برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

یک قدم هم عقب نمی‌گذارم تا من را بردارند درخشان: می‌توانستم ۳ میلیارد بگیرم تا نتوانند دست به من بزنند/چشم من می‌روم اما مشکلات را هم ببینید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به خاطر شکست هفته قبل صبای قم مقابل تراکتورسازی نباید فکر کنیم که حریفمان ضعیف است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید درخشان در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل صبای قم گفت: با توجه به بازی هفته گذشته صبای قم مقابل تراکتورسازی و اینکه آنها مقابل تراکتورسازی شکست خوردند نباید فکر کنیم که حریفمان ضعیف است. حریف، تیم بسیار خوبی است و امیدوارم بتوانیم از تاکیکی که برایمان مهم است نتیجه بگیریم. یکی دو بازیکن را به دلیل محرومیت و مصدومیت نداریم اما سایر نفرات در تیم هستند شرایط روحی ما خوب است اما امیدوارم مانند هفته گذشته موفق باشیم. هفته بعد هم بازی بسیار مهمی در آسیا داریم که برای ما اهمیت زیادی دارد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا قرار است فردا آخرین بازی باشد که تیمش را هدایت کند و پس از بازی صحبتی در حصوص استعفا یا سایر موارد انجام خواهد داد، تصریح کرد: بحثی که همیشه در کشور ما وجود دارد این است که وقتی کسی می‌آید استقبال خوبی از او انجام می‌دهند اما موضوع دیگری که وجود دارد این است که تحمل نمی‌کنند و در هفته سوم و چهارم همه تلاش می‌کنند که سرمربی را برکنار کنند.

وی افزود: فرگوسن 4 سال در منچستر ماند و توانست تیم را درست کند و در ابتدا تماشاگران او را نمی‌خواستند اما 3-4 سال در این تیم ماند. من تیمی را تحویل گرفتم که همه مشکلات آن را می‌دانند اما هیچ کس در مورد این مسائل صحبت نمی‌کند.

درخشان تاکید کرد: من می‌روم مشکلی هم ندارم، چشم خواهم رفت. اما این را در نظر بگیریم که چقدر زمان برای این موضوع داشتم. اما فکر این را کنید که چرا این گونه مهره‌ها را می‌سوزانند. پس از من سرمربی دیگری را می‌آورند که به او سه هفته فرصت دهند و پس از آن باز هم بردارند. کجای فوتبال در دنیا چنین کارهایی می‌کنند که به یک نیم‌فصل هم نرسیم. در اینجا همه دنبال نتیجه هستند کمی منطقی فکر کنیم.مشکلات تیم را هم ببینیم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: حسن دیگری که در این جابجایی‌ها وجود دارد که البته برای مربیان خارجی است این است که اگر آنها هر چقدر هم ضعیف کار کنند اما به آنها فرصت می‌دهند زیرا پول خوبی می‌گیرند و نمی‌توانند آنها را عوض کنند اما ما چون باعشق در تیم کار می‌کنیم و رقم بالایی نمی‌گیریم به سرعت تغییرمان می‌دهند. من هم می‌توانستم 3 میلیارد بگیرم تا نتوانند به من دست بزنند اما این پول را در جیب باشگاه گذاشتم و کمتر از آن گرفتم. همه جا به مربی فرصت می‌دهند حداقل یک نیم‌فصل و یا یک فصل را فرصت می‌دهند. من یک سؤال دارم اگر آن آقایی که می‌خواهد سرمربی پرسپولیس شود تضمین می‌دهد که تیم موفق شود. اگر او تضمین می‌دهد من هم می‌روم. او تضمین می‌کند که یک شکست هم نداشته باشد. به هر حال باید بگویم که تمام تلاشم را می‌کنم و یک قدم هم عقب نمی‌گذارم. کارم را انجام خواهم داد تا مرا بردارند.

درخشان در مورد اینکه آیا مطرح کردن چنین مسائلی تمرکز بازیکنان را به هم نمی‌زند، گفت: طبیعی است که مطرح کردن چنین مسائلی ناهنجاری بزرگی به وجود خواهد آورد. بازیکن نگران می‌شود و ذهنش خراب خواهد شد. هر تصمیمی زمان و شرایط خاص خود را دارد. کار الان نیست که بخواهیم تصمیم‌گیری کنیم. نمی‌خواهم جواب دوستان را بدهم اما شرایط خوب جلوی چشمانمان بود و حالا باید ترمز تیم را بکشیم تا دوباره از نو آغاز کنیم.ما بازی سنگینی مقابل پدیده داشتیم. این تیم تاکنون در مشهد شکست نخورده بود با تمام فشارهایی که از بازی‌های گذشته روی ما وجود داشت توانستیم آنها را شکست دهیم.

درخشان تاکید کرد: در بازی‌های گذشته اشتباهات داوری و بدشانسی گریبانگیر ما شده بود. در بازی با ملوان اشتباه داوری باعث شد این تیم را شکست ندهیم. کمی منطقی به این مسائل نگاه کنیم. همه نتیجه را می‌بینند اما به کیفیت بازی توجهی ندارند. آیا ما بد بازی کردیم؟! من هم تصمیم نتیجه هستم. اما باید منطقی به مسئله نگاه کنیم. آیا ما بهتر بازی نکردیم؟! هر چیزی جا و زمان خودش را دارد.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه به کادر سابق سرخ‌پوشان هم زمان کافی برای نتیجه‌گیری داده نشده، گفت: کادر سابق در تیم حضور داشت. بازیکنانش را جذب کرد و یک فصل هم با تیم کار کرده بود. نسبت به بازیکنان شناخت داشت. من به کادر سابق احترام می‌گذارم اما آنها تیم را خودشان بستند.من هیچ بازیکنی نداشتم.18 بازیکن بودند که حدود 8 بازیکن مصدوم و محروم بودند که 10 بازیکن دیگر می‌ماند که از این تعداد 2 دروازه‌بان داشتیم. در واقع با 8 بازیکن تمرین می‌کردیم. من با این بضاعت کار کردم البته ناراحت هم نیستم.

وی تاکید کرد: شما ببینید هنوز نشده که در دو هفته ترکیب ثابت داشته باشم. به من هم حق و زمان بدهید تا بتوانم بازسازی داشته باشم. شما قصل نقل و انتقالات را نگاه کنید چه مشکلاتی در تیم وجود داشت اما آیا کسی این مسائل را می‌بیند؟آیا این که ما دور از مسائل حاشیه‌ای بودیم یا خیر،‌مورد توجه قرار می‌گیرد. این مسائل را باید درست کنیم که نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه بازیکنان این تیم را در نیم‌فصل خیلی از تیم‌ها می‌خواستند، گفت: من نگفتم کیفیت بازیکنانمان بد است بلکه گفتم بازیکن محروم و مصدوم داشتم که نمی‌توانستند به ما کمک کنند. صادقیان مدتی محروم بود تا خواست شکل بگیرد مصدوم شد. متاسفانه از شانس بد من چنین مسائلی به وجود آمد که این موارد ما را اذیت کرد.

درخشان در مورد اینکه صادقیان اعلام کرده مصدومیتش بهبود یافته و اگر کادر فنی بخواهد می‌تواند به میدان برود، گفت: من به حرف بازیکن او را در زمین نمی‌گذارم. صادقیان در هفته گذشته با ما تمرینات خوبی انجام داد و مطمئنا می‌تواند به ما در این بازی کمک کند.

وی در مورد وضعیت هادی نوروزی تصریح کرد: چند روز پیش او از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شده بود که به پزشک تیم گفتیم او را به بازی برساند و دکتر گفت او را به بازی خواهیم رساند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه کیفیت بازی‌های این تیم نسبت به گذشته تغییر کرده یا خیر،‌گفت: ما کیفیت‌مان تغییر کرده است شما در گذشته ببینید بازیکنان از دقیقه 45 به بعد راه می‌رفتند اما هم‌اکنون 90 دقیقه مقابل حریف می‌ایستند. مثلا در بازی مقابل ملوان و ذوب‌آهن 90 دقیقه تلاش کردند. بدشانسی گریبانگر ما شده است. اگر توپ‌هایمان به گل تبدیل می‌شد چنین بحث‌هایی به وجود نمی‌آمد و هم‌اکنون با قدرت بیشتری صحبت می‌کردیم.

درخشان در مورد اینکه آیا جلسه‌ای با نژادفلاح داشته است،‌گفت: من دو جلسه با او در وزارتخانه و باشگاه پرسپولیس داشتم و صحبت‌هایی با هم انجام دادیم.

وی در مورد اینکه مرزبان پس از شکست پدیده مقابل پرسپولیس اظهار داشت: اگر دو بازیکن خارجی تیمش در بازی حضور داشتند آنها شکست نمی‌خوردند، گفت: من به مرزبان احترام می‌گذارم و هر کسی یک نظری دارد اما هر کسی که از فوتبال شناخت دارد و فوتبال را تشخیص می‌دهد می‌داند که ما با چه اقتداری مقابل این تیم پیروز شدیم. به جای یک گل هم باید 3 گل به تیم مرزبان می‌زدیم. هم با اقتدار و هم با تاکتیک پیروز میدان شدیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا نژادفلاح رسما به او اعلام کرده که قصد جابجایی پس از بازی صبا خواهد داشت، گفت: خیر.

وی در مورد اینکه آیا نژادفلاح با او در مورد این جابجایی‌ها مشورتی کرده، تصریح کرد: مشورتی در کار  نبوده است. حق طبیعی یک باشگاه است که گزینه‌های مختلفی را پیدا کند. نژادفلاح هم مرا در جریان این اتفاق گذاشت که قرار است چنین مسائلی به وجود آید. او گفت که به شما بگویم که بدانید.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه این تیم در پست دفاع چپ با مشکل روبروست و برای لیگ قهرمانان آسیا چه تدبیری دارد، گفت: ما می‌دانیم که با تیمی در آسیا بازی داریم که منتخب اروپا و آسیا هستند. آنها 15 بازیکنشان پاسپورت قطری گرفتند و تبعیت این کشور را دریافت کردند.4 بازیکن خارجی هم دارند اما ما پولی نداریم که بخواهیم بازیکن جذب کنیم و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. نه کسی بود که جواب ما را بدهد و نه شرایط مهیا بود.

وی در مورد اینکه آیا با وجود چنین شرایطی نمی‌توانست از میثم حسینی استفاده کند،‌گفت:‌بازیکنان دیگری هستند که بتوانند جای او را پر کنند.

درخشان در خصوص حضور بازیکنان ایرانی در لیگ‌های عربی گفت: فقط به خاطر پول بازیکنان به این کشورها می‌روند و دنبال کیفیت نیستند. در اروپا فشار تمرینات بسیار بالاست. شما از علی کریمی بپرسید که در بایرن‌مونیخ فشار تمرینات چگونه بود. اما در کشورهای خلیج فارس و عربی چنین فشاری وجود ندارد. در بایرن‌مونیخ فشار تمرینات وحشتناک است. اما در این کشورها به بازیکنان پول خوب می‌دهند و بازیکن جذب می‌کنند. بیشتر تیم‌های عربی همین گونه هستند.آنها نیروی انسانی کمی دارند اما خوب پول می‌‌دهند و بازیکن جذب می‌کند و بازیکن هم چون در آنجا راحت‌تر است به این کشورها می‌رود.

وی در مورد اینکه آیا حضور بازیکنان در کشورهای عربی سودی برای ما خواهد داشت یا خیر،؛‌گفت: به هیچ عنوان سودی ندارد زیرا آنها در یک سقف قرار می‌گیرند و رشد نمی‌کنند. شاید کیفیت‌شان پایین‌تر هم بیاید. در اروپا برای یک دلار هم باید سختی بکشند اما در چنین کشورهایی این مسائل وجود ندارد.

وی در خصوص اینکه چرا تادو در لیست 18 نفره پرسپولیس قرار ندارد،‌گفت: یکی به علت اینکه او دندان درد داشت و دیگری به علت اینکه او نگران خانواده‌اش بود. وابستگی او به زن و بچه زیاد است و دیدم از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی ندارد. به هر حال این هم از شانس بد ماست که از اول هم بدشانس بودیم.

تاریخ: 1393/11/29
موضوع: رزمی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: