برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«یک مربی مکتوب فوتبال» جان می‌گیرد

«آناتومی فوتبال» کتابی است که دکتر نصور احمدی این روزها سرگرم ترجمه آن است. این کتاب را می‌توان به نوعی یک مربی مکتوب فوتبال نامید.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر نصور احمدی که تاکنون آثار متعددی را در رشته تربیت بدنی و ورزش ترجمه و تالیف کرده، اکنون در حال ترجمه کتاب «آناتومی فوتبال» اثر «دونالد تی. کرکندال» است.

این کتاب برنامه‌هایی را برای تقویت اندام‌های مختلف بدن نظیر دست‌ها، ‌پاها، کتف‌ها و عضلات قسمت‌های مختلف بدن ارایه می‌کند.

دکتر احمدی با اشاره به این‌که استفاده از برنامه‌ها و تمرینات این کتاب به افزایش بهره‌وری بازیکنان فوتبال در زمین می‌انجامد، می‌گوید:«به عنوان مثال، اصول گرم کردن بدن که در این کتاب آموزش داده شده است، کمک می‌کند تا بازیکن با کمترین آسیب‌دیدگی در جریان تمرین یا مسابقه روبه‌رو شود.»

از جمله ویژگی‌های این اثر مکتوب می‌توان به وجود تصاویر مرتبط با انواع تمرینات اشاره کرد، جایی که توضیح داده می‌شود هر برنامه چند دقیقه و برای چند مرتبه انجام شود.

«آناتومی فوتبال» از 10 فصل تشکیل شده است که فصل‌های اول و دوم آن به ترتیب «بازیکنان فوتبال در حرکت» و «شیوه گرم کردن بدن بر اساس یافته‌های فیفا» نام دارند. فصل‌های سوم تا هشتم این اثر مکتوب ورزشی به بررسی نحوه حرکت و درگیر شدن هریک از عغضلات اندام مختلف بدن مانند دست‌ها، پاها، لگن و گردن اختصاص دارد. نویسنده در فصل نهم به بررسی موضوع «توان پاها» می‌پردازد و در فصل دهم تمرین کل بدن برای فوتبال را شرح می‌دهد.

احمدی، استادیار دانشگاه شهید بهشتی، درباره چکونگی استفاده از مطالب این کتاب در زمین تمرین و مسابقه فوتبال می‌گوید:«من مدت‌ها فوتبال بازی کرده‌ام و سال پیش هم مربی تیم فوتبال نوجوانان نفت تهران بودم. همیشه خلاء چنین کتابی را احساس می‌کردم، کتابی که با مطالب و تصویرهایش بتواند به بازیکنان و مربیان کمک کند تا بهترین راهکارها را برای استفاده از عضلات و اندام‌شان در فوتبال ببرند و کمترین آسیب را هم ببینند. این کتاب باعث افزایش قدرت، سرعت و چابکی بازیکنان می‌شود.»

وی می‌افزاید:«به طور مثال، این کتاب کمک می‌کند تا بازیکن دریابد کدام عضله‌اش را تقویت کند تا هنگام دریبل ‌زدن حریف توان بیشتری داشته باشد. تصویرهای کتاب هم کمک می‌کنند تا مخاطب با این اثر مکتوب بهتر ارتباط برقرار کند.»

این نویسنده ورزشی با تاکید بر این‌که استفاده از مطالب این کتاب باعث می‌شود تا مخاطبان از بروز آسیب‌دیدگی در فوتبال تا اندازه زیادی جلوگیری کنند، می‌گوید:«البته نباید در این راستا از تقویت عضلات مربوط به هر حرکت و همچنین گرم کردن صحیح بدن پیش از تمرین و مسابقه غافل شویم.»

به گفته مدرس رشته رفتار حرکتی، این کتاب برای بازیکنان و مربیان رشته ورزشی فوتبال و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی کاربرد دارد.

ترجمه این کتاب به زودی به اتمام می‌رسد و احمدی هنوز برای انتشار این کتاب با ناشری تصمیم نگرفته است.
تاریخ: 1392/11/21
کلمات کلیدی: ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: