برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

گزارشی از حاشیه‌های حضور چهره‌های ورزشی در کاروان «سرزمین برادری» بوسه قهرمان جودو بر دستان همسر شهید/اهدای توپ ناصر ابراهیمی به دانش‌آموزان سنندجی+عکس

کاروان‌های «سرزمین برادری» در حالی به کار خود پایان داد که سه چهره ورزشی در سه شاخه این کاروان میهمان هم‌وطنان سنی مذهب شدند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، کاروان‌های «سرزمین برادری» در حالی دیروز به کار خود پایان داد که سه چهره ورزشی در سه شاخه این کاروان به استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان و کردستان سفر کرده و میهمان هم‌وطنان سنی مذهب شدند.

بنابر این گزارش حضور این چهره‌های ورزشی خالی از حاشیه‌های جذاب نبوده است که در این بین حضور امیر حاج‌رضایی کارشناس و تحلیل‌گر فوتبال در شاخه گلستان کاروان‌های «سرزمین برادری» حاشیه‌های جالبی را به همراه داشت. 

حاج رضایی در هیچ زمینه‌ای حریف طلاب نمی‌شویم!

امیر حاج رضایی که به همراه اعضای کاروان سرزمین برادری به گلستان سفر کرده تا پیام مهروزی و برادری اهالی ورزش را به هم‌وطنان اهل‌سنت گلستانی و به‌ویژه خانواده سردار آزمون فوتبالیست اهل‌سنت کشور برساند بعد از دیدار با آخوند عابدی امام‌جمعه اهل‌سنت مسجد قبا از سوی چند طلبه اهل‌سنت که اهل فوتبال هم بودند دوره شده است.

 

 

یکی‌شان از نظر حاج رضایی درباره گل سردار آزمون به قطر پرسید. می‌گفت خداداد عزیزی گفته آن گل شانسی بوده! حاج رضایی هم گفت: نه، کاملا تکنیکی بود. یکی دیگر از حاج‌رضایی خواست (بخوانید رجز خواند) تیم کاروان با تیم طلبه‌های مدرسه علمیه قبا مسابقه بدهد.

حاج‌رضایی اما بی‌درنگ گفت ما در هیچ زمینه‌ای حریف طلبه‌ها نمی‌شویم! صدای انفجار خنده آن جمع زیر سقف مدرسه علمیه قبا آهنگ خوش وحدتی بود که کاروان برایش به راه افتاده است.

راه وحدت از فوتبال می گذرد! شیعه پاس داد سنی گل زد

بیرون از مدرسه قبا، وقتی که کاروان عازم دفتر آیت‌الله نورمفیدی بود، حاج آقای نواب با حاج‌رضایی درباره ظرفیت ورزش برای کارهای فرهنگی حرف می‌زند.

امیر هم در جواب می‌گوید اصلا فوتبال نماد وحدت است؛ و بعد آرسنال را مثال زد که از 9 ملیت درش فوتبال بازی می‌کنند؛ همه هم برای یک هدف: پیروزی!

شیخ براتی هم در همین راستا پیشنهاد داد که یکی از راه‌حل‌های عملیاتی وحدت، تشکیل تیم فوتبال شیعه و سنی است: «با پاس‌کاری شیعه و سنی می‌شود گل زد.» تیتر یکی از سایت‌های خبری برای گل «سردار آزمون» به قطر را هم شیخ پیشنهاد داده بود: «شیعه پاس داد، سنی گل زد».

منیت‌ها باعث شکست می‌شود باید یکدل شویم تا ببریم!

در دیدار اعضای کاروان با نخبگان، اساتید و دانشجویان در سالن رشد دانشگاه گلستان پس از مصطفی رحماندوست شاعر شعر دوران کودکی ما ایرانیان «صد دانه یاقوت دسته به دسته» نوبت به امیر حاج‌رضایی می‌رسد باز هم از منظر فوتبال به تحلیل وحدت می‌پردازد و می‌گوید: خودخواهی و منیت باعث شکست می‎شود و زمانی که همه ما با یکدیگر همدل باشیم کسی جرأت تعرض به کشورمان را ندارد.

مسابقات اسب دوانی گنبد!

حضور امیر حاج رضایی و اعضاء کاروان «سرزمین برادری» در مسابقات اسب دوانی گنبد نیز برای حضار و علاقه مندان ورزش سوارکاری جالب توجه بود به نحوی که برخی از حضار با مشقت به دنبال امضا گرفتن از حاج رضایی و بوسیدن وی بودند.

 

 

یکی دیگر از چهره‌های ورزشی حاضر در کاروان‌های «سرزمین برادری»، سمیه حیدری قهرمان جودوکار ایرانی بود.

بوسه قهرمان جودو بر دستان همسر ماموستا شیخ الاسلام

سمیه حیدری جودوکار کشورمان که بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفتن با چادر وی را به نماد عفاف در حوزه ورزش زنان در رسانه‌های بین‌المللی تبدیل کرده است در شاخه کردستان این کاروان حضور یافت تا دین جامعه ورزش کشور به هم‌وطنان اهل سنت را ادا کرده باشد. تصاویر زیر گویای لحظات حضور این چهره محبوب ورزشی کشور در این کاروان است.

 

 

بوسه سمیه حیدری بر دستان همسر شهید ماموستا شیخ الاسلام

 

 

اهدای هدیه به مددجویان موسسه روژان سنندج

 

غبارروبی مزار شهدای اهل سنت کردستان

اهدای توپ با امضای ناصر ابراهیمی به دانش آموزان اهل سنت سنندج

یکی دیگر از چهره‌های ورزشکار حاضر در این کاروان‌ها، ناصر ابراهیمی مربی و پیشکسوت فوتبال کشور نیز در شاخه کردستان این کاروان حضور یافت تا دین جامعه ورزش کشور به برادران اهل سنت را ادا کرده باشد. تصاویر زیر گویای لحظات حضور این چهره محبوب ورزشی در این کاروان است.

 

ناصر ابراهیمی در کاروان سرزمین برادری به همراه ماشاالله شاهمرادی زاده (بازیگر سینما)

 

 

اهدای توپ به دانش آموزان اهل سنت سنندج

 

بازدید از مددجویان آسایشگاه توانبخشی بهزیستی روژان

تاریخ: 1393/12/3
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: