مراسم گلریزان در زورخانه شهید فهمیده برگزار شد يكشنبه ، 4 مهر 1389 ، 08:52 احمد رضا اویسی سایت دلیرستان: مراسم گلریزان جامعه ورزش ایران برای حمایت از مردم سیل زده پاکستان به صورت هماهنگ در زورخانه‌های سراسر کشور برگزار شد و زورخانه ملی شهید فهمیده نیز میزبان ورزشکاران و مردم تهران بود که در مجموع مبلغ 2 میلیارد ریال برای کمک به مردم پاکستان جمع آوری شد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای: در این مراسم که پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حمایت از مردم سیل زده پاکستان برنامه‌ریزی شده بود، در زورخانه‌ی ملی شهید فهمیده، جمعی از اهالی ورزش بویژه باستانی‌کاران جمع شده و مراسم گلریزانی را برای حمایت از مردم پاکستان برگزار کردند. در این مراسم صفارزاده، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای  ضمن خیر مقدم به همه حاضرین و خیرین اظهار کرد: سابقه گلریزان به تاریخ این کشور برمی‌گردد. زورخانه‌ها نه تنها محلی برای پرورش جسم بلکه مکانی برای تربیت روح نیز بوده است که در آن به دستگیری از مردم محروم، ضعیفان و گرفتاران توصیه‌های زیادی می‌شد.
وی ادامه داد: زورخانه یک مکان فرهنگی و چند بعدی است که وظایف مختلفی بر عهده دارد و این ویژگی خاص ورزش پهلوانی و زورخانه است. ما نیز در سال‌هایی که ورزش باستانی دوباره احیا شده، چندین مراسم گلریزان برای حمایت از مردم فلسطین و غزه برگزار کرده بودیم که امروز برای لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری مراسم گلریزانی را در یکی از زورخانه‌های تهران و به صورت همزمان در یکی از زورخانه‌های استان‌های سراسر کشور برگزار کردیم تا کمک‌های ما، مرهمی برای مسلمان داغدیده‌ پاکستان باشد.
وی گفت : ما همزمان با این مراسم ارزشمند دو موضوع دیگر را هم پیگیری می‌کنیم. اولین مساله انزجار جامعه ورزش کشور و بویژه ورزش پهلوانی نسبت به هتک حرمت کلام‌الله مجید که توسط نابخردان صورت گرفته است و دومین مساله بزرگداشت سالروز دفاع مقدس است که در آن بسیاری از جوانان و پهلوانان، جان خودشان را برای حفظ دین و انقلاب گذاشتند.
پس از سخنرانی صفارزاده، مراسم با نمایش ورزش زورخانه‌ای و ضرب مرشدان ادامه یافت و یاد وخاطره‌ی شهدا و سرداران شهید ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی نیز گرامی داشته شد.
در ادامه مراسم گلریزان، حمید قاسمی، معاون ارتباطات، آموزش و امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی به جایگاه ارزنده ورزش زورخانه ای در ایجاد و گسترش فرهنگ فتوت و جوانمردی اشاره کرد و گفت : ورزش ارزشی زورخانه ای گنجینه ارزشمند فرهنگی و تاریخی ما ایرانیان است و کمک به مظلوم و نیازمند از آداب این ورزش ولایی و ارزشی می باشد.
وی ادامه داد : سازمان تربیت بدنی و فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در لبیک به پیام رهبر فرزانه انقلاب و انجام وظیفه انسانی ، دینی و اخلاقی خود در حرکتی هماهنگ و ملی گلریزان را در سراسر کشور اجراء کردند که در خور تحسین است و امیدواریم فرهنگ کمک به نیازمند بیش از پیش تقویت گردد .
وي گفت : ما در هفته دفاع مقدس به سر مي‌بريم و اين هفته يكي از بخش‌هايي است كه مردم ما ثابت كردند براي دفاع از ملت،ميهن و دين پايمردي مي‌كنند و از داشته‌هاي خود كوتاه نمي‌آيند ، همچنین ما امروز نشان می دهیم كه همه با هم و در كنار هم از مظلومان و آسيب ديدگان دفاع مي‌كنيم.

در پایان مراسم نیز مردم ولایی کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به مردم پاکستان به فدراسیون اعطاء کردند .
تاریخ: 1389/7/4
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: