برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

شناگران اعزامي به پاراآسيايي گوانگجو به دنبال بهبود ركوردها

ورزش. جانبازان و معلولين. شنا. پاراآسيايي
تهران - رشته ورزشي شنا يكي از رشته‌هاي حساس ركوردي است كه صدم ثانيه در كسب نتيجه آن نقش دارد، مهمترين هدف تيم ملي شناي معلولين كشورمان در بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگجو ثبت ركوردهاي قابل توجه در مواد مختلف و تلاش براي مدال آوري است.

نخستين دوره بازيهاي پاراآسيايي گوانگجو از ‪ ۲۱‬آذرماه امسال با حضور بيش از سه هزار ورزشكار معلول در ‪ ۱۹‬رشته ورزشي در كشور چين برگزار مي‌شود.

انجمن ورزشي شناي ‪ ۲‬فدراسيون ورزش‌هاي (جانبازان و معلولين) و (نابينايان و كم بينايان) تلاش دارند تا علاوه بر حضور افتخارآفرين در اين رقابتها با كسب مدال‌هاي رنگارنگ، زمينه بهبود بخشيدن بر ركوردهاي آسيايي اين رشته ورزشي را براي شناگران خود مهيا كنند.

برگزاري اردوهاي مناسب و علمي يكي از برنامه‌هاي كميته ملي پارالمپيك براي دست يابي به اين هدف است كه در برنامه‌هاي آمادگي تيم‌هاي ملي شناي كاروان اعزامي ايران دنبال مي‌شود.

اما نبود بودجه مورد نياز براي اجرايي كردن اين برنامه‌ها نيز يكي از مشكلات ورزش معلولين كشور است كه برنامه‌هاي رشد و توسعه آن را با خلل روبرو مي‌كند.


* انجمن شناي جانبازان و معلولين موفق در ايجاد تعامل
انجمن ورزش شناي فدراسيون جانبازان و معلولين با هماهنگي با دانشگاه علوم پزشكي مشهد مقدس، موفق به در اختيار گرفتن تنها استخر ‪ ۵۰‬متر استاندارد اين رشته ورزشي در استان خراسان رضوي به صورت رايگان شده است.

اردوي ششم اين تيم از ‪ ۸‬آبان ماه در اين شهر آغاز و تا پنج شنبه ‪ ۱۳‬آبان ماه ادامه دارد و سپس شناگران با گرفتن برنامه تمريني عازم استانهاي محل زندگي خود مي‌شوند تا ‪ ۱۴‬آذرماه براي حضور در اردوي نهايي كه متصل به اعزام است به تهران بيايند.

سرمربي تيم شناي جانبازان و معلولين گفت: شناگران تيم ملي شناي جانبازان و معلولين در نخستين دوره بازي‌هاي پاراآسيايي گوانگ جو در ‪ ۱۹‬ماده حضور فعال خواهند داشت.

مجيد نوروزي خاطر نشان كرد: تيم ‪ ۶‬نفره شناي جانبازان و معلولين در ‪۱۷‬ ماده انفرادي و ‪ ۲‬ماده تيمي مسابقه مي‌دهد كه اميدوارم با ثبت ركوردهايي قابل توجه، موفق به كسب مدال براي كشورمان شوند.

مربي تيم ملي شنا جانبازان و معلولان تاكيد كرد: در رشته‌هاي ركوردي، پيش بيني تعداد و رنگ مدال امكان پذير نيست، زيرا صدم ثانيه‌ها نيز در نتيجه مسابقه نقش دارد. بنابراين مهمترين هدف ما در گوانگجو، ثبت ركوردهايي قابل توجه در مواد مختلف و تلاش براي مدال آوري است.

وي در خصوص ميزان احتمال كسب سهميه بازيهاي پارالمپيك ‪ ۲۰۱۲‬لندن در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو، افزود: در اين ميدان هركس بتواند ركوردهاي ورودي پارالمپيك لندن را به ثبت رساند، به سهميه پارالمپيك نيز دست مي‌يابد كه با توجه به شرايط شناگران تيم ملي، فكر مي‌كنم ‪ ۳‬يا ‪ ۴‬نفر از ملي پوشان براي كسب اين سهميه، شانس بيشتري داشته باشند.

نوروزي تاكيد كرد: نبايد فراموش كرد كه تيم ملي شناي جانبازان و معلولين با تركيبي جوان در گوانگجو حاضر مي‌شود و اگر در اين ميدان موفق به كسب سهميه پارالمپيك نشود، قطعا در زمان ديگري، ورودي المپيك را بدست مي‌آورد وي در خصوص رقيبان اصلي ايران در گوانگجو، تصريح كرد: چين، ژاپن، تايلند، مالزي و هند از شناگران خوبي بهره مي‌برند و قاعدتا مهمترين رقيبان ما در اين ميدان هستند، اما با اين حال بچه‌هاي ما نيز اردوهاي تداركاتي منظم و با كيفيتي را پشت سرگذاشته و از هر لحاظ براي رقابت با اين شناگران آماده اند.

اسامي شناگران تيم ملي جانبازان و معلولين به قرار زير است:
‪ -۱‬مجتبي تراول، كلاس ‪ F6‬از استان خراسان رضوي
‪ -۲‬علي نيكو، كلاس ‪ F6‬از استان خراسان رضوي
‪ -۳‬مهدي اكبر نژاد، كلاس ‪ F8‬از استان گيلان
‪ -۴‬حسن غم خواه، كلاس ‪ F9‬از استان خراسان رضوي
‪ -۵‬شاهين ايزديار، كلاس ‪ F10‬از استان البرز
‪ -۶‬رضا آذرشهر، كلاس ‪ F10‬از استان گيلان

* تيم ملي شناي نابينايان درگير مشكلات آماده‌سازي
اما انجمن ورزش شناي نابينايان و كم بينايان براي برگزاري اردوي‌هاي آمادگي همچنان با مشكل روبروست و هر روز نااميد تر از گذشته مي‌شود.

تيم ملي شناي نابينايان و كم بينايان به رغم افتخارآفريني‌هاي زياد در سال جاري، براي حضور قدرتمند در بازي‌هاي پاراآسيايي دو مشكل عمده دارد كه نخستين مشكل آنان نبود استخر استاندارد براي تمرينات آمادگي است.

مشكل ديگر اين تيم تغيير كادر فني است كه در آستانه بازيهاي آسيايي انجام شده و نداشتن تمرينات نيز باعث نبود شناسائي كامل كادر فني جديد اين تيم از توانايي‌هاي ملي پوشان است.

رييس انجمن شناي نابينايان و كم بينايان در خصوص مشكلات اين تيم گفت: در حالي كه تلاش چهار سال بازيكنان كه با هدف كسب مدال در بازيهاي پاراآسيايي گوانگجو برنامه ريزي شده بود، در حال از بين رفتن است، اما هيچ كس به داد اين تيم نمي‌رسد.

حيمد شريفيان خاطر نشان كرد: مشكل تيم ملي شناي نابينايان از شهريورماه و زمان بازگشت تيم از مسابقات قهرماني جهان آغاز شد، در حالي كه قرار بود بازيكنان به دليل حضور موفقيت آميز در مسابقات جهاني، كسب نتايج مطلوب و عبور از ركوردهاي پارالمپيك يك هفته استراحت كنند و دوباره تمرينات آماده سازي گوانگجو آغاز كنند، متاسفانه محلي براي تمرينات در اختيار تيم قرار نگرفت.

وي تصريح كرد: تا كنون و با گذشت بيش از دو ماه، هنوز هم محلي براي تمرينات در اختيار تيم قرار نگرفته كه اين موضوع باعث از بين رفتن تلاش چهارساله و خارج شدن از سطح آمادگي آنان براي حضور قدرتمند در گوانگجو است.

رييس انجمن شناي نابينايان و كم بينايان گفت: در تهران تنها استخر قهرماني مجموعه ورزشي آزادي از شرايط استاندارد برخوردار است كه آنجا هم به دليل تمرينات آماده‌سازي تيم‌هاي اعزامي به مسابقات آسيايي، مشغله فراوان دارد و نمي‌توانند به بچه‌هاي ما وقت تمرين دهند.

وي در خصوص تغيير كادر فني تيم شناي نابينايان، افزود: اين تصميم را فدراسيون گرفته و حتما براي آن دلايلي دارد، اما مشكل اينجاست كه كادر فني جديد هنوز با بازيكنان تمرين نداشتند و به ميزان توانايي آنان نيز آشنايي ندارند.

شريفيان تاكيد كرد: براي تمرينات سرعتي و رسيدن به شرايط ايده آل حداقل يك ماه فرصت و براي تمرينات قدرتي نيز حداقل دو ماه زمان براي تيم و كادر فني نياز است تا به شرايط مطلوب برسند، اما تا اعزام كاروان به بازيهاي پاراآسيايي گوانگجو كمتر از ‪ ۳۵‬روز فرصت داريم.

وي يادآوري كرد: درست در زماني كه تيم ملي شناي نابينايان و كم بينايان نياز مبرم به آرامش داشت تا خود را آماده حضور در مسابقات پاراآسياي كند، تمرينات متوقف و تيم با بحران روبرو شد.

اسامي بازيكنان تيم ملي شنا نابينايان و كم بينايان كه قرار است عازم مسابقات پاراآسيايي گوانگجو شود، به قرار زير است:
‪ -۱‬بهمن شكري از استان تهران
‪ -۲‬وحيد كشتكار از استان فارس
‪ -۳‬محمد دلير حيدر آبادي از استان فارس
‪ -۴‬امين گل محمدي از استان خوزستان
كاروان اعزامي ايران به نخستين دوره بازيهاي پاراآسيايي گوانگجو داراي ‪ ۱۵۸‬ورزشكار در ‪ ۱۵‬رشته ورزشي است كه ‪ ۱۰‬نفر آنان شناگران دو تيم ملي جانبازان و نابينايان هستند.

با توجه به مشكلات اشاره شده به ويژه در خصوص تيم ملي شناي نابينايان، احتمال مدال آوري اين شناگران در گوانگجو در هاله‌اي از ابهام است، كميته ملي پارالمپيك بايد در اين خصوص چاره انديشي كند تا هر چه سريعتر مشكلات اين تيم براي حضور قدرتمند در گوانگ جو بر طرف شود.


تاریخ: 1389/8/12
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: