برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

درخشش بانوان تكواندوكار در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي

خبرگزاری بین المللی زنان "ایونا" : بانوان تكواندوكار ايران در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو عملكرد موفقي داشته و خوش درخشيدند.

به گزارش خبرگزاری زنان ،  تيم ملي تكواندو بانوان پس از ماه ها تلاش و برپايي اردوهاي شبانه روزي موفق شد عملكرد قابل قبولي در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو از خود نشان دهد و كارنامه موفقي داشته باشد.

 در چند وزن تكواندوكاران براي نخستين بار در يك مسابقه رسمي شركت نموده بودند و تجربه كمي داشتند با اين حال با ارائه بازي هاي خوب ناكامي دوره هاي گذشته را جبران كردند تا همگان نگاهي متفاوت از گذشته به تيم ملي بانوان داشته باشند.

 در سال 2002 پوسان كره، پروانه محمد تقي پور تهراني نخستين كسي بود كه موفق به كسب مدال برنز شد و 4 سال بعد در سال 2006 دوحه قطر مهروز ساعي و افسانه شيخي مدال برنز را بدست آوردند.

 اما در اين دوره تيم  ملي تكواندو بانوان با كسب 2 مدال نقره و 3 مدال برنز در شانزدهمين دوره مسابقات جهش قابل ملاحظه اي داشته و تعجب علاقه مندان به اين رشته ورزشي را جلب نمودند.

 ملي پوشان كشورمان كه با تركيب سارا خوش جمال فكري در وزن اول، سمانه شش پري در وزن سوم ،‌سوسن حاجي پور در وزن چهارم، راحله آسماني در وزن پنجم كه در آخرين لحظات به دليل آسيب ديدگي پريا پورنعمت به تركيب تيم افزوده شد، پريسا فرشيدي در وزن ششم و سهيلا سياحي در وزن هفتم راهي گوانگجو شد و موفق گرديد 5 مدال نقره و برنز را كسب نمايد و درخشش قابل ملاحظه اي نسبت به دوره هاي گذشته از خود نشان داد.

 پريسا فرشيدي در وزن ششم پس از يك دور استراحت در دور دوم حريفي از قزاقستان را 4 بر 3 مغلوب كرد تا راهي فينال شود و در فينال از نماينده چين 4 بر 2 شكست خورد و به مدال نقره رسيد.

 در وزن پنجم راحله آسماني با شكست دادن تكواندوكاراني از تاجيكستان با نتيجه 13 بر 3، نپال با نتيجه 5 بر 4، تايلند با نتيجه 6 بر 2  به برتري رسيد و در فينال در مقابل حريف سرسخت كره اي 14 بر 2 مغلوب شد و مدال نقره را از آن خود كرد.

 در وزن اول سارا خوش جمال فكري بانوي تكواندو كار حاضر در المپيك 2008 پكن، ابتدا حريفي از ماكائو را با نتيجه 6 بر يك برد، ‌سپس نپال را 6 بر صفر شكست داد و در سومين ديدار8 بر 3 به چين تايپه نتيجه را واگذار كرد تا به مدال برنز دست يابد.

 در وزن سوم سمانه شش پري تاجيكستان را 6 بر 2 برد، د‌ر مقابل نماينده اردن 15 بر 6 به برتري دست يافت و در بازي سوم با نتيجه 16 بر 13 مغلوب تكواندوكاري از ويتنام شد و به مدال برنز بسنده نمود.

 دروزن چهارم سوسن حاجي پور حريف فيليپيني را 7 بر يك مغلوب كرد، ‌سپس با نتيجه 8 بر 7 از سد نماينده قزاقستان گذشت و در بازي سوم3 بر صفر از نماينده چين شكست را پذيرفت و مدال برنز را بر گردن آويخت.

 سهيلا سياحي تنها نماينده كشورمان در روز پاياني مسابقات بود كه در مقابل تكواندوكار قزاقستاني 6 بر 3 مغلوب شد و از گردونه رقابت ها كنار رفت.

 بدين ترتيب كسب نتايج موفق بانوان نويد روزهاي خوش آينده را مي دهد كه ما نيز به سهم خود آرزوي موفقيت روز افزون براي اين تيم  را داريم.

کد خبر : 89082924

تاریخ: 1389/9/1
موضوع: ورزش زنان
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: