برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

ورزشكاران چهارمحال وبختياري در گوانجو نام ايران را طنين انداز كنند

ورزش. تربيت بدني. استاندار
شهركرد-استاندار چهارمحال وبختياري با اشاره به رشد ‪۶۰‬درصدي حضور ورزشكاران اين استان در بازي‌هاي المپيك آسيايي بازي‌هاي گوانجو چين نسبت به دوحه تاكيد كرد: ورزشكاران استان با كسب مدال‌هاي رنگين نام ايران را در گوانجو طنين انداز كنند.

به گزارش ايرنا،علي اصغر عنابستاني يكشنبه شب در جمع هيات‌ها و جامعه ورزشي چهارمحال و بختياري در استانداري افزود:افزايش سهميه‌هاي استان در بازي‌هاي آسيايي نشان از پيشرفت و توسعه ورزش در استان است.

وي تصريح كرد:با توجه به نسبت جمعيت استان جمعيت كل كشور و با ضريب احتساب درصد ورزشكاران استان نسبت به كل جمعيت،بايد چهار ورزشكار از اين استان در بازي‌هاي گوانجو حضور مي‌يافت كه اين تعداد به ‪۱۲‬نفر رسيده كه در اين زمينه گام‌هاي بلندي در دولت دهم براي ورزش چهارمحال وبختياري برداشته است.

به گفته وي،حضور اين تعداد ورزشكار چهارمحال وبختياري در بازي‌هاي آسيايي گوانجو نشان مي‌دهد اين استان ظرفيت بسيار بالايي براي سرمايه گذاري در ورزش قهرمان دارد و بايد از اين ظرفيت بهترين استفاده را كرد.

عنابستاني،نيروي متعهد، متخصص ، تلاش گر، خداجو، جوان و كارآمد را لازمه تحول و پيشرفت در امور دانست و گفت:مديركل جوان تربيت بدني چهارمحال وبختياري در راستاي توسعه و تقويت ورزش اقدامات قابل قبولي داشته و اين روند براي بهبود ورزش استان بايد تداوم داشته باشد.

به گفته وي،ورزش چهارمحال وبختياري نيازمند حضور جدي اسپانسرها و حاميان مالي است و در اين زمينه نيز كميته پنج نفره‌اي در استانداري انتصاب شده كه بايد پيگير راهكارهايي براي جذب اسپانسر در بخش صنايع باشند.

وي ، به تصويب اختياري شدن بند ب براي اختصاص يك درصد از اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي براي توسعه ورزش در برنامه پنجم از سوي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: هياتهاي ورزشي به دنبال جذب حاميان مالي باشند و در اين زمينه نيز خلاقيت،نوآوري و جذب درآمد براي رشته‌هاي وزرشي خود را در نظر بگيرند.

استاندار چهارمحال و بختياري،اين استان را قطب بسياري از رشته‌هاي ورزشي دانست و گقت:در گفت وگوي تلفني با رييس فدراسيون هندبال قرار است يك سهميه ليگ برتري باشگاه‌هاي هندبال ايران به اين استان اختصاص داده شود.

عنابستاني تصريح كرد:ورزش مهمترين برنامه براي تقويت روحيه تشاط و شادابي جامعه و باعث ايجاد اعتماد به نفس و خود باوري است.

وي افزود:بايد از امكاناتي چون آب ، برف و وجود ارتفاع در توسعه رشته هاي آبي و زمستاني استفاده صحيح شود و ورزش استان نبايد تنها به فضاهاي طبيعي محدود شود بلكه بايد از ظرفيتهاي معطل مانده فراواني كه در استان وجود دارد، بهره بيشتري برد.

استاندار چهارمحال وبختياري با بيان اينكه بخش ورزش بايد از حمايتهاي مالي صنايع استان برخوردار شود، اظهار داشت: هياتي متشكل از مديركل حوزه استاندار و مديران كل تربيت بدني ، اقتصاد و دارايي، صنايع و معادن و شهردار شهركرد به عنوان نمايندگان تام الاختيار استانداري موضوع پشتوانه سازي براي ورزش استان و سازو كارهاي نوين و راههاي استفاده از ظرفيتهاي موجود را برررسي مي‌كنند و اين هيات بايد با هر شكلي صاحبان صنعت را در كليه بخشها ترغيب به حمايت از ورزش كنند.

مديركل تربيت بدني چهارمحال وبختياري نيز گفت:‪۱۲‬نفر از ورزشكار اين استان در بازي‌هاي آسيايي گوانجو چين با تيم‌هاي ملي حضور دارند و اين حضور ورزشكاران استان با رشد ‪۶۰‬درصدي همراه بوده است.

دكتر محمود شمسي پور افزود:در بازي‌هاي آسيايي دوحه قطر چهارمحال وبختياري با هشت ورزشكار در رقابتها حضور داشت كه نخستين بانويي ايراني از اين استان موفق به كسب مدال برنز رشته تكواندو شد.

وي گفت: اين استان امسال ميزباني ‪۲۱‬دوره از مسابقات ورزشي در سطح ملي را برعهده دارد و ميزباني ‪۱۴‬دوره از مسابقات رشته‌هاي مختلف ورزشي در سطح ملي است و چهارمحال وبختياري اين ميزباني‌ها را براساس برنامه تدوين شده برعهده گرفته و حاصل اين ميزباني‌ها كسب ‪۱۷۵‬مدال رنگارنگ براي استان بوده است.

شمسي پور يادآور شد: تاكنون ‪۶۴‬نفر از ورزشكاران اين استان به تيم‌هاي ملي دعوت شده‌اند كه از اين تعداد ‪۲۰‬نفر پيراهن تيم‌هاي ملي را برتن كرده اند و در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو چين نيز امسال ‪ ۱۲‬ورزشكار استان حضور خواهند يافت.

مديركل تربيت بدني چهارمحال وبختياري افزود : هم اكنون ‪۱۷‬تيم ورزشي اين استان در ليگ‌هاي برتر حضور دارند كه از اين تعداد ‪۱۰‬تيم بانوان و هفت تيم آقايان در ليگ‌هاي معتبر ورزشي ليگ برتر با ورزشكاران استانهاي ديگر رقابت مي‌كنند.

وي گفت : هم اكنون سه هزار و ‪۳۳۵‬مربي در ورزش استان فعاليت مي‌كنند و تعداد مدال‌هاي كسب شده در طول سال جاري در ورزش‌هاي انفرادي به ‪۱۹۰‬مدال و در ورزش‌هاي تيمي به ‪۳۰‬مدال رسيد كه در سال گذشته نيز تعداد مدال‌هاي انفرادي ‪۱۳۲‬مدال و مدال‌هاي تيمي ‪۱۳‬مورد بود.

مديركل تربيت بدني چهارمحال وبختياري گفت:سرانه ورزشي در اين استان از ‪۲۱‬سانتيمتر سال گذشته به ‪۲۲‬سانتيمتر در سال جاري افزايش يافته است و هم اكنون بيشترين سرانه ورزشي در اين استان در شهرستان كمتر توسعه يافته اردل است كه از متوسط كشوري نيز بالاتر است.

وي از تصويب احداث كمپ‌هاي تيم ملي در ماده ‪۳۲‬كميسيون دولت خبر داد و گفت : احداث كمپ‌هاي تيم ملي در دور سوم سفر رييس جمهوري اسلامي به عنوان يكي از مصوبات دور سوم به تصويب هيات دولت رسيد.

شمسي پور خاطرنشان كرد : با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي و ارتفاع از سطح دريا اين استان به عنوان يكي از بهترين نقاط برپايي اردوهاي تيم هاي ملي تشخيص داده شد.

به گفته مديركل تربيت بدني چهار محال و بختياري ، استقبال گسترده مردم از پياده روي عمومي در چهارمحال وبختياري باعث شده تا اين استان از اين پس به عنوان استان ورزش پياده روي عمومي در كشور ياد شود.

وي ايجاد سايت قايقراني آبهاي خروشان در زاينده رود ،ابهاي آرام در گرداب بن ، سايت پاراگرايد در گردنه رخ فرخشهر ، سايت پيست اسكي در كوهرنگ و سايت‌هاي صخره نوردي و كوهنوردي را از طرح‌هاي ورزشي استان چهار محال و بختياري ذكر كرد .

توسعه ورزش در چهارمحال وبختياري باعث شده از اين استان ورزشكاراني از اين استان در رشته‌هاي مختلف بين‌المللي نام ايران را طنين انداز كنند.

در اين نشست جمعي از روساي هيات‌هاي ورزشي و نايب رييسان هيات‌هاي ورزشي چهارمحال وبختياري دغدغه‌هاي خود را در خصوص اعتبارات ورزشي و حمايت‌هاي مالي مطرح كردند.

تاریخ: 1389/8/16
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: