برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

«حرکات اصلاحی و امدادگر ورزشی» در راه بازار کتاب ورزشی

در حالی که مقوله امدادگری ورزشی در رشته تربیت بدنی دانشگاه‌های کشورمان تدریس می‌شود، هنوز مکتوبی مستقل درباره این موضوع وجود ندارد. کتاب «حرکات اصلاحی و امدادگر ورزشی» درصدد پر کردن خلاء چنین کتابی است. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رشته آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی از جمله مهمترین گرایش‌های حوزه تربیت بدنی محسوب می‌شود. در این رشته، موضوعی به نام امداگری یا پزشکیاری ورزشی مطرح می‌شود که با وجود اهمیتی که دارد، هنوز مکتوب مستقلی ندارد و مطالب آن در کتاب‌های دیگر گنجانده شده‌اند.

دکتر میرحسین میرکریم‌پور، مدرس دانشگاه و نویسنده و مترجم آثار ورزشی به تازگی ترجمه کتابی با عنوان «حرکات اصلاحی و امدادگر ورزشی» را شروع کرده است.

این کتاب ترجمه یک کتاب خارجی منتشر شده در سال 2013 میلادی است و می‌تواند خلاء چنین کتابی به زبان فارسی را برای دانشجویان رشته تربیت بدنی و ورزش برطرف کند.

دوره کارشناسی حرفه‌ای پزشکیار ورزشی اکنون در برخی از دانشگاه‌های کشورمان نظیر دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس تدریس می‌شود. بر اساس تعریف ارایه شده، پزشکیار ورزشی به فردی گفته می‌شود که توانایی ارایه کمک‌های اولیه پزشکی و درمانی را به ورزشکاران داشته باشد و بتواند در حضور یا غیاب پزشک تیم، به ارایه حداقل‌ها و خدمات اولیه پزشکی بپردازد. هدف از تربیت پزشکیار ورزشی، کمک به پزشکان و فیزیوتراپ‌های تیم و مهیا کردن خدمات اولیه پزشکی در تمامی محیط‌ها و اماکن ورزشی و اجرا، حفظ و ارتقای سطح سلامت و ایمنی ورزشکاران است.

کتاب «حرکات اصلاحی و امدادگر ورزشی» با ترجمه میرحسین میرکریم‌پور روانه بازار کتاب‌های ورزشی خواهد شد.
تاریخ: 1392/11/25
کلمات کلیدی: ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: