برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

مسوولان ورزش بوشهر: هيچ ورزشي در اين استان به صورت مختلط تمرين و آموزش داده نمي‌شود

ورزش. ايروبيك. رقص. بوشهر
بوشهر - مسوولان ورزش بوشهر مي‌گويند: هيچ باشگاهي كارهاي تمريني و آموزشي در هيچ يك از رشته‌هاي ورزشي را به صورت مختلط بين بانوان و آقايان اجرا نمي‌كنند و تمرين ها، كلاس‌هاي آموزشي و مسابقات رشته‌هاي ورزشي زنان و مردان دراين استان به صورت اختصاصي و مستقل ازيكديگر برگزار مي‌شود.

مديركل تربيت بدني بوشهر خبر منتشر شده در برخي مطبوعات و سايت‌هاي مبني براينكه در برخي باشگاه‌هاي رشته ورزشي ايروبيك و آمادگي جسماني اين استان جوانان پسر و مردان به دختران و زنان آموزش رقص مي‌دهند، تكذيب كرد رضا جمشيدي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين استان هيچ باشگاهي در هيچ رشته ورزشي تمرين، آموزش و مسابقه مشترك و مختلط با حضور بانوان و آقايان برگزار نمي‌كنند و همه تمرين ها، مسابقات و كلاسهاي آموزشي رشته‌هاي ورزشي اين دو جنس در اين استان به صورت مستقل و اختصاصي براي هركدام برگزار مي‌شود.

وي افزود: در زمينه مطلبي كه در روزهاي اخير در برخي مطبوعات و سايت ها در زمينه آموزش رقص در باشگاه‌هاي ايروبيك و آمادگي استان بوشهر منتشر شده نيز به رغم بازرسي‌هاي انجام شده از اين باشگاه‌ها گزارشي مستند مبني بر تاييد اين مطلب دريافت نكرده‌ايم و همه فعاليت‌هاي ورزشي طبق اساسنامه رشته‌ها و باشگاه‌ها در اين رشته اجرا مي‌شوند.

دبير هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان بوشهر گفت: باشگاه‌هاي رشته ورزشي ايروبيك و آمادگي جسماني نبايد با برگزاري كلاس‌هايي با عنوان‌هاي ساختگي ايروبيك حرفه اي، دنس ايروبيك يا تكنون اين رشته ورزشي را به انحراف بكشانند.

فاطمه پورتنگستاني افزود: به علت نبود آگاهي كامل افراد از رشته ورزشي ايروبيك از اين رشته سوء استفاده‌هاي زيادي مي‌شود.

وي اظهارداشت: رشته ايروبيك رقص نيست بلكه شاخه‌اي از رشته آمادگي جسماني است كه به عنوان يك ورزش هوازي شناخته و در قالب چند حركت قانونمند اجرا مي‌شود.

دبير هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان بوشهر بيان كرد: ورزش ايروبيك همراه با نشاط، شادابي، و سرزندگي است و در رفع افسردگي بانوان بسيار موثر است و نبايد به انحراف كشيده شود.

وي در زمينه پخش اطلاعيه‌هاي آموزش ايروبيك حرفه‌اي توسط برخي باشگاه ها در بوشهر گفت:ايروبيك حرفه‌اي مربوط به بانوان نمي‌شود بدليل اينكه در اين بخش ورزشكاران بايد سرشان پايين تر از قلب باشد بانوان نمي‌توانند اين كار را انجام دهند و ويژه آقايان است.

پورتنگستاني افزود: ما ورزشي به عنوان ايروبيك تكنو نداريم ولي رقص تكنو وجود دارد كه برخي از افراد با اين اطلاعيه‌ها مشتري جمع مي‌كنند.

وي اضافه كرد: ايروبيك زيرمجموعه رشته آمادگي جسماني و بدن‌سازي است كه در نشاط و شادابي افراد بسيار موثر است.

پورتنگستاني گفت: فدراسيون آمادگي جسماني مخالف دنس ايروبيك است و با وجود اينكه اين رشته مربوط به كشور ايران نيست ولي برخي افراد از طريق ماهواره‌ها ياد مي‌گيرند و در برخي جاها نيز اجرا مي‌شود.

وي يادآورشد: در قالب بحث ورزش حركات مقدسي انجام مي‌شود كه بايد ارج گذاشته شود و نبايد براي جلب مشتري و درآمدهاي هنگفت، ورزش را به ابتذال كشاند.

معاون ورزش بانوان اداره كل تربيت بدني استان بوشهر نيز در اين‌باره گفت:
در زمينه آموزش رقص در باشگاههاي ايروبيك و آمادگي جسماني در اين استان گزارش‌هايي تلفني به ما رسيده و ما نيز به حراست اداره كل تربيت بدني منتقل كرده‌ايم كه موضوع اكنون در حال بررسي است.

افسانه سيف زاده افزود: نمي‌توانيم فقط با گزارش‌هاي تلفني افرادي ناشناس، باشگاه‌ها و مربيان را متهم و با آنان برخورد كنيم.

نايب رييس هيات آمادگي جسماني و ايروبيك استان بوشهر نيز گفت: هم اينك بين هفت تا هشت هزار نفر در اين استان در قالب ‪ ۲۰‬باشگاه در رشته ايروبيك مشغول به فعاليت هستند كه بيش از ‪۷۰‬درصد اين افراد را بانوان تشكيل مي دهند.

اميد ريشهري افزود: ورزشكاران استان بوشهر در رشته ايروبيك موفق به كسب دو مقام سومي در ليگ دسته يك بانوان كشور، يك مقام دومي در رشته آمادگي جسماني بانوان و يك مقام دومي در ايروبيك آقايان ليگ دسته دوم شده اند.

مسوول يكي از باشگاه‌هاي ورزشي ايروبيك بانوان در بوشهر نيز گفت: با توجه به تاثيري كه رشته ايروبيك در نشاط بانوان دارد نبايد جلو فعاليت اين رشته گرفته شود.

وي كه خواست نامش در خبر فاش نشود افزود: هم اكنون رشته ايروبيك دنس در اكثر استانهاي بزرگ كشور در حال اجراست و با توجه به اينكه اين رشته در محيطي كاملا زنانه اجرا مي‌شود چه اشكالي براي اجراي آن در استان بوشهر وجود دارد.

اين مسوول باشگاه اضافه كرد: رشته ايروبيك دنس در رفع افسردگي بانوان بسيار موثر است.

يكي از مربيان رشته آمادگي جسماني و ايروبيك در بخش آقايان در بوشهر نيز گفت: رشته ايروبيك در بين جامعه بد جا افتاده است.

جاسم منخيان افزود: بدليل اينكه اين رشته ورزشي همراه با موزيك است بعضي از افراد آنرا رقص تلقي مي‌كنند در صورتيكه اين طور نيست و اگر اين حركات قانونمند اجرا شوند، هيچ رقصي در آن ديده نمي‌شود.

وي اضافه كرد: هم اينك در سطح استان بوشهر بين ‪۵۰‬تا ‪۱۰۰‬نفر ار مردان هستند كه در ايروبيك حرفه‌اي و پيشرفته كار مي‌كنند. ك/‪۴‬

تاریخ: 1389/9/18
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: