برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

رئيس فدراسيون ورزش هاي روستايي خبر داد: تدوين دايره المعارف ورزش‌هاي سنتي

جام جم آنلاين: غلامرضا جعفري رئيس فدراسيون ورزش هاي روستايي و عشايري کشور از تدوين دايره المعارف بازي ها و ورزش هاي سنتي و بومي کشور خبر داد.

به گزارش مهر از گرمسار، رئيس فدراسيون ورزش هاي روستايي و عشايري کشور  شامگاه شنبه در مراسم برگزاري همايش بازي هاي بومي و محلي روستايي و عشايري گرمسار گفت: تلاش شده در دايره المعارف بازي ها و ورزش هاي سنتي 420 نوع بازي روستايي و عشايري با کارکردهاي علمي و با توجه به تنوع فرهنگي در سند توسعه ورزش هاي روستايي ثبت شود.

وي با اشاره به اينکه تعداد بازي هاي محلي ايران 2 هزار و 400 بازي شناسايي شده است، گفت: طناب کشي ، هفت سنگ ، کشتي ، کمربند بازي و اسب دواني از جمله بازي هاي محلي است.

جعفري با بيان اينکه 220 هزار ورزشکار روستايي در کشور فعاليت مي کنند، گفت: برگزاري جشنواره هاي بومي و محلي سمبل و تجلي ارزش هاي فرهنگي و فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامي است.

به گفته وي، اين بازي ها نشاط خاصي را براي افراد جامعه ايجاد و سنت ديرينه ما را دوباره مهندسي مي کند.

رئيس فدراسيون ورزش هاي روستايي و عشايري کشور با اشاره به اينکه فعاليت‌هاي اين فدراسيون بر اساس فرهنگ و تفکر ايراني پايه‌ريزي شده است، گفت: احيا و ترويج ورزش‌هاي سنتي و بازي‌هاي بومي و محلي با رويکرد فرهنگي از محورهاي فعاليت اين فدراسيون است.

در اين همايش در روستاي «حسين آباد کردها» در «آرادان» شهرستان گرمسار17 بازي بومي نظير اسب دواني، کشتي و طناب کشي اجرا شد.

تاریخ: 1389/7/25
کلمات کلیدی: ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: