برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

نشست خبری جام جهانی کشتی فرنگی پازاج: انتظار نداشتیم فرنگی‌کاران، تیم ملی را تنها بگذارند/ با تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها به میدان می‌رویم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: انتظار نداشتیم فرنگی‌کاران شاخص کشتی فرنگی تیم ملی را در جام جهانی تنها بگذارند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه جام جهانی کشتی فرنگی قرار است روزهای 30 بهمن و اول اسفند ماه با حضور 8 تیم برتر جهان در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود نشست خبری سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در خانه کشتی برگزار شد.

در این نشست احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص عدم حضور کشتی‌گیران سرشناس و طلایی‌های المپیک در جام جهانی گفت: همان‌طور که از قبل هم اعلام کرده بودیم ما هم دوست داشتیم از وجود این نفرات در جام جهانی استفاده کنیم اما متأسفانه آنها ما را تنها گذاشتند و تمایلی برای حضور در جام جهانی نشان ندادند. امسال سال پرکاری داشتیم، در ابتدای سال جام جهانی کشتی فرنگی و سپس مسابقات جهانی ازبکستان را پیش رو داشتیم به فاصله 10 روز در بازی‌های آسیایی شرکت کردیم و آخر همین هفته هم باید در جام جهانی که میزبان آن هستیم به میدان برویم.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اتمام بازی‌های آسیایی تیم را برای جام جهانی آماده کردیم، 6 اردو برگزار کردیم و در نهایت با حداکثر توان در جام جهانی روی تشک خواهیم رفت. ترکیب تیم ملی هم با پیشنهاد کادر فنی و تصمیم اعضای شورای فنی مشخص شد که با ترکیبی از جوان‌ها و با تجربه‌ها به میدان خواهیم رفت. دوست داشتیم از طلایی‌های المپیک هم در این مسابقات استفاده کنیم اما آنها خودشان نخواستند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص نحوه انتخاب ملی‌پوشان در جام جهانی گفت: تمام کشتی‌گیران بر اساس فرایند تیم ملی انتخاب شدند و تنها محسن حاجی‌پور از مسابقات عمومی با کسب مجوز از شورای فنی انتخاب شد بر اساس فرآیند کشتی‌گیرانی می‌توانند در جام جهانی شرکت کنند که در مسابقات قهرمانی جهان عضو تیم ملی بودند و کشتی‌گیرانی که در جام تختی عملکرد مناسبی داشتند.

پازاج در مورد نحوه انتخاب یوسف اخباری در وزن 75 کیلوگرم با وجود کسب نتایج نه چندان مناسب در جام تختی گفت: اخباری کشتی‌گیر وزن 75 کیلوگرم است و در جام تختی در 80 کیلو شرکت کرد اما با این وجود و از نظر کادر فنی عملکرد قابل قبولی در این رقابت‌ها داشت و کشتی خوبی در مقابل حریف آمریکایی گرفت. به همین دلیل وی را برای این مسابقات انتخاب کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: با توجه به اینکه میزبان جام جهانی هستیم دوست داشتیم از تمام پتانسیل‌ها استفاده کنیم، کشتی‌گیران المپیکی هم تا آخرین اردو حضور داشتند اما در نهایت تصمیم به عدم حضور در این مسابقات گرفتند و انتظار مردم از این بزرگان حضوری مصمم‌تر و قوی‌تر از گذشته بود تا با هم از جایگاه کشتی فرنگی دفاع کنیم متأسفانه سوریان، نوروزی، عبدولی و رضایی اردو را ترک کردند و عنوان کردند که نمی‌توانند در جام جهانی کشتی بگیرند در حالی که برنامه‌ریزی ما روی این نفرات بود و تیم را با حضور آنها بسته بودیم.

پاراج ادامه داد: انتظار می‌رفت با توجه به تأکید مسئولان ارشد کشور این دوستان هم وارد میدان می‌شدند و از حیثیت ایران دفاع می‌کردند چرا که تمام رقیبانی که به ایران می‌آیند می‌خواهند ما را شکست دهند که این موضوع زیبنده کشتی ما نیست و در نهایت مجبور شدیم این طور عمل کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برخوردی با این کشتی‌گیران از نظر انضباطی صورت خواهد گرفت، گفت: ما بر اساس فرایند عمل خواهیم کرد و این موضوع هم به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی برمی‌گردد. تمام این عزیزان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی موفق عمل کنند تا به عضویت تیم ملی در آیند.

علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی نیز توضیحاتی در خصوص برگزاری جام جهانی داد، وی در این خصوص گفت: جام جهانی امسال با رویکرد جدید اتحادیه جهانی کشتی با حضور 8 تیم بر روی تشک‌های با رنگ‌آمیزی جدید برگزار خواهد شد. با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی برای حضور در مسابقات بین‌المللی دارد کسب نتیجه در جام جهانی جزو نتایج فاخر برای ورزش ما به حساب می‌آید چرا که قدرت‌نمایی در بین 8 تیم برتر کشتی جهان نتیجه‌ای فاخر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی که مردم و مقام معظم رهبری که همواره ورزشکاران را مورد لطف قرار می‌دهند از کسب پیروزی و قهرمانی‌های کشتی‌گیران خوشحال می‌شوند ما هم وظیفه خود می‌دانیم و برای کسب بهترین نتیجه به میدان برویم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در خصوص عدم حضور کشتی‌گیران شاخص در جام جهانی کشتی فرنگی گفت: از نظر اخلاقی انتظار داشتیم این عزیزان تیم ملی را همراهی کنند و تنها نگذارند وقتی تیم قهرمان می‌شود دل مردم شاد می‌شود و پیام مقام معظم رهبری خستگی را از تن ما بیرون می‌کند حالا هم جوانان ما ثابت خواهند کرد که می‌توانند جای خالی بزرگان را به خوبی پر کنند و با تمام قدرت از حیثیت کشتی فرنگی دفاع خواهند کرد.

رضایی تصریح کرد: تیم‌های روسیه و آذربایجان با ترکیب اصلی به میدان خواهند آمد و ما نمی‌توانیم مقابل این تیم‌ها که با تمام قدرت به میدان می‌آیند از جوانان میدان ندیده استفاده کنیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص انتخاب تیم ملی برای حضور در جام جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه در حال حاضر در بیشتر حوزه‌ها 2 تا 3 کشتی‌گیر خوب و آماده داریم، کشتی‌گیرانی که مشکل وزن کم کردن نداشته باشند بر اساس تصمیم کادر فنی می‌توانند هم در جام جهانی و هم در قهرمانی آسیا به میدان بروند و کشتی‌گیرانی که در این زمینه مشکل دارند به جام جهانی اعزام نخواهند شد و در قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد.

سخنگوی فدراسیون کشتی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره مسابقات اوپن و اینکه قبل از آن مسابقاتی در سطح بزرگتری در آمریکا برگزار شده بود گفت: مسابقاتی که ما برگزار کردیم روی سکو برگزار شد و اگر می‌خواستیم این مسابقات را روی زمین برگزار کنیم خیلی از مشکلات حل می‌شد از طرفی مسابقات ما با توجه به نتایج و نوع برگزاری و همچنین تعداد تشک و کشتی‌گیر مورد تأییدیه رسمی اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت از طرفی نتایج آن نمادین نبود و برای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی لحاظ خواهد شد.

تاریخ: 1393/11/27
موضوع: رزمی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: