برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

فعلا هیچکس مقصر نیست! /عواقب تخلف اخلاقی دوچرخه‌سواران در تور چین/ احتمال حذف سهمیه وجود دارد

تخلف برخی دوچرخه سواران ایران در مراسم پایانی تور چین عواقب ناخوشایندی برای این رشته خواهد داشت که ناکامی در بازیهای آسیایی گوانگژو و نگرفتن سهمیه المپیک لندن از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال تخلف برخی رکابزنان ملی پوش عضو تیم پتروشیمی تبریز در مراسم اختتامیه تور بین‌المللی چین هایلگ کمیته انضباطی فدراسیون قصد تشکیل جلسه دارد. فدراسیون دوچرخه‌سواری با استعلام از مسئولان تور دوچرخه‌سواری چین هایلگ به دنبال این حقیقت است که آیا بطری‌های اسپانسر مسابقات حاوی مشروبات الکلی بوده یا به گفته مربی تیم پتروشیمی تبریز از محلول نوشابه و نمک پر شده است!

باز کردن و ریختن بطری‌های محتوی مشروبات الکلی در تمام مراسم‌های اختتامیه تورهای دوچرخه‌سواری (به جز کشورهای اسلامی)، رقابت‌های اتومبیلرانی و موتورسواری به عنوان نوعی شادی کردن، مرسوم است.

UCI  قانون خود را رعایت نمی‌کند
نکته‌ای که هیچ کدام از مسئولین تورهای مطرح دنیا همچون تور چین و تورهای اروپایی به آن توجه نمی‌کنند بحث قانون UCI است که مستقیما در آن آمده است:" تبلیغات سیگار و نوشیدنی‌های الکلی در رقابت‌های دوچرخه‌سواری ممنوع است" و در این بین اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ممنوعیتی برای این مراسم قائل نمی‌شود و حتی در بخشنامه خود آورده که هیچ تیم یا رکابزنی حق برهم زدن مراسم اختتامیه را نداشته و در این صورت با محرومیت و جریمه نقدی مواجه می‌شود!

تمام قصورات برگردن سرپرست
زنگی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باید در جلسه کمیته انضباطی صحبت‌های مسئولین این تیم را بشنویم و با استعلام از مسئولین چینی رای صادر کنیم، گفت:" من تنها یک رای در کمیته انضباطی دارم اما به نظرم بیشترین تقصیرات در این اتفاق متوجه سرپرست تیم است زیرا ورزشکار در آن زمان هیجان زده است و این سرپرست است که باید تصمیم درستی را برای تیم بگیرد. در کنار آن سرپرست باید در قبال تذکری که به وی در میانه مسابقات دادیم توجه می‌کرد".

مدالهای گوانگژو و سهمیه المپیک در خطر!
آینده دوچرخه‌سواری ایران در بازیهای آسیایی گوانگژو و المپیک لندن بسته به رای نهایی صادر شده از سوی کمیته انضباطی برای این رکابزنان است. مطمئنا در صورت اعمال محرومیت برای این ملی‌پوشان و در نهایت تیم پتروشیمی تبریز قهرمان بلامنازع آسیا در سه سال گذشته، دو مدال مسلم ایران در بازیهای آسیایی گوانگژو و سه سهمیه المپیک 2012 لندن در خطر از دست رفتن هستند.

طبق قانون UCI امتیازات رکابزنان حاضر در تورهای مطرح به طور مستقیم در تیم ملی آنها ثبت می شود. این قانون در سال 2008 در کسب سهمیه المپیک به ایران کمک زیادی کرد. از مهرماه سال جاری تمامی امتیازات رکابزنان باشگاهی ایران که در تورهای مطرح حاضر شوند به حساب تیم ملی هم منظور می‌شود و در صورتیکه در پایان سال 2011 در صدر آسیا قرار بگیریم سه سهمیه مسلم المپیک لندن را از آن خود کرده‌ایم.

مخالفان به دنبال ضربه زدن به دوچرخه سواری
با رسانه ای شدن تصاویر این مراسم در برخی سایت ها و روزنامه ها، در دوچرخه سواری صحبت از دشمنی برخی اهالی طرد شده این رشته با رئیس جدید فدراسیون است. زنگی آبادی هم این مسئله را تا حدی قبول دارد و می‌گوید:" سالهاست این مراسم در تورهای مطرح دنیا برگزار می‌شود اما این بار برخی رسانه‌ها به آن دامن زدند. نمی‌توان به صراحت گفت که چه کسانی پشت این مسئله هستند اما قطعا عواملی که قبلا در فدراسیون بودند و حالا نیستند قصد ضربه زدن به این رشته را دارند."

فدراسیون دوچرخه سواری در منگنه
رئیس فدراسیون در پایان تصریح کرد:" اینکه بگوییم رکابزنان ما به دلیل برگزاری چنین مراسمی به تورهای مطرح دنیا نروند درست نیست بلکه باید تصمیم درستی درباره آن گرفته شود. تیم  پتروشیمی تبریز به عنوان قهرمان آسیا تنها تیم حرفه‌ای ایران در دنیا بوده و وزنه مهمی در کنار فدراسیون است. اگر الان ایران صدرنشین آسیا است تنها به واسطه امتیاز رکابزنان این تیم باشگاهی است و اگر مسئولان پتروشیمی تصمیم به منحل کردن این تیم بگیرند سال آینده به لحاظ کسب سهمیه المپیک کار سختی پیش روی دوچرخه‌سواران خواهد بود."

هم اکنون تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز با داشتن بیش از دو هزار امتیاز در صدر تیم‌های باشگاهی حاضر در تورهای آسیایی ایستاده و به واسطه این امتیاز بالا در رده تیم‌های حرفه ای UCI  قرار گرفته است. رکابزنان این تیم همگی در رده اول تا پنجم آسیا قرار دارند. تیم ملی ایران هم به واسطه امتیازات کسب شده توسط این دوچرخه‌سواران با امتیاز بالایی در صدر آسیا ایستاده است.

این روزها دوچرخه‌سواری ایران خود را برای تصمیم مهمی آماده می‌کند تصمیمی که رکابزنان ملی پوش را در برزخ فرو برده و سرنوشت آنها را برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی گوانگژو و کسب سهمیه المپیک رقم خواهد زد.


تاریخ: 1389/5/12
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: