برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ویراستاری علاقه و تخصص می‌خواهد

دانشیار دانشگاه شیراز با ویرایش کتاب‌های ورزشی توسط عده‌ای خاص مخالفت است واعتقاد دارد ویراستاری علاقه و تخصص می‌خواهد.دکتر فرهاد دریانوش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: به نظر من، افرادی باید ویراستاری کتاب را انجام دهند که به ویراستاری مسلط و همچنین به این حرفه علاقه‌مند باشند.

وی ادامه داد: من برای ویراستاری کتا‌ب‌های خودم از یکی از توان و تجربه همکارانم استفاده می‌کنم و به شدت با سپردن ویراستاری به گروهی خاص مخالف هستم، زیرا این موضوع باعث می‌شود که گروهی خاص برای خودشان کاسبی راه بیندازند و از این موضوع سوء استفاده کنند!

این نویسنده  مترجم کتاب‌های ورزشی گفت: من در ویراستاری کتاب‌های خودم متن کتاب را کلمه به کلمه بررسی و حتی به قوائد نگارشی کتاب هم توجه می‌کنم.

مولف کتاب «فیزیولوژی ورزشی؛ تلفیق نظریه و عمل» با اشاره به وجود کتاب‌هایی که به دلیل ویرایش نشدن مطالب‌شان متنی دشوار داشتند، اظهار کرد: در زمان دانشجویی نیز به کتاب‌هایی برخورد داشتم که بسیار سخت‌فهم بودند و درک مطالب را برای دانشجو سخت می‌کردند. این مشکل ناشی از این مساله بود کها این آثار ویرایش ادبی و علمی نشده بودند.
تاریخ: 1392/11/27
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: