برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

کشتی فرنگی ایران در آینده هم نتایج خوبی خواهد گرفت ورشنین: از لقب «پدر کشتی فرنگی ایران» لذت می‌برم/ ایران پُر از استعداد است

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: از لقبی که در کشور شما با عنوان «پدر کشتی فرنگی ایران» به من می‌دهند لذت می‌برم.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گئورگی ورشنین روس در دهه 70 هجری شمسی دو مرتبه به ایران آمد که مرتبه نخست به استان‌های مختلف ایران سفر کرد و به آموزش کشتی فرنگی پرداخت و در بار دوم نیز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران شد. ورشنین 20 سال پیش برای پیشرفت کشتی فرنگی توسط مسئولان وقت فدراسیون کشتی ایران به کشورمان آمد تا در آن زمان تحولی عظیم در این رشته ایجاد کند. بسیاری از وی به عنوان «پدر کشتی فرنگی ایران» یاد می‌کنند چراکه او معتقدند تحولات زیادی در این رشته ایجاد و استعدادهای خوبی را شناسایی و بارور کرده است.

ورشنین هدایت فرنگی‌کاران را در المپیک 1992 بارسلون به عهده داشت و حالا بعد از گذشت سال‌ها ورشنین با دعوت فدراسیون کشتی کشورمان و برای تقدیر از زحماتی که در آن سال‌ها برای کشتی فرنگی ایران کشید به جام تختی دعوت شد و از زحمات او تقدیر شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حضورش در ایران گفت: حدود 20 سال پیش هدایت کشتی فرنگی ایران را برعهده داشتم و حالا خوشحالم که بعد از این همه مدت هنوز هم به فکر من هستند. من نزدیک 250 شاگرد در سطح ملی و بین‌المللی در باشگاه خودم در روسیه تربیت کردم که از معروف‌ترین آنها می‌توان به گناری قربانف اشاره کرد، اما در این سال‌ها هیچ کدام از آنها چنین تشکری از من نکردند، اما با وجود مدت کوتاهی که در ایران کار کردم به یاد من بودند و از من تقدیر کردند.

 

ورشنین در پاسخ به این سوال که بسیاری از او به عنوان «پدر کشتی فرنگی ایران» یاد می‌کنند گفت: همه جا این را به من می‌گویند و از شنیدن این لقب لذت می‌برم و خوشحال می‌شوم. امیدوارم شایستگی این لقب را داشته باشم، اما نمی‌دانم چقدر توانسته‌ام در کشتی فرنگی ایران تاثیرگذار باشم. استعدادهای خوبی در ایران وجود دارد که اگر شناسایی شوند تا سال‌ها توانایی مدال‌آوری دارند.

وی در خصوص اینکه نظرش درباره عملکرد کشتی فرنگی ایران در سال‌های اخیر چیست؟ گفت: پروسه خیلی خوبی در این سال‌ها در ایران طی شد و خوشحالم که ایران تیم خوبی دارد و این همه پیشرفت کرده است. علاقه دارم که بگویم رسول خادم مدیر موفقی در کشتی ایران است. حسن بابک و احد پازاج هم در کادر فنی موفق بوده‌اند. پیگیر کشتی فرنگی ایران هستم و در این سفر هم در جریان برنامه‌هایشان قرار گرفتم. شما به سمتی می‌روید که در آینده هم نتایج خوبی خواهید گرفت چراکه برنامه‌ریزی موفقی دارید. زمانی تنها در رده بزرگسالان خوب بودید، اما حالا ایران در تمام رده‌های سنی موفق است که این موفقیت‌ها شانسی نیست و از روی اتفاق حاصل نشده است. ایران خیلی خوب پیشرفت کرده است که این نشان از تلاش فراوان شما دارد.

ورشنین در خصوص اینکه نقش محمد بنا در موفقیت کشتی فرنگی در المپیک لندن را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: در المپیک نبودم که ببینم بنا به چه صورت عمل کرد. خیلی هم او را نمی‌شناسم چراکه او را از نزدیک ندیده‌ام، اما فقط می‌دانستم که یک مربی هست که یک تیم خوبی را کنار هم جمع کرده است و از ستاره‌ها به خوبی استفاده می‌کند، اما در جریان ریز کارهایش نبودم؛ البته می‌دانستم که نقش زیادی در کشتی فرنگی داشته است و با عملکردش باعث شده ایران در تمام اوزان شانس کسب مدال در مسابقات جهانی و المپیک داشته باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش درخشش فرنگی‌کاران ایران در سطح جهان به دلیل پیشرفت فوق‌العاده آنها و یا افت کشتی روسیه بوده است، گفت: کشتی فرنگی روسیه افت کرده است و شاید به همین خاطر بود که بلال‌ماخوف از کشتی فرنگی به کشتی آزاد رفت. اگر یادتان باشد من 2 سال پیش همراه با اوتارسلطانف به ایران آمدم. او در باشگاه زسکا تمرین می‌کند چراکه امکانات کشتی روسیه بیشتر در اختیار آزادکاران قرار گرفته است که به خاطر افتی است که کشتی فرنگی داشته است، اما این را هم باید در نظر بگیریم که کشتی ایران هم خیلی خوب پیشرفت کرده است که این موضوع با افت کشتی فرنگی روسیه همراه و باعث موفقیت شما شد.

ورشنین درباره شاگردانش در آن زمان گفت: البته خیلی از آنها کشتی‌گیر بودند که من هدایت ایران را برعهده گرفتم، اما احد پازاج در المپیک بارسلون می‌توانست مدال بگیرد و تنها شانس مدال المپیکی که داشتیم او بود که آن هم از شانس بد من به خاطر برخی مسائل به مدال نرسید.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش آیا ایران می‌تواند موفقیت‌هایش را در کشتی فرنگی ادامه دهد گفت: چراکه نه؛ وقتی شما این همه مربی در کشتی فرنگی دارید که در کلاس‌ها و دوره‌های مربیگری حضور پیدا می‌کنند حتما می‌توانید. از طرفی ایران پر از استعداد است که هر کدام از آنها می‌توانند یک قهرمان جهان شوند.

تاریخ: 1393/11/26
موضوع: رزمی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: