برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

برگزاری موفق دوره داوری و تقویت تیم های ملی زورخانه در افغانستان

دوره آموزشی داوری ورزش های زورخانه ای و افزایش مهارت فنی تیم های ملی افغانستان توسط دو داور و مربی ایرانی با موفقیت پایان یافت.
zurkhaneh.com - علیرضا غلامی قهرمان کشتی و ورزش های زورخانه ای و محمد جعفرپور داور بین المللی این رشته با حضور 2 هفته ای خود در کابل، ضمن آموزش تیم های ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان افغانستان یک دروه آموزشی داوری برگزار کردند. محمد جعفرپور داوری بین المللی در گفتگو با سایت زورخانه دات کام گفت: دوره ی داوری با حضور 25 شرکت کننده افغان که دانشجو و یا دارای تحصیلات دانشگاهی بودند برگزار و در پایان، آزمون تئوری و عملی از شرکت کنندگان گرفته شد تا افراد برگزیده با نظر کمیته داوری فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای معرفی شوند.
علیرضا غلامی مربی بین المللی ورزش های زورخانه ای نیز درباره تربیت تیم های ملی افغانستان گفت: در مجموع از 80  نفر در گروه های سنی مختلف ثبت نام به عمل آمد و بعد از استعدادیابی و آموزش، تیم های نوجوانان، جوانان، امید و 2 تیم بزرگسالان تربیت شدند.
قهرمان بین المللی ورزش های زورخانه ای افزود: تمرین ها در 2 نوبت صبح عصر و در مجموع 12 ساعت انجام می شد که به دلیل نظم و هیجان تمرین شاهد هجوم و جذب علاقمندان به ورزش بودیم. در روزهای پایانی هم تمرین ها را بعد از نماز صبح آغاز می کردیم.
وی خاطر نشان کرد: برای افزایش کیفت آموزش زورخانه باید دوره های ارتقاء مربیان به صورت دوره ای برگزار شود تا تمامی مربیان از  شیوه ی یکسانی استفاده کنند و سلائق خود را در آموزش داخل نکنند.
محمد جعفرپور و علیرضا غلامی پوشش رسانه ای فعالیت های خود در افغانستان را خوب ارزیابی کردند و از حضور در برنامه زنده تلویزیون ماهواره ای طلوع خبر دادند.
هیات ورزشی ایرانی همچنین در ملاقات های جداگانه ای با رییس و نایب رییس کمیته ملی المپیک افغانستان گفتگو کردند.
علیرضا غلامی در پایان این گفتگو افزود: رییس کمیته ملی المپیک افغانستان به ما گفت: آمریکایی ها آمدند اینجا و یک کانتینر برای اسکیت گذاشتند. ما به آنها گفتم این چه کاری است برادران ایرانی برای ما چنین مجموعه ی ورزشی {آکادمی و مجموعه فرهنگی ورزشی و زورخانه حکیم ابولقاسم فردوسی} ساخته اند و برای فرهنگ نسل های بعدی ما کار کرده اند آنوقت شما آمده اید اینجا یه کانتینر گذاشته اید که چه؟
این برنامه آموزشی با حمایت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کنفدراسیون آسیایی برگزار شد.
تاریخ: 1389/7/28
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: