برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

سرپرست فدراسيون ورزشهاي عشايري و روستايي: هدف اصلي اين فدراسيون اشاعه و گسترش بازي‌هاي بومي و محلي است

ورزش. ورزش روستايي. انتخاب رييس هيات
قزوين - سرپرست فدراسيون ورزشهاي روستايي و عشايري گفت: هدف اصلي اين فدراسيون اشاعه و گسترش بازيهاي بومي و محلي است كه ريشه در فرهنگ ايرانيان دارد.

به گزارش ايرنا، غلامرضا جعفري روز سه شنبه در آيين برگزاري مجمع انتخاب رييس هيات ورزشهاي روستايي و عشايري استان قزوين افزود: ورزش روستايي در دو حوزه فعاليت مي‌كند، نخست به ورزش‌هاي كلاسيك اختصاص مي‌يابد كه ريشه در فرهنگ و زندگي روستاييان و همچنين با محيط روستا سنخيت دارد.

وي ادامه داد: حوزه دوم ورزش‌هايي كه به نوعي با زندگي روستاييان در ارتباط است و تعامل نزديك دارد مانند، دو و ميداني و پرش طول كه به نوعي در زندگي روستاييان با روش‌هاي متفاوت انجام مي‌شود.

اين مسوول اظهار داشت: نگاه اجمالي به ورزشكاران نخبه و قهرمان نشان مي دهد كه اين قهرمانان به نوعي با ورزش روستايي در ارتباط بوده اند، با اين حال در صورت توجه به ورزش روستا شاهد رونق اين بخش خواهيم بود.

وي خاطرنشان ساخت: ورزش روستايي و عشايري در عين سادگي پيچيدگي‌هايي دارد كه تعداد روستاها و پراكندگي آنها در نقاط مختلف كشور بيانگر اين ادعا است.

جعفري گفت: با توجه به تثبيت جايگاه ورزش روستايي و عشايري در ورزش كشور و ارتقاي سطح توانمندي روستاها اميدواريم با حمايت مسوولان سازمان تربيت بدني ورزش را در جامعه روستايي گسترش دهيم.

سرپرست فدراسيون ورزشهاي روستايي و عشايري اضافه كرد: چنانچه طرح جامع ورزش كشور بخصوص جامعه روستايي اجرا شود، كاهش هزينه‌هاي درمان و در نتيجه بهره وري بيشتر در جامعه را به همراه خواهد شد.

جعفري تاكيد كرد: افتخار هر ايراني به هويتش است و اين هويت برگرفته از فرهنگ غني ايراني و اسلامي است.

براساس اين گزارش، در پايان اين جلسه حسين باجيوند با اكثريت آرا به عنوان رييس هيات ورزش‌هاي روستايي و عشايري استان قزوين براي مدت چهارسال انتخاب شد.







تاریخ: 1389/8/11
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: