برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

زبان تخصصی؛ لقمه‌ای آماده برای دانشجویان تربیت بدنی

«زبان تخصصی تربیت بدنی» عنوان کتابی است که این روزها دکتر وحیده کیان‌مرز با همکاری دو دانشجوی دیگر مقطع تربیت بدنی در حال تدوین آن است.به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این کتاب شامل 200 متن برگزیده انگلیسی است تا دانشجویانی که قصد دارند در کنکور کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی شرکت کنند، آن را مطالعه کنند و آماده حضور در این آزمون شوند.

کیان‌مرز پیش از این نیز یک کتاب را با عنوان «زبان تخصصی علوم ورزشی» با همکاری دکتر ژاله معماری تدوین کرد که از سوی انتشارات دانشگاه الزهرا(س) منتشر شد. تفاوت کتاب «زبان تخصص تربیت بدنی» با اثر پیشین کیان‌مرز این است که در کتاب «زبان تخصص تربیت بدنی» علاوه برا ارایه متن انگلیس و ترجمه آن ها، کیلدواژه‌های لازم هم ارایه شده‌اند.

کیان‌مرز این موضوع را بسیار مهم تلقی می‌کند، می‌گوید:«وجود ترجمه همراه با کلیدواژه اصطلاحات باعث می‌شود تا دانشجو مرتبا مجبور نباشد به دیکشنری مراجعه کند و در نتیجه، در وقت دانشجو صرفه‌جویی خواهد شد. در واقع، من لقمه‌ای آماده را برای دانشجویان تهیه خواهم کرد!»

نویسنده کتاب «ورزش و بارداری» همچنین می افزاید:«قصد دارم در کتاب زبان تخصص تربیت بدنی، شش راهبرد اصلی خواندن درک مطلب را به مخاطبان کتاب آموزش دهم تا آن‌ها بیاموزند که به عنوان مثال، اگر می‌خواهند متنی مرتبط با بیومکانیک را بخوانند و به همه لغات آن تسلط ندارند، چگونه می‌توانند درک صحیحی از متن پیدا کنند.»

این دانشجوی مقطع دکترای تربیت بدنی اهل تبریز، تدوین کتاب «زبان تخصصی تربیت بدنی» را آغاز کرده است و سعی دارد با پرهیز از تعجیل در پایان دادن به این کتاب، اثری کامل و جامع را خلق کند، کتابی که به احتمال زیاد بهمن ماه سال 93 از سوی نشر علم و حرکت منتشر خواهد شد.

این نویسنده کتاب‌های ورزشی برای این‌که غنای علمی کتاب در سطح قابل قبولی باشد، راهنمایی استادانی نظیر دکتر فرخی و دکتر عباسعلی گایینی بهره برده است.
تاریخ: 1392/12/6
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: