برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

همزمان با هفته تربيت بدني؛ مسابقه دوچرخه‌سواري بانوان در آستانه‌اشرفيه برگزار مي‌شود

خبرگزاری بین المللی زنان "ایونا" : رئيس هيئت دوچرخه‌سواري آستانه‌اشرفيه گفت: مسابقه دوچرخه‌سواري بانوان همزمان با هفته تربيت بدني در آستانه اشرفيه برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری زنان ، شعبان شعباني در گفت و گو با خبرنگاران در آستانه‌اشرفيه افزود: اين مسابقه 30 مهر ماه جاري در پارك ساحلي آستانه اشرفيه برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: مسابقه دوچرخه‌سواري بانوان در دو دور سه كيلومتري برگزار مي‌شود.
شعباني تصريح كرد: علاقه‌مندان براي شركت در مسابقه دوچرخه‌سواري بانوان آستانه اشرفيه مي‌توانند براي ثبت‌نام به اداره تربيت بدني اين شهرستان مراجعه كنند.
رئيس هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه با بيان اينكه در حال حاضر 60 نفر عضو هيئت دوچرخه‌سواري اين شهرستان هستند، اظهار داشت: نبود پيست دوچرخه‌سواري در آستانه اشرفيه دوچرخه‌سواران را براي تمرين و آموزش با مشكل مواجه كرده است.
به گفته وي هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه با كمبود امكانات مواجه است و نمي‌تواند كلاه ايمني و دوچرخه در اختيار اعضا قرار دهد.
شعباني خاطرنشان كرد: با هماهنگي‌هاي انجام شده با تربيت بدني گيلان چهار دستگاه دوچرخه تا پايان مهر ماه جاري به هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه واگذار مي‌شود.
رئيس هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه با بيان اينكه پارك ساحلي مكان مناسبي براي احداث پيست دوچرخه‌سواري است، گفت: احداث پيست دوچرخه‌سواري در آستانه اشرفيه مي‌تواند انگيزه دوچرخه‌سواران براي انجام تمرين‌هاي مستمر را افزايش دهد.
وي با اشاره به اينكه در رشته دوچرخه‌سواري استعدادهاي فراواني در آستانه اشرفيه وجود دارد، افزود: استقامت و قدرت عضلاني برخي از دوچرخه‌سواران اين شهرستان شگفت‌انگيز است.
شعباني اظهار داشت: احمد عشقي، عبدالعلي عادرنگ و محمد بچم از جمله دوچرخه‌سواران آستانه اشرفيه هستند كه در مسابقات استاني سال‌هاي گذشته به مقام قهرماني دست يافتند.
رئيس هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه با بيان اينكه امسال سه دوره مسابقه دوچرخه‌سواري در اين شهرستان برگزار شده است، تصريح كرد: دو دوره مسابقه در بخش بانوان در آستانه اشرفيه برگزار شده و يك دوره نيز در بخش آقايان در بندر كياشهر انجام شد.
وي با تاكيد بر اينكه آستانه اشرفيه از وجود مربيان با تجربه دوچرخه‌سواري بي‌بهره است، خاطرنشان كرد: نبود مربيان خبره دوچرخه‌سواري در اين شهرستان سبب شده بيشتر ورزشكاران دوچرخه‌سوار به صورت انفرادي به تمرين بپردازند.
شعباني با اشاره به اينكه موفقيت در دوچرخه‌سواري نيازمند پشتكار، تمرين‌هاي مستمر و آموزش ورزشكاران اين رشته زير نظر مربيان با تجربه است، بيان داشت: بيشتر دوچرخه‌سواران آستانه اشرفيه از اين موضوع غافل هستند و تنها چند روز مانده به مسابقات به تمرين مي‌پردازند.
به گفته رئيس هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه كمبود اعتبارات و نبود اسپانسر مالي مانع از برگزاري بيشتر مسابقات دوچرخه‌سواري در اين شهرستان شده است.
وي ادامه داد: رونق دوچرخه‌سواري در جامعه علاوه بر ارتقاي سلامت جامعه مي‌تواند مصرف سوخت را كاهش داده و سلامت محيط زيست را افزايش دهد.
شعباني با بيان اينكه نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواري بسيار حائز اهميت است، تصريح كرد: رسانه‌ها مي‌توانند با اطلاع‌رساني از مزاياي ورزش دوچرخه‌سواري زمينه حضور بسياري از افراد را در اين رشته مفرح ورزشي فراهم كنند.
رئيس هيئت دوچرخه‌سواري آستانه اشرفيه با تاكيد بر اينكه ورزش دوچرخه‌سواري بسيار كم هزينه است، افزود: انجام اين ورزش در سلامتي و شادابي روح و جسم بسيار موثر است.
به گفته وي ورزش دوچرخه‌سواري در برطرف كردن بيماري‌هاي تنفسي، قلبي، عروقي، بيماري‌هاي روحي و جلوگيري از درد مفاصل موثر است.
شعباني خاطرنشان كرد: انجام اين ورزش مفرح بر استقامت عضلات مي‌افزايد و با كاهش ميزان چربي افراد در درمان چاقي نيز تاثيرگذار است.

کدخبر : 89072814

تاریخ: 1389/7/28
موضوع: ورزش زنان
کلمات کلیدی: ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: